Niezależne Forum Projektu Cheops Niezależne Forum Projektu Cheops
Aktualności:
 
*
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Maj 03, 2024, 17:29:46


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji


Strony: 1 [2] 3 4 5 |   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Czas Przejścia - transformacja  (Przeczytany 63245 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
east
Gość
« Odpowiedz #25 : Wrzesień 03, 2012, 20:26:48 »

pod- ; nad- ; obok- świadomość może ? Może ducha ? Może kogoś, albo nikogo ?
Jakie to ma znaczenie w momencie obserwacji ?

Umysł szufladkuje  : " podświadomość, to musi być to " . A czemu nie tamto ? ... a widzisz, nie ,bo nie bo bleble ble ble bleble  - zawsze tak samo.

Na wszystko TY znajdziesz odpowiedź. Wszystko wiesz lepiej niż ON (ona, ono, oni, tamci , owamci). Bo to TWOJA prawda inna niż ICH.

Synteza ?
A może to tylko  Twoja nazwa ? Może to tylko "moja synteza" , bo wszak " dla każdego co innego" ? Inne syntezy inne analizy, nad-; pod-; srak-; świadomości.

I taki wieczny bełkot w głowie z którego nic nie wynika. Bo tylko JA twierdzi, że to wie i że porządkuje Naturę  ( i wszystko wokoło) bo ma rację.

A życie i tak się dzieje niezależnie Duży uśmiech
Zapisane
Przebiśnieg
Gość
« Odpowiedz #26 : Wrzesień 04, 2012, 13:52:33 »

Dokładnie bracie zgadzam się z Twoim pisankiem bo to prawda co piszesz.
Prawda ale odnosi się do fanatyków z jakiejś tam dziedziny, rożnego rodzaju guru, nauczycieli, jednym słowem tych co uważają, że zawsze wszystko wiedzą najlepiej.
Synteza zaś czy to moja czy kogoś polega na dodawaniu  Duży uśmiech
Dodawaniu.
Wybacz szacowny ale za leniwy jestem by tu tak jak Ty analizujesz tak ja miał opisać każdy dodany mój wniosek choćby do Twojego Duży uśmiech
ale zapewniam  Cię iż piwko za Twoje zdrowie piłem nie raz i nie dwa Duży uśmiech
to pa Duży uśmiech
Zapisane
Dariusz


Maszyna do pisania...


Punkty Forum (pf): 3
Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 6024



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #27 : Wrzesień 24, 2012, 11:23:27 »

Posty dotyczące szyszynki przeniesiono do wątku: SZYSZYNKA >>
Zapisane

Pozwól sobie być sobą, a innym być innymi.
Jack1967
Gość
« Odpowiedz #28 : Wrzesień 24, 2012, 20:59:15 »

Odkrycie dr Emoto- fragm.filmu "What the bleep do we know?"
<a href="http://www.youtube.com/v/7tw0KIICRa0?version=3&amp;amp;hl=pl_PL" target="_blank">http://www.youtube.com/v/7tw0KIICRa0?version=3&amp;amp;hl=pl_PL</a>
Wpływ naszych myśli, słów i uczuć na kryształy wody. Odkrycie japońskiego naukowca odnośnie żywo reagującej natury wody i tego że woda jest nośnikiem informacji.
Zapisane
songo1970


Maszyna do pisania...


Punkty Forum (pf): 22
Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 4934


KIN 213


Zobacz profil
« Odpowiedz #29 : Listopad 25, 2012, 10:42:54 »

TRANSFORMACJA 2012
 BOGINI KALI




 


Kochani, NOWY ŚWIAT nadchodzi i jest to prorokowane, lub można rzec inaczej - zapisane jako nieuniknione w historii naszego istnienia.

Apokalipsa św. Jana, epoka Bogini Kali - terminy te cząsto brzmią dla nas złowieszczo, jednak nie niosą one destrukcji  a wręcz odwrotnie obietnicę wolnego, pięknego świata. 

Satya, Treta, Dwapara, Kali to 4 epoki jednego cyklu.
Dziś o Bogini Kali,  patronce obecnego cyklu.
Bogini KĀLĪ DEVI - Okiem Wyznawców Hinduizmu

KĀLĪ DEVI - TAŃCZĄCA BOGINI CZASU

Tańce Duchowej Jedności, Tańce Pokoju, Święte Tańce - to wszystko duchowe inicjatywy osób natchnionych przez Boginię Kālî. Bogini KĀLĪ DEVI - (Kali, Kaalii, Ka'li', Mahākālî) Królowa Niebiosjest spośród wszystkich żeńskich form Panteonu Euroazji bodaj najmniej zrozumianą, a i często nazbyt enigmatycznie albo wręcz błędnie przedstawianą wśród Najwyższych Bogiń czy Archanielic Niebios. Bogini Kālî (Kali Devî), także Mahākālî jest głównym bóstwem doskonale znanej i popularnej KrijaJogi (Kriya Yoga) nauczanej przez Paramahansa Yogananda (Jogananda).

