Niezależne Forum Projektu Cheops Niezależne Forum Projektu Cheops
Aktualności:
 
*
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Maj 04, 2024, 08:08:03


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji


Strony: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... 29 |   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: WIEDZA TAJEMNA UKRYTA W OBRAZACH .  (Przeczytany 512649 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
nagumulululi
Gość
« Odpowiedz #300 : Styczeń 13, 2010, 10:22:03 »

9 światów (9 dużo nam powie) germańskich bytów połączonych więzią daje 24 runy optymalnie przeksztalcone w 22 sefiroty przez Crowleya oraz Wielkie Arkana. Czy ktoś robił to dla alfabetu łacińskego? A może ktoś szukał starszych aby szukać imion bogów krążących wokół centrum. Kto pozna imiona liter znajać tożsamość pierwotnego świata , nauczy się rozmawiać i czytać w świecie natury. Kto w przyszlości nazwie się alfą i omegą? Tylko ten który pozna oblicza nie 22, nie 24 ale 33 bogów i ich oblicza.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 13, 2010, 10:22:30 wysłane przez nagumulululi » Zapisane
Tronk
Gość
« Odpowiedz #301 : Styczeń 13, 2010, 14:33:18 »

Co do obrazu( http://lobointhenet.republika.pl/matura/memling.jpg) zamieszczonego na stronie pierwszej to kolorystyka tęczy jest zadziwiająco wysublimowana w kierunku kilku tylko kolorów myśle iż jest to zabieg celowy zmuszający widza do refleksij nad otoczającym światem który jawi się jako mało jaskrawy łuk symbolizujący zawężony horyzont rozwoju umysłowego na ziemi.
Jestem przekonany iż autor był świadom zbliżającego sie końca żałosnej egzystencji gatunku homo sapiens sapiens i zawarł on przesłanie (do garstki inteligentnego życia) , które wręcz krzyczy OPAMIĘTAJCIE SIĘ!!!!!!!!!!!!!!!!!

Moge tak odnieść się do każdego elementu na tym bardzo ładnym obrazku tylko po co doszukiwać się czegoś co nie istnieje to tak jak na lekcji j. polskiego w podstawówce pani pyta ucznia co autor miał na myśli pisząc te słowa ;
jakto co zapalił dobre zioło i rymy same się ułozyły.

Zamiast tracić czas na rzeczy mało ważne , a zarazem górnolotne uporządkujcie własne podwórko.
 Największa zagadka jaką musicie rozwikłać jest na waszycz oczach a wy jej nie dostrzegacie.


Powodzenia

==========================

Aha jeszcze jedno ;

brnąc dalej takim tokiem myślenia;

Cywilizacja która nadejdzie po naszej będzie wytężała umysły nad przesłaniem jakie niesie za sobą zastanawiająca i przerażajaca geometria , całe układy , kostki brukowej jakże powszechnej w naszym otoczeni.
Czemu jest tego aż tak wiele czemu zadaliśmy sobie tyle trudu budując tak skomplikowane kształty geometryczne i co mieliśmy na uwadze?

Czy chodzi o rodzaj kultu a może jest to forma ostrzeżenia.
Przecież prościej by byłol polać wszystko asaltem i taniej.

Scaliłem posty
Darek
« Ostatnia zmiana: Styczeń 13, 2010, 20:05:01 wysłane przez Dariusz » Zapisane
janusz


Wielki gaduła ;)


Punkty Forum (pf): 29
Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1370



Zobacz profil
« Odpowiedz #302 : Styczeń 13, 2010, 22:16:50 »

Starą zasadą jaką wykorzystywali hermetycy w przekazywaniu
tzw. ''wiedzy tajemnej'' było wprowadzanie do przekazu symboli,
których znaczenie rozumiane było w ich gronie.Czyli - ''to co widzi jeden nie musi
być regułą dla drugiego''.
Wielu malarzy umieszczało na swoich obrazach symbole ''ukrytej herezji''.
Ilustrowali w ten sposób swoje powiązania z tajnymi bractwami
działającymi poza oficjalnie panującą religią oraz wbrew panującym władcą.



