Niezależne Forum Projektu Cheops Niezależne Forum Projektu Cheops
Aktualności:
 
*
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Maj 05, 2024, 21:47:25


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji


Strony: [1] 2 |   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Motoryzacja - technika ... i "okolice"  (Przeczytany 23379 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Dariusz


Maszyna do pisania...


Punkty Forum (pf): 3
Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 6024



Zobacz profil Email
« : Lipiec 21, 2010, 18:18:59 »

Bardziej czy mniej rozwinięci duchowo/oświeceni, wszyscy w jakimś stopniu korzystamy z samochodów i innych rozwiązań technicznych.
Mamy swoje ulubione marki itp. itd..
Może, by dyskusja chwyciła  Mrugnięcie zamieszczę taki artykuł:

Najlepsze auto-wymówki z Niemiec
Wtorek, 20 lipca (09:06)

Cykl dotyczący najlepszych auto-wymówek rozpoczęliśmy od samochodów francuskich. Na podium naszego redakcyjnego zestawienia znalazły się trzy pojazdy, które - poza krajem pochodzenia i słabością do mechaników - łączyły też stosunkowo rozsądne ceny.


BMW serii 5 E39

Nie myślcie jednak, że tego typu auta muszą być tanie. Oto kilka przykładów samochodowych  alibi z Niemiec...

W bundeslidze najlepszych wymówkowozów nie mogło zabraknąć odpowiednika Michaela Ballacka - drogiej, nadgryzionej zębem czasu gwiazdy, która z wiekiem coraz rzadziej nadaje się do użytku. W tej roli postanowiliśmy obsadzić mercedesa klasy E typoszeregu W210.

...

http://motoryzacja.interia.pl/news/najlepsze-auto-wymowki-z-niemiec,1508310,415
« Ostatnia zmiana: Sierpień 04, 2010, 18:38:47 wysłane przez Dariusz » Zapisane

Pozwól sobie być sobą, a innym być innymi.
Dariusz


Maszyna do pisania...


Punkty Forum (pf): 3
Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 6024



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #1 : Lipiec 25, 2010, 21:52:40 »

Nie chwyciło?  Duży uśmiech Mrugnięcie Coś Uśmiech

Może teraz troszkę o "włochach"?

Auto-wymówki. Czy alfy są...
Piątek, 23 lipca (13:33)


Alfa 156

Obiecaliśmy też, że w kolejnych tekstach przybliżymy najlepsze moto-wymówki z Niemiec i Włoch. Chociaż w komentarzach zarzucano nam stronniczość, wybiórczość, a nawet postępującą chorobę psychiczną, postanowiliśmy, że wywiążemy się z obietnicy. Niestety, nie jest to łatwe...

Wewnętrzny "luz"

O ile wskazanie kilku wyróżniających się słabością do mechaników pojazdów z Francji czy Niemiec nie sprawiło nam większego problemu, o tyle wybranie czołówki włoskich aut dla dezerterów to wyższa szkoła jazdy. Pojazdy ze słonecznej Italii mają bowiem to do siebie, że spora część z nich jest kwintesencją śródziemnomorskiego temperamentu, klasy i... wewnętrznego "luzu". Próba wyłonienia kilku odznaczających się najwyższą awaryjnością przypomina więc nieco kawał o "wyborze przez losowanie najgłupszego posła Samoobrony".

...

http://motoryzacja.interia.pl/news/auto-wymowki-po-wlosku,1509830,415
« Ostatnia zmiana: Sierpień 04, 2010, 18:39:14 wysłane przez Dariusz » Zapisane

Pozwól sobie być sobą, a innym być innymi.
Dariusz


Maszyna do pisania...


Punkty Forum (pf): 3
Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 6024



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #2 : Sierpień 04, 2010, 18:43:06 »

Samochody są po to by nimi jeździć, jednak jak nieraz obserwuje się niektórych użytkowników ruchu drogowego, to włos się na głowie jeży co wyprawiają, jak jeżdżą.
Prawo przewiduje pozbawienie delikwenta prawa jazdy, jednak jak się okazuje nie jest to takie proste. Czy i za co powinno się pozbawiać "kierowców" tego dokumentu"?
Zapisane

Pozwól sobie być sobą, a innym być innymi.
songo1970


Maszyna do pisania...