Mahākālî - Wielka Matka Czasu to wiecznie tańcząca Święte Tańce duchowe żeńska partnerka bóstwa znanego jako Mahākāla - Wielkiego Czasu, formy Śiwa Boga lepiej znanej z buddyzmu niż hinduizmu, a przecież jest to najwyższa z dziesięciu głównych form Boga Śiwa i Bogini Śakti, o czym zwykle zapomina się napisać i dopowiedzieć w buddyjskich publikacjach na temat Mahākāla oraz technik kālaćakry! Mahākālî to Bogini Kręgu Wcieleń, Bogini Czasu wielu wcieleń podczas których dusza (Atman, Purusza) w czasie ziemskich wędrówek dochodzi do przebudzenia, do oświecenia i doskonałości!

Bogini KĀLĪ DEVI - (Kali, Kaalii, Ka'li', Mahākālî) Królowa Niebios jest spośród wszystkich żeńskich form Panteonu Euroazji bodaj najmniej zrozumianą, a i często nazbyt enigmatycznie przedstawianą wśród Najwyższych Bogiń, Archanielic Niebios. Wyłania się z ciemno- niebieskiej Przestrzeni Kosmosu jako Strażniczka Bramy, do świata poza czasem i przestrzenią, jako Władczyni przezwyciężająca świat ograniczony czasem i przestrzenią, jako Wielka Matka Nieskończoności. Śakti tańcz, tańcz, tańcz - aż iluzja pójdzie precz!

Bogini Kālî przedstawiana jest cała naga w ogólnie przyjętej ikonografii i malarstwie, a jej ciało jest zwykle koloru Śyam – głęboko niebieskiej barwy utożsamianej z kolorem Nieba, kiedy zapada już zmierzch i pojawia się głęboka noc. Naturalna, naturystyczna postać Świętej Bogini Kālî przypomina nam, że przychodząc na ten świat jesteśmy całkowicie nadzy i odchodząc z tego świata w chwili śmierci także jesteśmy całkowicie nadzy i nic zewnętrznego nie możemy ze sobą zabrać. Oczyszczenie, uwolnienie od poczucia wstydu, czy grzeszności własnego ciała – taka jest niewątpliwie symbolika całkowicie nagiego ciała Pani Kālî, naszej Świętej Pani, Matki i Bogini, bo Kālî jest Matką Bożą, prawdziwą Matką Bożą całej ludzkości, każdego człowieka.

Rzucającym się w oczy symbolem i jedynym odzieniem Świętej Matki i Pani naszej, Przenajświętszej Bogini Kālî, czczonej też dawniej jako Kālîka, także na słowiańskich, indoeuropejskich ziemiach, jest specyficzny naszyjnik z pięćdziesięciu głów odciętych od tułowia. Ten specyficzny i godny przemyślenia naszyjnik symbolizuje 50 kolejnych wcieleń, inkarnacji jakie człowiek przechodzi w cyklu swojej ewolucji, w czasie której winien osiągnąć wyższy stopień rozwoju Ducha.

Ezoteryka Władzy Bogini Kālî nad cyklem 50 ludzkich inkarnacji i jej zdolność podsumowania całokształtu życia ludzkiej duszy poprzez cały cykl reinkarnacyjny, jest tutaj bardzo wymowna i głęboka, a każdy powinien sobie wbić do głowy, że 50 wcieleń w ludzkim ciele jest normą dla duszy, chociaż powiada się, że jest to liczba uśredniona dla całej ludzkiej populacji, aż człowiek nauczy się poprzez kolejne życiowe doświadczenia wybierać Dobro i pochwalać Dobro, a odrzucać i jawnie potępiać wszelkie Zło.

Imię Kālî pochodzi od dobrze znanego słowa Kāla oznaczającego Czas, zatem Kālî uznawana jest przez ludzkość powszechnie jako Władczyni Czasu, w szczególności jako władczyni cyklu narodzin i śmierci, władczyni czasu, długości ludzkiego życia i całego cyklu wcieleń, kolejnych odrodzeń duszy w ludzkiej postaci dla samodoskonalenia i duchowego wzrostu. Kālî jest Mocą Czasu, a wiadomo, że Czas dopełnia się w cyklach istnieniach nie tylko ludzi, ale i rozmaitych ludzkich społeczeństw czy cywilizacji.