Obraz Pabla Picassa "Guernica" powstał w 1937 r. Miał być malarskim manifestem antywojennym i dziełem sztuki zamówionym przez rząd republikański dla wystawienia w hiszpańskim pawilonie. Został zapewne namalowany pod wpływem wielkich emocji twórcy, mimo iż nie był on zwolennikiem politycznym, aczkolwiek było to jego miasto rodzinne. Niby ten obraz to zwykłe malowidło, ale czy na pewno? Czy coś przez niego nie przemawia? Czy nie skrywa głębszej prawdy?
Guernica to rysunek wykonany farbami olejnymi, na wielkim płótnie (349,3x776,6), o matematyczno-zamkniętej kompozycji tzn. że postacie, przedmioty, budynki mają geometryczne kształty, nadające wrażenie ogólnego chaosu i nieładu. Podkład ma charakter tłuczonego szkła, a nie materiału (jak powinien), jest to spowodowane licznymi czarno-białymi liniami.
Po wstępnej analizie obrazu możemy przystąpić do poszukiwania głębszej prawdy tego "chaotycznego obrazu". Na pierwszym planie znajduje się kobieta, która się wychyla z okna, po wyrazie jej twarzy możemy wywnioskować, że ogarnia ją strach. W wyciągniętej ręce trzyma lampę, oświetlającą ciemności. Druga postać znajdująca się przed domem, po prawej stronie obrazu jest spanikowana, klęczy, prawdopodobnie modli się do Boga (świadczy o tym jej układ rąk). Z lewej strony, krzycząc pada na kolana matka ze swym martwym dzieckiem, mając podświadomość, że zbliża się i jej chwila śmierci, boi się spojrzeć na swoją małą, zimną, nieoddychającą pociechę - matka jest symbolem oddania się i poświęcenia swojego życia, jednak na daremno. Obok niej możemy dostrzec byka nazywanego przez Pabla "maszyną do mielenia mięsa" tzn. istotę niosącą strach i śmierć, jest także symbolem Hiszpanii. W centralnej części pracy, na podłodze leży martwy żołnierz wraz ze złamanym mieczem. Nad nim znajduje się ranny koń- często tłumaczony jako symbol ludu hiszpańskiego. Słońce na obrazie zostało zastąpione świecąca żarówka, po to, aby uwidocznić sztuczność i położenie kresu rodzajowi ludzkiemu (mamy tu do czynienia jednocześnie z ironią i rzeczywistym odzwierciedleniem panującej sytuacji). Między koniem a domem ukazana, w dynamizmie została jeszcze jedna postać, pragnąca uciec, wyrwać się w sadystycznego świata, pełnego bólu, strachu, zła, zagłady i niepewności, co do ludzkiej egzystencji. Niebo na obrazie (często interpretowane i porównywane do sufitu) jest zamknięte, podkreśla to niemożność ucieczki; w tle widać jeszcze więcej ofiar i ruin pogarszających istniejącą sytuację i dostarczającą jeszcze więcej negatywnych emocji. Obraz cechują ciemne, chłodne barwy, doskonale oddające charakter zaistniałych okoliczności.

Guernica, stwierdził Rene Berger, nie podlega żadnej kwalifikacji historycznej. Jest przede wszystkim alegorią, w której autor usiłuje przedstawić cierpienie wszystkich istot. Wszelkie deformacje mają rację bytu i swoją określoną funkcję. Guernica wspięła się na wyżyny metafizyki. Brak kolorów jest zamierzonym efektem w celu osiągnięcia jak największej siły dramatycznej.
Wszelkie próby interpretacji obrazu artysta kwitował stwierdzeniem: „Ten byk jest bykiem, a koń jest koniem /.../Oczywiście, to symbole... Niechże publiczność widzi w koniu, w byku symbole i interpretuje je, jak zechce.”
Kiedyś Picasso powiedział, że nigdy nie malował wojny jak fotograf. Udało mu się dzięki temu osiągnąć dużo większą głębię wyrazu - synteza i symbole są bowiem niedostępne fotografii. Kiedy artysta stwierdził, że malarstwo nie jest stworzone tylko do dekoracji mieszkań, lecz że stanowi instrument defensywnej i ofensywnej walki z wrogiem, określił swoją postawę wyrażoną w Guernice.
« Ostatnia zmiana: Październik 08, 2011, 20:38:34 wysłane przez janusz » Zapisane
janusz


