Niezależne Forum Projektu Cheops Niezależne Forum Projektu Cheops
Aktualności:
 
*
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Maj 06, 2024, 09:58:20


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji


Strony: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 29 |   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: WIEDZA TAJEMNA UKRYTA W OBRAZACH .  (Przeczytany 513092 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
janusz


Wielki gaduła ;)


Punkty Forum (pf): 29
Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1370



Zobacz profil
« Odpowiedz #100 : Luty 17, 2009, 23:33:29 »

Carlo Crivelli włoski malarz z XV w. malował wyłącznie obrazy religijne.
Jednym z najbardziej jego znanych obrazów jest ''Zwiastowanie z św.
Emidiuszem''.Co chciał przekazać autor potomnym, ukazując na niebie
kulę świetlną wysyłającą promień, przenikający ściany i dotykający
czoła modlącej się Maryji ?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Carlo_Crivelli_069.jpg
Dlaczego Maria układa podobnie ręce / skośne skrzyżowanie/ jak
Faraonowie egipscy?Czyżby skośny krzyż symbol Słońca występujący
także na Ślęży przeniknął do chrześcijaństwa?
« Ostatnia zmiana: Luty 20, 2009, 11:53:27 wysłane przez janusz » Zapisane
Dariusz
Gość
« Odpowiedz #101 : Luty 21, 2009, 21:02:36 »


http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Carlo_Crivelli_069.jpg
Dlaczego Maria układa podobnie ręce / skośne skrzyżowanie/ jak
Faraonowie egipscy?Czyżby skośny krzyż symbol Słońca występujący
także na Ślęży przeniknął do chrześcijaństwa?

Janusz, pomijając wszystkie inne szczegóły tego obrazu, to pytanie na koniec poata, jest chyba retoryczne? Duży uśmiech Zły
Zapisane
janusz


Wielki gaduła ;)


Punkty Forum (pf): 29
Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1370



Zobacz profil
« Odpowiedz #102 : Luty 22, 2009, 23:59:11 »

Naturalnie,kto pyta nie błądzi.  Duży uśmiech Mrugnięcie
Zapisane
Blad
Gość
« Odpowiedz #103 : Luty 23, 2009, 08:17:00 »

w średniowieczu ręce skrzyżowane na piersiach i głowa pochylona oznaczały pokorę która była królową cnót, natomiast postawa klęcząca pochodzi z judaizmu. Hebrajczycy uważali kolana za symbol siły; zgięcie kolan jest zatem ugięciem naszej siły przed  Bogiem. Gest ten pojawia się w istotnych miejscach ST jako wyraz uwielbienia (np. 2 Krn 6,13;Ezd 9,5).
Zapisane
janusz


Wielki gaduła ;)


Punkty Forum (pf): 29
Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1370



Zobacz profil
« Odpowiedz #104 : Luty 23, 2009, 23:38:07 »

Witaj Blad niechcący Cię wywołałem  Uśmiech
Symbol ''X'' występuje także jako znak iluminacji,oświecenia.
Uważano go za święty,ponieważ nim według księgi Ezechiela
znaczono czoła duchowo oświeconych.Oznaczał też pierwszą
literę greckiego słowa Christos.Identyfikowano go, także z hermetycznym
symbolem ukrytego Kościoła św Graala,którego głównym strażnikiem
był ponoć Botticelli.W jego obrazie ''Madonna z Księgą'' na jej szacie,
widnieje czerwona litera ''X''.Dzieciątko Jezus trzyma trzy włócznie
iluminacji - popularny motyw u średniowiecznych alchemików i różokrzyżowców
http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Sandro_Botticelli_065_E4.jpg

Czy katolityzm jest oparty na starożytnym kulcie solarnym w poniższym linku.

http://protestanci.forumowisko.net/printview.php?t=341&start=0&sid=23b0b1d8e6f857d49bf4f4eab53d88b3
Zapisane
Blad
Gość
« Odpowiedz #105 : Luty 24, 2009, 16:30:10 »