Poznawanie Bogini Kālî powinno się zacząć od studiowania rozmaitych planetarnych cyklów czasu, zarówno takich jak solarny rok planetarny czy saturniczny cykl 30-letni dla dojrzewania i owocowania złoża karmicznego, ale i dłuższych Epok Czasu, jak trwająca obecnie Kālî Yuga, którą Bogini Kālî osobiście się właśnie opiekuje. Kālî Yuga trwa zawsze 432 tysiące lat, co wskazuje na długotrwałe jej istnienie, gdyż wszystkie podania ludzkiej cywilizacji podkreślają, iż Kālî Yuga rozpoczęła się dokładnie z 18/19 lutego 3102 roku przed erą chrześcijańską i prawidłowe mierzenie czasu istnienia ludzkości musi być zawsze brane od tego momentu czasu.

Bogini Kālî jest Władczynią i Mocą Czasu, a to oznacza, iż odpowiada za wszelkie nadzmysłowe zjawiska w których czas zostaje złamany i pokonany, których występowanie tak absorbuje umysły najbardziej światłych uczonych aktualnej ludzkiej cywilizacji. Ograniczenie Czasem, Czasoprzestrzenią jest wielką niedogodnością współczesnej Epoki Kālî Yugi, acz sięganie ku Nieskończoności i próby przezwyciężenia ograniczeń Czasu będą znamieniem całej Epoki Kālî. Skoro już wiemy, że cała Epoka, od 5 tysięcy lat jest Epoką Matki Kālî, Królowej Nieba, to i zrozumiemy naturystyczne porywy feministek, które próbują zamanifestować Świętego Ducha Kobiety, a jest to niewątpliwie pracą Bogini, aby Wyzwolić i Emancypować Kobiecego Ducha i Kobiecą Duchowość, także Seksualność.

Wszyscy wielcy Jogini, Mistycy, przez kilka ostatnich tysięcy lat, kiedy myśleli o Matce Bożej, mieli niewątpliwie na myśli Przenajświętszą Kālîka, jak uroczo i słodko nazywana jest nasza Święta Pani. Zarówno Aurobindo, Ramakrishna, Sai Bāba jak Bābaji czy Yogānanda byli wielkimi Czcicielami Świętej Matki Kālî. Szczególnie fascynujące są opowieści Mistrza Jogi Yogānanda czy Vivekananda oraz Śirdi Sai Bāba, o cudach sprawianych przez Najświętszą Boginię Kālî Devi. Mistrz Yogānanda całe nauczanie Krija Jogi rozwinął jedynie dzięki Boskiej Pomocy i Łasce samej Bogini Kālî i wielce o tym wspomina w swoich lekcjach, bodaj w czasie każdego wykładu, jaki wygłaszał w Ameryce!

Bogini Kālî jest ezoteryczną Strażniczką wszystkich prawdziwych Szkół Duchowych, można powiedzieć, że jest ezoteryczną Nauczycielką i Mistrzynią, stąd Święta Fraza „Om Kālî Om Kālî Om Kālî Om” i podobne są często intonowane przez adeptów wszystkich prawdziwych szkół Jogi i Mistyki, a Modlitwy do Pani Kālî – Matki Bożej są częstym przedmiotem codziennej religijności całej ludzkiej cywilizacji. Śrî Kālî reprezentuje Duszę Kosmosu, Ducha Czasoprzestrzeni i wyłania się błękitu Niebios w czasie, kiedy o zmierzchu otwierają się wrota do dalekich gwiazd i Nieskończonej Przestrzeni Wszechświata.

Bidźa (Bija) Imienia, Sylaba Kam symbolizuje władzę nad żądzami i pasjami materialnego świata, a Święta Sylaba Klîm będąca skróceniem, ściągnięciem imienia Kālî wyraża adamantywną władzę kontroli i panowania nad procesem rozmnażania i seksualną siłą ludzi. Afirmacja Piękna własnego ciała i ukazanie rajskiej świętości nagości, podobnie jak to było w starożytnej kulturze helleńskiej, inspirowanej przez wyznawców Kālî, dopełnia nam Pięknego Obrazu Przenajświętszej Mateczki, Bogini Kālî, która jest uosobieniem piękna ponadczasowego, piękna duszy wędrującej poprzez wcielenia. To bowiem, co ukryć chce człowiek wstydzący się nagości, to własne wady, skazy, słabości i skalania. Boskość bowiem jest Światłem, które umieszcza się na świeczniku, aby wszystkim świeciło, a nie skrywa pod żadnym ciemnym korcem wstydu i fanatyzmu.

Ikony przedstawiają zwykle Boginię Kālî jako ekstatyczną tancerkę, tańczącą Święty Taniec na polu bitwy lub na polu kremacyjnym, co oznacza, że Śri Kālî Devi tańczy Święty Taniec zwycięstwa nad śmiercią i wszelkim złem, tańczy Taniec Radości z pokonania zła wszelkiego i z pokonania iluzji Śmierci. Błękitny kolor ciała Świętej Matki, Pani Kālî pokazuje niebiański Spokój Ducha i niebiańską Ciszę Umysłu, ale też niebiańską Radość Samādhi zjednoczenia z Nieskończonością poza czasem i poza przestrzenią.