Wielki gaduła ;)


Punkty Forum (pf): 29
Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1370



Zobacz profil
« Odpowiedz #303 : Styczeń 21, 2010, 20:44:57 »

Jeden z obrazów Mikołaja Roericha nosi nazwę Jezioro Nagów,
z kolei inny ukazuje Nagę siedzącego na wyspie położonej
na północno-tybetańskim jeziorze na wschód od gór Ałtaj.





Według Tybetańczyków rasa zwana Naga,ma ludzkie twarze ogromnej
urody,wijące się ciała i zdolność latania,gdy wyłaniają się z Patali,
Świata podziemi.Mówi się również,że wybrani ludzie mają przywilej
wchodzenia do przepastnych jaskiń Nagów połączonych tunelami,które
jak w mrowisku ciągną się setki kilometrów wewnątrz górskich łańcuchów
biegnących przez północne Indie i dalej w głąb północnego Tybetu.
Obraz poniżej noszący tytuł ''Najświętszy Skarb Gór'' ukazuje ogromne
kryształy,znacznie większe od skupionych w górnej jego części ludzi.



Słowo "skarb" pojawia się w tytułach wielu  obrazów Roericha, jak na przykład Skarb gór czy Ukryty skarb. Jest oczywiste, że nie chodzi mu o bogactwa materialne, lecz o skarby duchowe, które leżą skryte, ale dostępne są tym, którzy dążą do ich znalezienia.
Niektórzy twierdzą,że znał on wejscie do tajemniczej krainy Szambali a nawet że ją sam odwiedził.
« Ostatnia zmiana: Październik 08, 2011, 20:41:52 wysłane przez janusz » Zapisane
Enigma
Gość
« Odpowiedz #304 : Styczeń 22, 2010, 00:22:13 »

Piękne te obrazy i opisy fascynujące.

Napisze tylko kilka zdań o "Guernice" jej wydźwięk jest piorunujący, zarówno jeśli chodzi o czarno-szarą kolorystykę jak i zniekształconą geometrię. Cały tragizm, rozpacz, ból wyzierają nie tylko z kompozycji, ale i rozmiarów tego obrazu. 7 metrów długości i 3,5 wysokości! Szaleństwo tu ukazane przytłacza bezsensem wojny i zniszczenia. Wszystkie te odczucia wyzierają z obrazu gdy ogląda się go w przybliżonych proporcjach. Ta mała miniaturka w moim odczuciu nie ukazuje całego tragizmu, jaki odzwierciedla obraz wypełniający całą przestrzeń widzenia - tak ze od tego szaleństwa nie da się uciec. Nawet zamykając oczy obrazy wybuchów egzystują gdzieś głeboko pod powiekami w postaci błysków z zrzucanych bomb. A to dletego ze obraz ten powstał po bombardowaniu jakie Pisacasso przeżył w mieście. Geurnikę można interpretować wciąż na nowo, wiec zachęcam do obejrzenia większej wersji. Nazywana jest bowiem największym manifestem antywojennym i choć na pierwszy rzut oka wygląda 'prymitywnie' wymowa tego 'bohomazu' jest nadal nadzywczaj mocna i aktualna.

Edit> ważny szczegół: Lampa która oświetla ciemność nocy kojarzona jest z Okiem, który patrzy z góry na ludzkie szaleństwo.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2010, 00:25:05 wysłane przez Enigma » Zapisane
chanell

Maszyna do pisania...


