janusz
Wielki gaduła ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
Płeć:
Wiadomości: 1370
Zobacz profil
|
|
« Odpowiedz #100 : Luty 17, 2009, 23:33:29 » |
|
Carlo Crivelli włoski malarz z XV w. malował wyłącznie obrazy religijne. Jednym z najbardziej jego znanych obrazów jest ''Zwiastowanie z św. Emidiuszem''.Co chciał przekazać autor potomnym, ukazując na niebie kulę świetlną wysyłającą promień, przenikający ściany i dotykający czoła modlącej się Maryji ? http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Carlo_Crivelli_069.jpgDlaczego Maria układa podobnie ręce / skośne skrzyżowanie/ jak Faraonowie egipscy?Czyżby skośny krzyż symbol Słońca występujący także na Ślęży przeniknął do chrześcijaństwa?
|
|
« Ostatnia zmiana: Luty 20, 2009, 11:53:27 wysłane przez janusz »
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
Gość
|
|
« Odpowiedz #101 : Luty 21, 2009, 21:02:36 » |
|
Janusz, pomijając wszystkie inne szczegóły tego obrazu, to pytanie na koniec poata, jest chyba retoryczne?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janusz
Wielki gaduła ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
Płeć:
Wiadomości: 1370
Zobacz profil
|
|
« Odpowiedz #102 : Luty 22, 2009, 23:59:11 » |
|
Naturalnie,kto pyta nie błądzi.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Blad
Gość
|
|
« Odpowiedz #103 : Luty 23, 2009, 08:17:00 » |
|
w średniowieczu ręce skrzyżowane na piersiach i głowa pochylona oznaczały pokorę która była królową cnót, natomiast postawa klęcząca pochodzi z judaizmu. Hebrajczycy uważali kolana za symbol siły; zgięcie kolan jest zatem ugięciem naszej siły przed Bogiem. Gest ten pojawia się w istotnych miejscach ST jako wyraz uwielbienia (np. 2 Krn 6,13;Ezd 9,5).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janusz
Wielki gaduła ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
Płeć:
Wiadomości: 1370
Zobacz profil
|
|
« Odpowiedz #104 : Luty 23, 2009, 23:38:07 » |
|
Witaj Blad niechcący Cię wywołałem Symbol ''X'' występuje także jako znak iluminacji,oświecenia. Uważano go za święty,ponieważ nim według księgi Ezechiela znaczono czoła duchowo oświeconych.Oznaczał też pierwszą literę greckiego słowa Christos.Identyfikowano go, także z hermetycznym symbolem ukrytego Kościoła św Graala,którego głównym strażnikiem był ponoć Botticelli.W jego obrazie ''Madonna z Księgą'' na jej szacie, widnieje czerwona litera ''X''.Dzieciątko Jezus trzyma trzy włócznie iluminacji - popularny motyw u średniowiecznych alchemików i różokrzyżowców http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Sandro_Botticelli_065_E4.jpgCzy katolityzm jest oparty na starożytnym kulcie solarnym w poniższym linku. http://protestanci.forumowisko.net/printview.php?t=341&start=0&sid=23b0b1d8e6f857d49bf4f4eab53d88b3
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Blad
Gość
|
|
« Odpowiedz #105 : Luty 24, 2009, 16:30:10 » |
|
Bo mądrego to i warto posłuchać Chrześcijaństwo na pewno przejęło wiele symboli solarnych jednym z nich jest aureola, ale co do tego krzyża mam bardzo dużo wątpliwości że jest (czy raczej był) symbolem solarnym, jak zobaczysz symbolem słońca w planetach jest okrąg z małym kołem pośrodku, natomiast ten znak jest symbolem ziemi, wiem, wiele źródeł podaje go jako solarny lecz do mnie to nie przemawia. http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Earth_symbol.svg&filetimestamp=20090122141506, ten krzyż tak i zresztą krzyż celtycki (który przed zaadoptowaniem go przez chrześcijaństwo wyglądał bardzo podobnie) odnosi się do czterech kierunków na ziemi, czterech pór roku, 4 przesileń. ''Madonna z Księgą'' hmmm czerwony X jest poprostu sposobem wiązania sukni co było w zwyczaju,żeby piersi nie wyszły na wierzch , ten znak o którym mówisz jest wciśnięty pomiędzy Jezusa a dłoń Maryi, i jak się przyjrzysz dokładnie aureoli Jezusa brak jest części "krzyża" z prawej strony.