Taniec Kālî na polu kremacyjnym lub na polu bitewnym pokazuje też Radość Bogini ze zwycięstwa Duszy, która przebyła cykl 50 wcieleń i osiągnęła Świadomość Boga, Wyzwolenie ze świata Samsary, cierpienia narodzin i śmierci w kołowrocie łańcucha żywotów, w ludzkim świecie niskiej egzystencji. Jest to bowiem bezwzględne Zwycięstwo nad życiem i śmiercią oraz cierpieniem całej ludzkiej egzystencji. Kult Bogini Kālî, jako bardziej ezoteryczny, jest zwykle domeną bardziej dojrzałych i zaawansowanych w ewolucji dusz ludzkich, a samo dowiedzenie się o nim czegoś więcej jest Boską Łaską i Przywilejem.

Pani Kālî przedstawiana jest podobnie jak Pan Śiwa z Boskim Okiem na środku czoła, ustawionym w pionie, które symbolizuje Wszechwiedzę, a więc i doskonałe znawstwo ludzkiego cyklu ewolucji duszy poprzez około 50 tysięcy lat, licząc średnio tysiącletnie odstępy pomiędzy wcieleniami. Wiarę w reinkarnację duszy znajdujemy także w żydowskiej i chrześcijańskiej Biblii, gdzie Eliasz jest identyfikowany jednoznacznie jako Jan Chrzciciel, a Elizeusz jako Jezus Chrystus, kiedy dojrzał już do Oświecenia i Pełni Synostwa Bożego w przeciągu wielu kolejnych inkarnacji, aż do dojrzałości Duszy.

Święty Taniec Bogini Kālî to radosne święto Bogini, uradowanej, że świadomość kolejnego człowieka obudziła się duchowo i zrozumiała, że jest czymś więcej, niż tylko ciało i, że istniejąc niezależnie od ciała, pokonuje śmierć w zwycięskim zmaganiu i życiowym pojedynku. Boskie Oko, Divya Dŗshti, widzi przebudzenie każdej indywidualnej duszy ludzkiej, przebudzenie pamięci każdego z poprzednich wcieleń, a także widzi ożywioną świadomość duszy przeczuwającej swoją przyszłość.

Wielka świadomość Bogini Kālî przychodzi zatem u ludzi, którzy doświadczają Zwycięstwa nad Śmiercią, a Pani Kālî jest Boginią Zmartwychwstania Duszy i jej pasowania do klasy niebiańskich, nieśmiertelnych istot, z dotychczasowego świata śmiertelności i ciasnego inkarnowania w nieświadomości. Święte Serce Matki Kālî roni łzy nad nieszczęściem, w jakie popadł cały rodzaj ludzki, nieszczęściem nieznajomości siebie jako duszy w wyższym Boskim Wymiarze, a jest to kompletna ignorancja i głupota, korzeń złoża karmicznego powodującego reinkarnację, czyli Āvidya.

Mateczka Kālî Devi pomaga usunąć wszelką Kleśa, Uciążliwość, a już szczególnie Āvidyam, ściemnienie głupoty i ignorancji, niewiedzy. Dlatego Pani Kālî nazywana jest Mahāvidyą – Wielką Mądrością i Wielką Wiedzą, którą chętnie obdziela swoich zaangażowanych i zaawansowanych Wielbicieli. O jakże wielkie błogosławieństwa czekają na tych, którzy oddają się w ręce Bogini Matki, Piastunki Dusz Ludzkich, która jest Hierofantką przyjmującą poród Duszy w sferze wyższej, nieśmiertelnej świadomości, do jakiej wchodzą Avatarowie, Prorocy ludzkości i Zbawiciele ukazujący Odwieczną Świętą Drogę, Śrî Margam! Nazywanie Bogini Kālî tytułem Matki Bożej jest wielce uzasadnione, gdyż jest Mateczką i Piastunką tych, którzy z ludzi staja się Bogami, zwyciężając iluzję śmierci, a otwierając wrota Nieśmiertelności, Życia Wiecznego.