Punkty Forum (pf): 72
Offline

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 3453



Zobacz profil
« Odpowiedz #305 : Styczeń 23, 2010, 12:02:32 »

Enigmo:)bardzo trafnie przedstawiłaś obraz-dzieło Picassa Uśmiech

Cytuj
Edit> ważny szczegół: Lampa która oświetla ciemność nocy kojarzona jest z Okiem, który patrzy z góry na ludzkie szaleństwo.

Lampa-Oko Boga -jasne że tak !

Lampa,lampą ,ale między głową byka,a głową konia jest jeszcze jeden szczegół Szok czyzby to latający spodek  Duży uśmiech Mrugnięcie   Coś
Zapisane

Na wszystkie sprawy pod niebem jest wyznaczona pora.

            Księga Koheleta 3,1
Enigma
Gość
« Odpowiedz #306 : Styczeń 23, 2010, 14:52:15 »

Być może Chanell, coś tam w ciemności jasno świeci - kto wie co można jeszcze dostrzec. Mi to raczej wygląda na zamierzone 'dziury, rozdarcie' w płótnie...
Dodam tylko ze z 'Okiem' nie jest to moje spostrzeżenie, lecz fragment z zapamiętanego filmu o tym obrazie z którego dokładny opis zafascynował mnie. Dlaczego lampie przypisywane jest to znaczenie, chociaż znajdujące sie niżej postacie są oświetlone? Obok żarówki mamy ręke która trzyma lampkę naftową (?) Znalazłam wersje mocno rozjaśnioną, gdzie dokładnie widać kontury postaci chowających się w głębokim cieniu.

http://at-the-edge-of-art.com/out_of_the_hothouse/media/picasso_guernica.jpg

Widać tam że za głową byka skryty jest cały jego tułów. Przyglądając się postacią zwierzęcym mam wrażenie, jakby deptały one istoty ludzkie... Również centralny koń taranuje postać ze złamanym mieczem. W filmie nazywany był 'rycerzem'
Zapisane
PHIRIOORI
Gość
« Odpowiedz #307 : Styczeń 24, 2010, 00:31:10 »

tak, zestawienie żarówki i lampy naftowej jest ciekawe. Mrugnięcie
Zapisane
acentaur


Wielki gaduła ;)


Punkty Forum (pf): 12
Offline

Wiadomości: 1464



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #308 : Styczeń 26, 2010, 12:32:21 »

Witaj nagumulululi,
Cytuj
9 światów (9 dużo nam powie) germańskich bytów połączonych więzią daje 24 runy optymalnie przeksztalcone w 22 sefiroty przez Crowleya oraz Wielkie Arkana. Czy ktoś robił to dla alfabetu łacińskego? A może ktoś szukał starszych aby szukać imion bogów krążących wokół centrum. Kto pozna imiona liter znajać tożsamość pierwotnego świata , nauczy się rozmawiać i czytać w świecie natury. Kto w przyszlości nazwie się alfą i omegą? Tylko ten który pozna oblicza nie 22, nie 24 ale 33 bogów i ich oblicza.
9 swiatow ( 3x3) to schemat rozwojowy zycia na ziemi i kazdemu ze stopni odpowiada jakas "sila". 24 runy germanskie czy 22
sefiroty koresponduja z 22 znakami alfabety hebrajskiego. A tu ich "ksiegi" wyraznie mowia o "silach" kryjacych sie za kazdym
znakiem, sa to to sily kreacji, mozna powiedziec bogowie. 33 znaki to alfabet ogamiczny czy staroangielski ale jest on wtorny
do hieroglifow wschodu ( a moze to nieprawda ? ). Wiec jesli tak to skad te dodatkowe znaki?
pozdrawiam
Zapisane
nagumulululi
Gość
« Odpowiedz #309 : Styczeń 31, 2010, 14:09:52 »