|
|
« Ostatnia zmiana: Luty 24, 2009, 16:37:54 wysłane przez Blad »
|
Zapisane
|
|
|
|
janusz
Wielki gaduła ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
Płeć:
Wiadomości: 1370
Zobacz profil
|
|
« Odpowiedz #106 : Luty 25, 2009, 12:43:25 » |
|
Koło Ezechiela,swastyka to typowy symbol ''wędrującego Słońca''. Cztery ramiona krzyża, wyznaczały cztery pory roku czyli miejsca na niebie,w których ukazuje się Słońce podczas przesileń i równonocy. http://pl.wikipedia.org/wiki/Symbol_solarnyZastanawiająca jest też liczba 12 apostołów,12 plemion Izraela,12 kamieni na piersi naczelnego kapłana.Dlaczego każdemu z 12 plemion odpowiadał odpowiedni znak zodiaku oraz kolor kamienia?W Apokalipsie,miasto które ma zejść z nieba ma cztery bramy po trzech aniołów przy każdej z nich. ''Katolickie Słońce'' prezentowane wcześniej ma dookoła siebie 12 aniołków. Symbole czterech ewangelistów to cztery znaki zodiaku. Plemieniu Judy przyporządkowany był znak zodiakalny Lwa. Wielu malarzy umieszczało na swoich obrazach symbole ukrytej herezji. Ilustrowali w ten sposób swoje powiązania z tajnymi bractwami działającymi poza oficjalnie panującą religią. W dziełach Leonarda da Vincii pojawia się na przykład tzw. ''gest Jana'' - uniesiony palec.Podobno artysta należał do tajemniczego zakonu, dla którego Jan Chrzciciel był ważniejszy od Jezusa. http://www.kul.pl/oldbukul/nabytki/obrazki/archiwum_nabytkow_2007/leonardo_da_vinci.jpghttp://www.mojeobrazy.com.pl/wielcy/da_vinci/images/vinci1_jpg.jpg
|
|
« Ostatnia zmiana: Luty 25, 2009, 12:45:08 wysłane przez janusz »
|
Zapisane
|
|
|
|
janusz
Wielki gaduła ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
Płeć:
Wiadomości: 1370
Zobacz profil
|
|
« Odpowiedz #107 : Marzec 03, 2009, 11:51:30 » |
|
Wiosna Sandra Botticellego/1477-1478/ jest hermetycznym opisem przejścia bytu duchowego w rzeczywistość materialną. Każda z postaci uosabia kolejny etap tej drogi. Malarz był wtajemniczony w pogańskie misteria. W kontrowersyjnych ''Documents Prieure'' przechowywanych w Bibliotece Paryskiej figuruje jako wielki mistrz Zakonu Syjonu, dla którego bóg Thot był ważnym autorytetem.Na obrazie ''Wiosna'' postać widoczna jako pierwsza to właśnie patron mądrości,mający tajemną władzę nad słowami, Hermes zwany Trismegistosem/Trzykroć Największym/ odpowiednik egipskiego boga Thota. http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Botticelli_Primavera.jpghttp://www.youtube.com/watch?v=QE8DMmkBNAA
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Blad
Gość
|
|
« Odpowiedz #108 : Marzec 05, 2009, 09:35:13 » |
|
janusz to ci da trochę do myślenia
|
|
« Ostatnia zmiana: Marzec 05, 2009, 09:35:52 wysłane przez Blad »
|
Zapisane
|
|
|
|
janusz
Wielki gaduła ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
Płeć:
Wiadomości: 1370
Zobacz profil
|
|
« Odpowiedz #109 : Marzec 12, 2009, 00:14:29 » |
|