Punkty Forum (pf): 22
Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 4934


KIN 213


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : Sierpień 04, 2010, 18:46:43 »

szkoda tylko że tym "najlepszym" prawko w ogóle nie jest potrzebne do jazdy..
Zapisane

"Pustka to mniej niż nic, a jednak to coś więcej niż wszystko, co istnieje! Pustka jest zerem absolutnym; chaosem, w którym powstają wszystkie możliwości. To jest Absolutna Świadomość; coś o wiele więcej niż nawet Uniwersalna Inteligencja."
Dariusz


Maszyna do pisania...


Punkty Forum (pf): 3
Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 6024



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #4 : Sierpień 04, 2010, 18:53:09 »

Ale może są sposoby i na nich?
Zapisane

Pozwól sobie być sobą, a innym być innymi.
PHIRIOORI
Gość
« Odpowiedz #5 : Sierpień 04, 2010, 19:12:36 »

najpierw wprowadzic egzaminy na  prawo posiadania swego dziecka,

a potem takie duperele.
Zapisane
Dariusz


Maszyna do pisania...


Punkty Forum (pf): 3
Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 6024



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #6 : Sierpień 04, 2010, 20:22:09 »

W świetle doniesień napływających ze świata niewątpliwie przydałoby się co niektórym takie egzaminowanie.  Mrugnięcie
Jednak my tu bardziej pod kątem techniki. Uśmiech
Zapisane

Pozwól sobie być sobą, a innym być innymi.
arteq
Gość
« Odpowiedz #7 : Sierpień 04, 2010, 21:24:09 »

Dariusz, a jak określiłbyś następujące zachowanie: delikwent z zamkniętymi oczami przejeżdża przez skrzyżowanie ze znaczną prędkością?
Zapisane
ptak
Gość
« Odpowiedz #8 : Sierpień 04, 2010, 21:53:11 »

Dariusz, a jak określiłbyś następujące zachowanie: delikwent z zamkniętymi oczami przejeżdża przez skrzyżowanie ze znaczną prędkością?

Niektórzy z zamkniętymi oczami potrafią przejść przez życie… 
Zapisane
Dariusz


Maszyna do pisania...


Punkty Forum (pf): 3
Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 6024



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #9 : Wrzesień 12, 2010, 14:37:16 »


Samochody używane


Chcesz kupić lub sprzedać samochód? Interesujesz się pojazdami z drugiej ręki? Ten serwis powstał specjalnie z myślą o tobie! Znajdziesz w nim porady ekspertów dotyczące oceny stanu auta przed zakupem, testy samochodów używanych, rankingi niezawodności i wiele innych, ciekawych informacji.

http://motoryzacja.interia.pl/wydarzenie/uzywane

Jakiego przebiegu się bać?

http://motoryzacja.interia.pl/wydarzenie/uzywane/news/jakiego-przebiegu-sie-bac,1530231,415

EDYCJA:

Może nie za bardzo związane to z motoryzacją, jednak z techniką ma coś wspólnego:

Nie daj się nabrać. Cała prawda o telewizorach LED

LCD LED na cztery sposoby



Czy LED to rzeczywiście technologiczny przełom na rynku telewizorów? Jakie są wady i zalety tego rozwiązania? A wreszcie – jakie typy odbiorników LED są aktualnie dostępne w sprzedaży? Na te i inne pytania odpowiada Juliusz Kornaszewski, wieloletni zastępca redaktora naczelnego miesięcznika „PC World”, szef działu sprzętowego „Kino Domowe – Magazyn DVD” oraz ekspert Centrum Dobrego Obrazu.

Jeśli sądzisz, że telewizor LED to produkt najnowszej technologii, następca telewizora LCD, to jesteś w błędzie. Część producentów chciałaby, aby klienci  tak myśleli. Jednak prawda jest inna – LCD LED to po prostu kolejna odmiana telewizora ciekłokrystalicznego. Różni się w nim tylko jeden element – podświetlenie ekranu. Warto również wiedzieć, że LED występuje w aż czterech odmianach, o których dowiesz się z naszego materiału.