Bo mądrego to i warto posłuchać Uśmiech
Chrześcijaństwo na pewno przejęło wiele symboli solarnych jednym z nich jest aureola, ale co do tego krzyża mam bardzo dużo wątpliwości że jest (czy raczej był) symbolem solarnym, jak zobaczysz symbolem słońca w planetach jest okrąg z małym kołem pośrodku, natomiast ten znak jest symbolem ziemi, wiem, wiele źródeł podaje go jako solarny lecz do mnie to nie przemawia. http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Earth_symbol.svg&filetimestamp=20090122141506, ten krzyż tak i zresztą krzyż celtycki (który przed zaadoptowaniem go przez chrześcijaństwo wyglądał bardzo podobnie) odnosi się do czterech kierunków na ziemi, czterech pór roku, 4 przesileń. 
''Madonna z Księgą'' hmmm czerwony X jest poprostu sposobem wiązania sukni co było w zwyczaju,żeby piersi nie wyszły na wierzch Uśmiech, ten znak o którym mówisz jest wciśnięty pomiędzy Jezusa a dłoń Maryi, i jak się przyjrzysz dokładnie aureoli Jezusa brak jest części "krzyża" z prawej strony.
« Ostatnia zmiana: Luty 24, 2009, 16:37:54 wysłane przez Blad » Zapisane
janusz


Wielki gaduła ;)


Punkty Forum (pf): 29
Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1370



Zobacz profil
« Odpowiedz #106 : Luty 25, 2009, 12:43:25 »

Koło Ezechiela,swastyka to typowy symbol ''wędrującego Słońca''. Uśmiech
Cztery ramiona krzyża, wyznaczały cztery pory roku czyli miejsca
na niebie,w których ukazuje się  Słońce podczas przesileń i równonocy.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Symbol_solarny
Zastanawiająca jest też liczba 12 apostołów,12 plemion Izraela,12 kamieni
na piersi naczelnego kapłana.Dlaczego każdemu z 12 plemion odpowiadał
odpowiedni znak zodiaku oraz kolor kamienia?W Apokalipsie,miasto które
ma zejść z nieba ma cztery bramy po trzech aniołów przy każdej z nich.
''Katolickie Słońce'' prezentowane wcześniej ma dookoła siebie 12 aniołków.
Symbole czterech ewangelistów to cztery znaki zodiaku. Uśmiech
Plemieniu Judy przyporządkowany był znak zodiakalny Lwa.

Wielu malarzy umieszczało na swoich obrazach symbole ukrytej herezji.
Ilustrowali w ten sposób swoje powiązania z tajnymi bractwami
działającymi poza oficjalnie panującą religią.
W dziełach Leonarda da Vincii pojawia się na przykład tzw. ''gest Jana'' -
uniesiony palec.Podobno artysta należał do tajemniczego zakonu,
dla którego Jan Chrzciciel był ważniejszy od Jezusa.
http://www.kul.pl/oldbukul/nabytki/obrazki/archiwum_nabytkow_2007/leonardo_da_vinci.jpg
http://www.mojeobrazy.com.pl/wielcy/da_vinci/images/vinci1_jpg.jpg
« Ostatnia zmiana: Luty 25, 2009, 12:45:08 wysłane przez janusz » Zapisane
janusz


Wielki gaduła ;)


Punkty Forum (pf): 29
Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1370



Zobacz profil
« Odpowiedz #107 : Marzec 03, 2009, 11:51:30 »

Wiosna Sandra Botticellego/1477-1478/ jest hermetycznym opisem
przejścia bytu duchowego w rzeczywistość materialną.
Każda z postaci uosabia kolejny etap tej drogi.
Malarz był wtajemniczony w pogańskie misteria.
W kontrowersyjnych ''Documents Prieure'' przechowywanych w
Bibliotece Paryskiej figuruje jako wielki mistrz Zakonu Syjonu,
dla którego bóg Thot był ważnym autorytetem.Na obrazie ''Wiosna''
postać widoczna jako pierwsza to właśnie patron mądrości,mający tajemną
władzę nad słowami, Hermes zwany Trismegistosem/Trzykroć Największym/
odpowiednik egipskiego boga Thota.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Botticelli_Primavera.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=QE8DMmkBNAA Uśmiech
Zapisane
Blad
Gość
« Odpowiedz #108 : Marzec 05, 2009, 09:35:13 »

janusz to ci da trochę do myślenia Uśmiech
« Ostatnia zmiana: Marzec 05, 2009, 09:35:52 wysłane przez Blad » Zapisane
janusz


Wielki gaduła ;)


Punkty Forum (pf): 29
Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1370



Zobacz profil
« Odpowiedz #109 : Marzec 12, 2009, 00:14:29 »