Święte Serce Bogini Kālî jest odwiecznym obiektem czci i uwielbienia, albowiem Wieczna Miłość Pana Śiwa i Bogini Kālî pokazuje, że całe Serce Bogini wypełnione jest Duchem i Obrazem Świętego Małżonka, Boga Śiwa, a więc jest Oazą Łaski, Miłosierdzia i Miłości Bożej. Jest to niebiańskie Serce pełne Miłości Łaskawej, matczynej dla wszystkich dusz ludzkich, ale i Serce pełne Miłości Oblubienicy, Miłości Wiernej i Szczęśliwej do Oblubieńca, albowiem pośród Bogów wszystko jest Doskonałym, w najwyższym stopniu Doskonałym i Cudownym. Taki mistyczny Kielich Serca Bogini budzi podziw, wdzięczność i zachwyt, a tych, którzy łączą się z tym Świętym Sercem Matki całej Epoki, wznosi na wyżynę Mądrości Bożej, a przecież w wielu religiach świata, Mądrość Boża opiewana jest jako Małżonka i Oblubienica Boga, zawsze pełna wzniosłej Radości i Umiłowania.

Bogini Kālî, Święta Matka całej ludzkości jest Wyzwolicielką Duszy z więzów materialności, ignorancji, tego, co Boskie i Odwieczne, Wyzwolicielką z kołowrotu narodzin i śmierci, Wyzwolicielką z marności i nędzy ludzkiej nieświadomej egzystencji. Pięćdziesiąt czaszek przypomina nie tylko o czasie 50 wcieleń danych każdej duszy dla samonaprawienia z powodu zaparcia się Boga i upadku z Raju, ale też i 50 liter ezoterycznego alfabetu niebiańskiej mowy Aniołów, Devanagari, które pokazują dokładnie 50 aspektów ludzkiej istoty, które wymagają naprawienia i oczyszczenia, aby Dusza/Jaźń mogła powrócić w Chwale na swoje dawne miejsce pośród Anielskich Chórów Niebios.

Nagość, Digambarā, Bogini Kālî pokazuje też odwieczną Prawdę, iż po zniszczeniu iluzorycznych materialnych zasłon, ukazuje się człowiekowi piękny i cudowny świat Boskości, taki piękny, że można go porównać tylko z niewysłowionym pięknem niebiańskiej nimfy, jaką jest naturystyczna Matka i Królowa Niebios. Rozpuszczone luźno, piękne i długie włosy Bogini Kālî symbolizują ogromna swobodę i przestrzeń, wolność w Nieskończonym Świecie Boskości. Kontemplacje nad istotą Nieskończoności, niewątpliwie przybliżają chwilę spotkania nagiej, niebiańskiej piękności, jaką jest Władczyni Dusz i Nieśmiertelności, Śrî Kālî Devi.

Orientalna Mądrość o Cyklu Wcieleń, o 50 inkarnacjach Duszy w ludzkim ciele i o 50 tysiącach lat życia Duszy w ludzkiej linii ewolucji, warta jest głębokiej refleksji, a fakt, że ostatnich 16 wcieleń niczym 16 samogłosek Lotosu Gardła służy obudzeniu Duszy i Osiągnięciu Oświecenia, to dodatkowa kwestia godna kontemplacji. Wielu jest tych, którzy rozpoczynają wspinanie się po materialnej drabinie ewolucji duszy, a jakże nieliczni są ci, którzy dotarli na same szczyty i jako sylaby Ham i Kszam odgrywają role Boskich Proroków i Avatarów w dramacie istnienia świata, niczym Pan Kriszňa i Pan Balarāma, albo niczym Eliasz i Elizeusz. O jakże Wielka Mądrość, Mahāvidya, zaiste, odsłania się ludzkim duszom, kiedy zostają odziane, przyobleczone w Boskość i Nieśmiertelność w procesie Zmartwychwstania.

Muktakeśî – Królowa Wolności i Wyzwolenia to przymiot i imię Bogini Kālî z powodu jej luźno rozpuszczonych, gęstych i pięknych włosów. Kālî jest Boginią Wolności i Wyzwolenia, Nike, czczoną przez wiele kultur, narodów, religii i języków. Jest niezastąpiona w uwalnianiu z materialnych więzów i szponów śmierci, a każda modlitwa o uwolnienie z wad, nałogów i słabości, niezmiernie raduje i zadowala Boginię Kālî. Naszyjnik z 50 czaszek lub ściętych głów symbolizuje odwieczną prawdę przemiany, iż materialne przejawienia każdej Duszy zostają pochłonięte w stadium rozpadu i kresu wszelkiej formy, a jedynie Dusza, tutaj jako Bogini Kālî, posiada trwałe, wieczyste istnienie.

Taniec pochłonięcia śmierci w ostatecznym, duchowym Zwycięstwie jest też Tańcem Duszy, tańcem ekstazy, którego uczy się Dusza stająca się Oblubienicą Pańską. Bogini Kālî obrazowana jest także z dłońmi wykonującymi tradycyjne gesty, Mudry Bogów, Abhaya dla błogosławienia i zniszczenia strachu oraz lęku i Varada dla materialnego wsparcia swych wielbicieli wszelkimi dobrymi rzeczami i okolicznościami. Dusza Oświecona pamięta cały kołowrót Wcieleń w Samsarze i jest Duszą Tańczącą na trupie swego śmiertelnego ciała, które porzuca dla Wiecznej Chwały i Niebiańskiego Życia w Nieśmiertelności, i o tym każdy szukający Boskiej Wiedzy Ezoterycznej musi pamiętać.