Tak to prawda daje do myślenia. Podobno kluczem do obrazów Leonarda było jego unikatowe pismo, które czyta się najlepiej za pomocą lustra.Hugo Conti,argentyński historyk amator odkryl,że postacie na obrazach renesansowego geniusza wpatrzone są w przestrzeń,jakby wskazywały gdzie należy umieścić lustro aby dostrzec ukryte niesamowite wizerunki. http://dsc.discovery.com/news/slideshows/Leonardo-mirror.html
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Blad
Gość
|
|
« Odpowiedz #111 : Marzec 21, 2009, 22:09:15 » |
|
nie wiem,, ale ten jest bardzo wymowny. Każdy może znaleźć coś dla siebie
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janusz
Wielki gaduła ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
Płeć:
Wiadomości: 1370
Zobacz profil
|
|
« Odpowiedz #112 : Marzec 28, 2009, 16:29:27 » |
|
''Ambasadorowie''to podwójny portret namalowany przez Hansa Holbeina Młodszego w 1533 r.Wypełniają go symboliczne klucze rozmieszczone na całym płótnie.Naczelnym motywem jest zakryta przed niewtajemniczonymi obecność śmierci. Spoglądając na obraz z prawej albo z lewej strony,można dostrzec zdeformowaną czaszkę.Aby zobaczyć ją wyraźnie trzeba posłużyć się przyrządem optycznym modyfikującym proporcje. Malarz miał dostęp do wynalezionej techniki malarskiej Leonarda da Vinci.Wiek XVI bywa zwykle nazywany stuleciem odkryć i postępu nauki.Wszelkie dotychczasowe prawdy chwiały się wówczas w posadach. Holbein chciał przekazać,że cala duma z odkryć geograficznych i postępu nauki,pycha dzieł sztuki,zabieganie o stanowiska,przepych strojów i walka o doktrynalne zasady - wszystko to jest banalne i absurdalne wobec nieuchronnego końca,jaki nas wszystkich czeka. http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Holbein-ambassadors.jpg&filetimestamp=20041203231304http://pl.wikipedia.org/wiki/AmbasadorowieDopiero w XXw. litewski historyk sztuki Jurgis Baltrusaitis rozpoznał w dziwnym krztałcie na podłodze zdeformowaną ludzką czaszkę.
|
|
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2009, 16:37:50 wysłane przez janusz »
|
Zapisane
|
|
|
|
janusz
Wielki gaduła ;)
Punkty Forum (pf): 29
Offline
Płeć:
Wiadomości: 1370
Zobacz profil
|
|
« Odpowiedz #113 : Kwiecień 02, 2009, 12:10:48 » |
|
''Miłość niebiańska i ziemska''-nasycony kolorami obraz Tycjana ukazuje hermetyczną wersję dwóch rodzajów miłości za pomocą alchemicznych i pogańskich symboli. Symbolika kolorów wskazuje na purpurę jako kolor boskiej miłości a także na wypełnienie ''wielkiego dziela'' alchemi,sztuki królewskiej.Ramię nagiej dziewczyny unosi się, w dłoni trzyma ona lampkę oliwną,której płomień oznacza miłość duchową i wieczną.Z kolei druga pani - ubrana, wskazuje palcem zwiędłą różę, symbolizującą ulotność miłości ziemskiej.Ręka wskazująca kwiat jest zgięta i opiera się o naczynie,służące prawdopodobnie do przechowywania klejnotów,a pierś kobiety je osłania.To przejrzysta aluzja do egoizmu charakteryzującego miłosc ziemską,przeciwstawną otwartości i miłości boskiej. http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Tizian_029.jpg
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Blad
Gość
|
|
« Odpowiedz #114 : Kwiecień 02, 2009, 13:34:28 » |
|
| | |