Tak to prawda daje do myślenia.
Podobno kluczem do obrazów Leonarda było jego unikatowe pismo,
które czyta się najlepiej za pomocą lustra.Hugo Conti,argentyński
historyk amator odkryl,że postacie na obrazach renesansowego
geniusza wpatrzone są w przestrzeń,jakby wskazywały gdzie należy
umieścić lustro aby dostrzec ukryte niesamowite wizerunki.
http://dsc.discovery.com/news/slideshows/Leonardo-mirror.html Uśmiech
Zapisane
janusz


Wielki gaduła ;)


Punkty Forum (pf): 29
Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1370



Zobacz profil
« Odpowiedz #110 : Marzec 21, 2009, 21:56:38 »

Zdzisław Beksiński malarz, który nie dawał swoim obrazom tytułów
uznając,że każdy widz może sobie je interpretować w dowolny sposób.
Pierwszy okres jego malarstwa oddawał wpływ mistycyzmu wschodniego na jego
twórczość.W dziełach wychodzących z pod jego ręki było pełno symboli,
tajemniczych treści i katastrofalnej,pełnej grozy atmosfery.
Czyżby twórca oddawał w nich swoje przeczucia dotyczące nadchodzących
czasów,upadek cywilizacji ?
http://www.beksinski.ovh.org/Beksinski.html
http://home.autocom.pl/zryznar/house-of-life-and-death/life-against-death/img/zdzislaw_beksinski_1972.jpg
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zdzis%C5%82aw_Beksi%C5%84ski
Zapisane
Blad
Gość
« Odpowiedz #111 : Marzec 21, 2009, 22:09:15 »

nie wiem,, ale ten jest bardzo wymowny. Każdy może znaleźć coś dla siebie Uśmiech
Zapisane
janusz


Wielki gaduła ;)


Punkty Forum (pf): 29
Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1370



Zobacz profil
« Odpowiedz #112 : Marzec 28, 2009, 16:29:27 »

''Ambasadorowie''to podwójny portret namalowany przez
Hansa Holbeina Młodszego w 1533 r.Wypełniają go symboliczne
klucze rozmieszczone na całym płótnie.Naczelnym motywem jest
zakryta przed niewtajemniczonymi obecność śmierci.
Spoglądając na obraz z prawej albo z lewej strony,można dostrzec
zdeformowaną czaszkę.Aby zobaczyć ją wyraźnie trzeba posłużyć
się przyrządem optycznym modyfikującym proporcje.
Malarz miał dostęp do wynalezionej techniki malarskiej Leonarda
da Vinci.Wiek XVI bywa zwykle nazywany stuleciem odkryć i postępu
nauki.Wszelkie dotychczasowe prawdy chwiały się wówczas w posadach.
Holbein chciał przekazać,że cala duma z odkryć geograficznych i postępu
nauki,pycha dzieł sztuki,zabieganie o stanowiska,przepych strojów i walka
o doktrynalne zasady - wszystko to jest banalne i absurdalne wobec
nieuchronnego końca,jaki nas wszystkich czeka.
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Holbein-ambassadors.jpg&filetimestamp=20041203231304

http://pl.wikipedia.org/wiki/Ambasadorowie
Dopiero w XXw. litewski historyk sztuki Jurgis Baltrusaitis rozpoznał w dziwnym
krztałcie na podłodze zdeformowaną ludzką czaszkę.
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2009, 16:37:50 wysłane przez janusz » Zapisane
janusz


Wielki gaduła ;)


Punkty Forum (pf): 29
Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1370



Zobacz profil
« Odpowiedz #113 : Kwiecień 02, 2009, 12:10:48 »

''Miłość niebiańska i ziemska''-nasycony kolorami obraz Tycjana
ukazuje hermetyczną wersję dwóch rodzajów miłości za pomocą
alchemicznych i pogańskich symboli. Symbolika kolorów wskazuje
na purpurę jako kolor boskiej miłości a także na wypełnienie ''wielkiego
dziela'' alchemi,sztuki królewskiej.Ramię nagiej dziewczyny unosi się,
w dłoni trzyma ona lampkę oliwną,której płomień oznacza miłość duchową
i wieczną.Z kolei druga pani - ubrana, wskazuje palcem zwiędłą różę,
symbolizującą ulotność miłości ziemskiej.Ręka wskazująca kwiat jest
zgięta i opiera się o naczynie,służące prawdopodobnie do przechowywania
klejnotów,a pierś kobiety je osłania.To przejrzysta aluzja do egoizmu
charakteryzującego miłosc ziemską,przeciwstawną otwartości i miłości
boskiej.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Tizian_029.jpg
Zapisane
Blad
Gość
« Odpowiedz #114 : Kwiecień 02, 2009, 13:34:28 »