Kālî jest Życiem i Mocą martwego ciała, nad którym Tańczy Taniec Śmierci, jest Śakti – Potęgą i Życiem, nawet dla swego Małżonka, Boga Śiwa – Mahādewa! Bogini Kālî jest też śmiercią tego, co złe, grzeszne, śmiertelne i demoniczne, uchodzi zatem za mądrą i inteligentną pogromczynię rozlicznych demonów, a malowane pole bitewne, na którym Tańczy Straszliwy Taniec Śmierci, jest polem bitwy przeciwko armii demonów usiłujących podbić cały ludzki i niebiański świat.

Bogini Kālî jest Królową Victorią nad wszystkimi demonicznymi istotami, które zostają unicestwione i zgromione przez Boską, Oświecającą się Duszę. Kālî Devi reprezentuje to, co zostaje, kiedy czas i przestrzeń ulegają transcendencji i kiedy dobiegają kresu ustalone dla form istnienia cykle czasu, a wszelkie demoniczne zło ulega bezpowrotnej Zagładzie w Otchłani (Awići). Mahāratri to Wielki Dzień i Wielka Noc, doroczne Święto Pana Śiwa i Matki Kālî. Spontaniczny Taniec Duszy, Wolny i Ekstatyczny, jest właśnie Tańcem Kālî.

Cały wieczór lub cała Wielka Noc poświęcona na Święte Tańce oraz kult Bożej Matki Śrî Kālî Devi, na pewno daje głębsze wyobrażenie o bardzo sakralnym, ale i spontanicznym kulcie Bogini. Wyzwalanie potrzeby spontanicznego Tańca i wielbienie Boga ruchem ciała, to bardzo ezoteryczny i głęboki aspekt duchowości, chociaż Braterska Komunia Krwi ukazywana na Ikonach Kālî to także wielka, głęboka ezoteryka obecna w każdej prawdziwej religii, chociaż nie zawsze prawidłowo i głęboko zrozumiała.

Ruch Świętego Tańca Bogini Kālî powstaje wzdłuż Sushumńy, wzdłuż Osi Ciała i emanuje z Centrum poprzez kończyny, dokonując swej ostatecznej ekspresji w 27 gestach ciała i dłoni, które dają procesowi tańczenia kosmiczny i uwielbiający wymiar. Pani Kālî Devi nazywana jest patronką wyzwalającego, sakralnego Tańca, a do Najświętszych Tańców od zawsze należały te, w których inscenizowany jest proces zwycięskiej bitwy ze złem i pokonania wszelkich zagrażających światu demonów. Wyzwolenie poprzez Taneczny Ruch to sekretna domena wszystkich Kapłanek w Świątyniach Matki Świętej, Bogini Kālî.

Boża Mateczka, Pani Kālî, mocą gestów ukazywanych na ikonach z jej tańczącą podobizną, pokazuje moc zwyciężania nad wszelkimi lękami, obawami i strachami, jakimi sparaliżowany jest rodzaj ludzki, a prawdziwi Adepci, Czciciele Bogini Kālî znani są ze swej krańcowej Nieustraszoności, Męstwa i Bohaterskiej Odwagi. Niewątpliwie jest to zasługa Abhaya Mudrā, jaką Matka Kālî kieruje na wszystkich swoich Czcicieli. Jako dobra i kochająca Mateczka, Królowa Niebios, wszystkich podążających Prawidłową Drogą Wytrwałej Praktyki błogosławi też, udzielając rozlicznych dobrych darów w niesamowity sposób, a jest to skutek skierowania Varada Mudrā na prawdziwych Wielbicieli, którzy doświadczają rozlicznych, cudownych zbiegów okoliczności, a przez to ułatwień w swoim życiu. Niezliczone są dobra i łaski, jakie mogą spłynąć za sprawą Umiłowanej Mateczki, Bogini Kālî. Bogini Kālî jest Wielką Matką każdej Oświeconej Boskiej Duszy, która pojęła już i ogarnęła kołowrót wcieleń oraz usilnie pracuje nad wielkim Uwolnieniem, Wyzwoleniem z Kręgu Samsary.