....

http://tech.wp.pl/kat,1009789,title,LCD-LED-na-cztery-sposoby,wid,12646789,wiadomosc.html
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 13, 2010, 22:05:27 wysłane przez Dariusz » Zapisane

Pozwól sobie być sobą, a innym być innymi.
Dariusz


Maszyna do pisania...


Punkty Forum (pf): 3
Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 6024



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #10 : Wrzesień 14, 2010, 15:17:37 »

Jak nas kantują mechanicy?

10 grzechów głównych warsztatów samochodowych



Złe złego początki

Każda wizyta w warsztacie samochodowym wiąże się ze zrujnowanym portfelem lub w najlepszym przypadku nerwami. Jak się okazuje, w Wielkiej Brytanii około 87 proc. warsztatów samochodowych oszukuje swoich klientów. Mechanicy oddawali klientom dalej popsute samochody. Ponoć większość awarii przeoczyli.

A jak jest w Polsce? Kiedy patrzymy na nasze podwórko, można odnieść dokładnie odwrotne wrażenie. Polscy mechanicy zdają się być bardziej dokładni, niż ich koledzy z Wysp. Można pokusić się nawet o stwierdzenie, że są nadgorliwi w naprawianiu samochodów. Sprawę ułatwia fakt, że po polskich drogach jeździ cała masa starych samochodów - w nich zawsze coś będzie szwankować. Sprawę ułatwia to, że większość z tych samochodów można naprawić nawet w garażu, do tego bez specjalistycznych urządzeń. Dalej zebraliśmy najczęstsze sposoby naciągania przez mechaników. Jeśli macie jakieś inne przygody w warsztatach, to podzielcie się z nami, a my przekażemy je dalej

1/11

http://moto.wp.pl/gid,12663840,title,Grzechy-polskich-mechanikow,galeriazdjecie.html
Zapisane

Pozwól sobie być sobą, a innym być innymi.
Torton
Gość
« Odpowiedz #11 : Wrzesień 16, 2010, 08:04:04 »

Tak, nawet i na roztopioną margarynę ma to jeździć, ale chyba po to, aby szokować widzów. Tak naprawdę, to obecnie silnik pana Piotra Mężyka chodzi na normalną benzynę, ale jest czymś zupełnie oryginalnym w skali świata.

Pan Piotr trochę minął się z powołaniem. Z wykształcenia jest nauczycielem żywienia zbiorowego a na swoim koncie ma natomiast kilka wynalazków. Ostatni to prawdziwy hit. Silnik M=2+4, czyli oryginalne połączenie dwu i czterosuwu. Po co? By wyeliminować wady obu i wykorzystać ich zalety. Kiedy przed kilku laty pan Piotr przedstawił swój model na Politechnice Gliwickiej zainteresował się tym profesor Stefan Postrzednik, kierownik Zakładu Techniki Spalania i Silników Spalinowych tej uczelni. Stamtąd sprawa trafiła do dr Adama Ciesiołkowicza. Odtąd nasz wynalazca zyskał wsparcie zawodowego naukowca. Postanowiono zbudować niezwykłą maszynę. Jak to w naszym biednym kraju bywa kasę na części do prototypu dał wynalazca, pomieszczenia - firma samochodowa.

W 2000 roku maszyna wystartowała. Silnik dwusuwowy wzięto od starej WFM-ki, gdzie indziej wymontowano mały silnik czterosuwowy. Silniki dwusuwowy charakteryzuje się tym, że ma bardzo prostą konstrukcje, osiąga wysoką moc z objętości. Każdy jednak wie, ile jej idzie w zanieczyszczanie środowiska. Czterosuwy natomiast są bardziej ekologiczne, ale sporo mocy tracą na obsługę

Oto co zbudowali ci panowie według fachowego opisu:

konstrukcja nie ma zaworów ani systemu rozrządu. W jednej tulei cylindrowej - przestrzeni roboczej - pracują naprzeciwbieżnie dwa tłoki jeden od czterosuwu, drugi od dwusuwu. Cylindry obu silników zostały połączone wspólną głowicą. Tłoki poruszają się z różnymi prędkościami przy odpowiednim przesunięciu fazowym. Tłok czterosuwu wykonuje dwa razy więcej obrotów niż tłok dwusuwu.