Witaj nagumulululi,
Cytuj
9 światów (9 dużo nam powie) germańskich bytów połączonych więzią daje 24 runy optymalnie przeksztalcone w 22 sefiroty przez Crowleya oraz Wielkie Arkana. Czy ktoś robił to dla alfabetu łacińskego? A może ktoś szukał starszych aby szukać imion bogów krążących wokół centrum. Kto pozna imiona liter znajać tożsamość pierwotnego świata , nauczy się rozmawiać i czytać w świecie natury. Kto w przyszlości nazwie się alfą i omegą? Tylko ten który pozna oblicza nie 22, nie 24 ale 33 bogów i ich oblicza.
9 swiatow ( 3x3) to schemat rozwojowy zycia na ziemi i kazdemu ze stopni odpowiada jakas "sila". 24 runy germanskie czy 22
sefiroty koresponduja z 22 znakami alfabety hebrajskiego. A tu ich "ksiegi" wyraznie mowia o "silach" kryjacych sie za kazdym
znakiem, sa to to sily kreacji, mozna powiedziec bogowie. 33 znaki to alfabet ogamiczny czy staroangielski ale jest on wtorny
do hieroglifow wschodu ( a moze to nieprawda ? ). Wiec jesli tak to skad te dodatkowe znaki?
pozdrawiam
9 to germańska liczba rozwoju. Jednak dla mnie to liczba upadła bo nie rodziłem się w cywilizacji zdominowanej przez metal, roboty i sztuczną inteligencje. Imię tej liczby to NEU, NOWY, NEW, Nine niczym obłok niebieski lub mgła merowingów rodzi potomków na ziemi. Ty mieszkasz za Łabą? Wiec jesteś wrogiem tego co jest pod nia. Ja liczę do 10 a nie do 12 i nie znam słowa Twelve, ponieważ nie naliczyłem 12 palców, przez to może nie zaliczam się do bogów.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 31, 2010, 14:13:44 wysłane przez nagumulululi » Zapisane
PHIRIOORI
Gość
« Odpowiedz #310 : Styczeń 31, 2010, 14:24:47 »

Cytuj
liczę do 10 a nie do 12 i nie znam słowa Twelve, ponieważ nie naliczyłem 12 palców, przez to może nie zaliczam się do bogów.

jest proste rozwiązanie: przestań liczyć palce, a policz  jaja ..np. kurze  Mrugnięcie
Zapisane
nagumulululi
Gość
« Odpowiedz #311 : Styczeń 31, 2010, 19:12:51 »

Cytuj
liczę do 10 a nie do 12 i nie znam słowa Twelve, ponieważ nie naliczyłem 12 palców, przez to może nie zaliczam się do bogów.

jest proste rozwiązanie: przestań liczyć palce, a policz  jaja ..np. kurze  Mrugnięcie
Niestety nie "znoszę" jaj i w tym problem, zatem jak zwykle stabilnej eksporacji ...
Zapisane
PHIRIOORI
Gość
« Odpowiedz #312 : Styczeń 31, 2010, 21:35:44 »

Cytuj
Niestety nie "znoszę" jaj i w tym problem, zatem jak zwykle stabilnej eksporacji ...

<a href="http://www.youtube.com/v/0b7jjHA9_WA&amp;hl=pl_PL&amp;fs=1&amp;" target="_blank">http://www.youtube.com/v/0b7jjHA9_WA&amp;hl=pl_PL&amp;fs=1&amp;</a>
Zapisane
janusz


Wielki gaduła ;)


Punkty Forum (pf): 29
Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1370



Zobacz profil
« Odpowiedz #313 : Luty 05, 2010, 23:10:59 »

Roerich namalował kilkaset obrazów.W jego sposobie przedstawiania
perspektywy i atmosfery jest coś tajemniczego,coś co wydaje się wskazywać
na inne wymiary i obce zasady istnienia albo też prowadzące do nich wrota
lub portale.Fantastyczne kamienie z iskrypcjami umieszc