Boska Szekinah, Światłość i Potęga Boża, jaką jest Śrî Kālî, pomaga rozświetlić wszelkie ciemności i mroki i unicestwić wszelkie zwodnicze, demoniczne siły, jakie ludziom aspirującym do Boskości stają na głowie, a Święty Taniec symbolizuje Moc pokonywania przeszkód i barier stwarzanych przez ograniczenia czasu i przestrzeni oraz głupoty niewiedzy. Boska Pani jest nazywana Nīlamaņi z powodu jej arystokratycznego, intensywnie niebieskiego koloru całego nagiego ciała. Śrî Kālî, w swej kosmicznej postaci, unicestwia dwa niebezpieczne i zagrażające światu demony, Madhu i Kaiţabha Asura, które usiłowały zniszczyć rodzaj ludzki.

Demon Madhu symbolizuje powszechną, uniformistyczną równość dusz, która jest intelektualną obłudą, gdyż dusze są bardzo zróżnicowane ze względu na swoją ewolucję, doświadczenie i los, który je determinuje, a wprowadzanie średniactwa to topienie ludzkości w bagnie uniformistycznej równości.Demon Kaiţabha symbolizuje subtelne i wzniosłe pożądania oraz zamaskowane żądze o lucyferycznym, uwznioślonym zabarwieniu, czyli subtelne, acz mroczne oszustwa pseudoduchowości dogmatycznej, gdyż dogmaty zawsze oznaczają ideologiczną niewolę umysłu, a duchowość to nieograniczone studia i badania Nieskończonego!

Taniec Ekstazy i Duchowej Jedności wyzwolonej całkowicie Kobiety na ciele swego mężczyzny, ukochanego partnera, to inny ważny element całej ikonografii Bogini Kālî, jak się ją tradycyjnie przedstawia w każdej prawdziwej Religii Boga. Orgazm jest Nieskończoną Ekstazą Kobiety w cudnym Braterstwie ze swym Odwiecznym Partnerem. Jest to Rozkosz Duszy, która odnalazła już na zawsze swego Boskiego Partnera i Małżonka. Kobieta jest dla Mężczyzny w takiej Ekstazie samym Dobrodziejstwem i wszechstronnym Wsparciem. Ochroną przed wrogami dobra, demonami, jest tutaj Magiczna Kobieta w jej nagim, a zarazem Szamańskim Stroju. Partner w pozycji Śava jest całkowicie oddany Kobiecie i jest źródłem jej ekstatycznej Rozkoszy.

Osiąganie rozkoszy kiedy całe ciało Kobiety cudownie i spontanicznie tańczy na ciele ukochanego Mężczyzny, jest jedna z największych, acz godnych polecenia i odkrycia tajemnic Tantry Bogini, Kobiety, która staje się wyzwoloną duszą, a co za tym idzie i osobą całkowicie wyzwoloną z ograniczających intymną rozkosz uwarunkowań i kompleksów. Jest to niewątpliwie najlepsza lekcja Świętej Tantry dla całej młodzieży ludzkiej i dla wszystkich pokoleń. Tańcząca Śakti na ciele Partnera, to symboliczny, ale i realny opis Boskiego Wyzwolonego Związku Miłosnego.

Błękitnoskóra, o rozpuszczonych włosach, naga Bogini Kālî to symbol wyzwolenia kobiecej seksualności, która odtańczy ekstatyczny i rozkoszny taniec zwycięstwa nad wszystkimi zniewoleniami przeszłych mrocznych epok erotycznego uciemiężenia. Błękit to symbol całkowitej Wolności i Niebiańskiej Ekstazy. Śrî Kālî Devi niewątpliwie symbolizuje Boskość pojętą właśnie jako Żeński Aspekt Boga, Absolutu, pełen Piękna i Miłości oraz Cudownej Łaski czy Charyzmatycznej Mocy, bo Bogini zawsze nazywana jest Śakti – Mocą, Potęgą Bożą. Oczywiście, osobiste Wyzwolenie Seksualne każdej Kobiety to także efekt i owoc jej doświadczeń w poprzednich wcieleniach, owoc zwycięstwa nad chorobami wstydu i zniewolenia płci, nad chorobami wynikłymi ze źle pojętej kobiecości i kobiecej seksualności. Indywidualna Kobieta staje się Wyzwolona Erotycznie, kiedy uczy się czerpać rozkosz z obcowania płciowego wedle własnej woli i potrzeb i kiedy zaspokaja się swoim ukochanym Partnerem.