Przewiduje się że wał korbowy modułu dwusuwowego może pracować z prędkością 6-7 tys. obrotów na minutę, co daję prędkość części czterosuwowej rzędu 14-15 tys. obrotów. Działanie obu tłoków synchronizuje przekładnia, łącząca ich wały korbowe.
Pojemność silnika wyznaczają dna dwóch tłoków i wewnętrzne powierzchnie cylindrów, co ma zasadniczy wpływ na dokonanie cennych spostrzeżeń dotyczących możliwości tego rodzaju silnika. Moc odbierana jest z obydwu modułów silnika, a tłok czterosuwu wspomaga wymianę ładunku, czyli napełnianie mieszanką paliwowo-powietrzną i wylot spalin. Tłok czterosuwu w pewnym sensie przejął w tej konstrukcji rolę systemu rozrządu, stanowiąc bezzaworowy układ wymiany ładunku.

Oczywiście stworzony prototyp jest prymitywny. Potrzebne są następne. Najważniejsze, że coś takiego może pracować. Obliczenia wskazują, że w takiej konstrukcji z jednego litra pojemności można uzyskać nawet 200-300 koni mechanicznych mocy przy kilkunastu tysiącach obrotów.

Oprócz dużej mocy z jednostki pojemności oraz uniknięcia systemu zaworów i rozrządu, silnik taki mógłby spalać wiele rodzajów paliwa, oprócz ropy naftowej mogłaby być tytułowa rozpuszczona margaryna.

W czasie prac konstruktorzy wpadli na pomysł uzyskania zmiennej pojemności przestrzeni roboczej. Nie jest tu zupełne novum. W innym silniku zaprojektowanym niezależnie przez pana Jerzego Woźniaka z Politechniki Wrocławskiej istniej takie rozwiązanie. Dotyczy to jednak zupełni innej idei technicznej.

W konstrukcji M=2+4 nie potrzeba zbyt skomplikowanej konstrukcji mechanicznej. Wystarcza zmiana faz tłoków. Tłok dwusuwu będzie cały czas pracował tak samo, natomiast tłok czterosuwu może zmieniać swe położenie względem tego pierwszego, zależnie od ustawienia momentu wyprzedzenia zapłonu. Nazwano to efektem Ciesiołkiewicza. Pozwoli on na zmianę wielkości komory spalania stosownie do aktualnych obciążeń silnika.

Zmianie wielkości przestrzeni roboczej może także towarzyszyć zmiana ciśnienia. Przy takich silnikach nie ma potrzeby stosowania skrzyni biegów. Może to być przekładnia planetarna redukująca prędkość obrotową, generatory zapewniające płynny przepływ mocy.

W zamyśle konstruktorów jest wiele ciekawych rozwiązań, które mogłyby staś się podstawą silnika przebijającego to wszystko czym dysponują wielkie koncerny. Przypomnijmy: z l litra pojemności 200 - 300 koni mechanicznych. Czy są w państwie instytucje, które powinny wesprzeć prace nad tym silnikiem. Są. I co tego, przecież to Polska właśnie...

Źródło:
http://www.ndw.v.pl/art.php?nr=234
Zapisane
Dariusz


Maszyna do pisania...


Punkty Forum (pf): 3
Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 6024



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #12 : Wrzesień 19, 2010, 19:50:05 »

Przegląd - co musisz wiedzieć
Piątek, 17 września (13:57)

Zobacz, co warto wiedzieć o wizycie w stacji kontroli pojazdów. Pomoże to uniknąć kłopotów z przeglądem.


Do wizyty na stacji kontroli warto się przygotować /INTERIA.PL

...

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/przeglad-co-musisz-wiedziec,1532669,415
Zapisane

Pozwól sobie być sobą, a innym być innymi.