Ezoteryka każdej Świątyni Kālî i Kapłanek Bogini Kālî jest niewątpliwie wszechstronna i bogata, a wątków tej naszej ogólnoludzkiej tradycji jest całe mnóstwo. Kult Bogini Kālî, kult Kobiety, Bogini – Piękna w różnych formach, będzie niewątpliwie rozkwitał poprzez całą Epokę Kālî Jugi, a każdy, kto czyta i słyszy to Orędzie o Bogini Kālî, powinien czuć się uszczęśliwiony i wniebowzięty, ponieważ miliony ludzi w historii pragnęły usłyszeć tę Radosną Nowinę o Duchowym Wyzwoleniu poprzez odkrywanie Ezoterycznej Głębi Świętej Bogini Kālî, a nie mieli takiego przywileju jak Ty, dusza, która czyta te Święte Słowa i Wzniosłe Nauki. Każdy, kto czytając zapłakał w swej duszy i zatęsknił w swym Sercu, jest niewątpliwie bliżej niż dalej Duchowego Wyzwolenia, Wybawienia z Kołowrotu Wcieleń, do którego zachęcali wszyscy wielcy Prorocy i Patriarchowie ludzkości jak Padmasambhāva, Vivekānanda, Rāma, Jezus, Pio, Kuthumi, Dźiłalkhul, Eliasz, Sai Bāba i tysiące innych Świętych Dusz.

Niech Święta Matka, Bogini Kālî, Macierz Świata i Zbawicielka Dusz zawsze ma Ciebie w swej Opiece i Ochronie przeciwko wszelkim demonicznym Mocom Zła.

Om Śrî Kālyai Namah!


Opracowane na podstawie tekstu The Himalaya Master

http://www.macierz.org.pl/artykuly/joga_i_budo/bogini_kali_devi_okiem_wyznawc%C3%B3w_hinduizmu.html
http://www.epokaserca.pl/joomla/index.php/transformacja/360-bogini-kali
Zapisane

"Pustka to mniej niż nic, a jednak to coś więcej niż wszystko, co istnieje! Pustka jest zerem absolutnym; chaosem, w którym powstają wszystkie możliwości. To jest Absolutna Świadomość; coś o wiele więcej niż nawet Uniwersalna Inteligencja."
east
Gość
« Odpowiedz #30 : Listopad 25, 2012, 11:07:34 »

Nawiązując do powyższego wątku (między innymi) poleca się do obejrzenia najnowszy film braci Wachowskich pt "Atlas Chmur".
Cały film jest o rzeczonej "transformacji" , zaś jeden z wielu wątków opowiada właśnie temat kultu pewnej boginii w pewnym plemieniu . Nie zdradzę fabuły ( bo ten wątek nie jest najważniejszy) jeśli opowiem, że owa boginii tak na prawdę była zupełnie kim innym niż czcili ją wyznawcy .Prawda była "nieziemsko-ziemska" , prozaiczna aż do bólu ,ale nie ujmowało to w niczym wyobrażeniom o bogini (Kiara byłaby "zachwycona" jej rodowodem Duży uśmiech ). W pewien  sposób skutecznie spełniała ona swoją rolę .

Cóż, wszystko jest ze sobą połączone w TERAZ , poprzez przestrzeń i czas...
Zapisane
Kiara
Gość
« Odpowiedz #31 : Listopad 25, 2012, 12:30:54 »

No tak .... najważniejsze wnioski to kulty i formy wielbień wymyślone przez ludzi... nic więcej?

KA-LI to Dusza w czasie w swojej wędrowce doskonalenia siebie by uzyskać "nieśmiertelność" - czyli osobistą stałą  moc energetyczną bez potrzeby wcielania się po kolejne zasilenie energią. KA-LI to każda wcielone Dusza,a nie tylko jedna która jest depozytariuszką  kodu materialnych żyć.

Każdy kto niesie w sobie ogień życia Duszę jest KALI , bo ma w sobie Boginię KALI. Naprawdę nie o orgazmy seksualne w tym wszystkim chodzi pisałam juz o tym dziesiątki razy, chodzi o ekstazę subtelną , duchową mistyczną , która dokonuje się w sercu Człowieka. Energia Słońca harmonizuje się z energią księżyca ( inaczej męska i żeńska) wypełnia sobą  wszystkie ciała i unosi je w ekstatycznym ( nie orgiastycznym) spleceniu z najwyższą  kosmiczną wibracją, jednoczy się z nią.
Blednę jest rozumowanie iż do spełnienia  tego potrzebne są  seksualne wygibasy....  Mrugnięcie nic podobnego, wystarczy dotyk i przytulenie które wyzwalają w ludziach ekstazę duchową obejmującą ich wszystkie ciała, (a nie tylko fizyczne), tracą one w takim momencie fizyczne właściwości.

Zatem wszyscy Ludzie  są Kali , którzy posiadają duszę i wszyscy są w drodze doskonalenia siebie, przechodzimy różne etapy poznawcze, seksualizm skupienie się głownie na materii jest jednym z nich, ale nie jest to poznanie docelowe zamykające całokształt rozwoju Ludzkiego.
Seksualność wiąże się z niższymi emocjami, Ludzie uczą się władzy nad nimi wychodzą już z czasu gdy emocje , a głownie seksualna władała nimi.

Owszem nie każdy identycznie i nie w jednakowym czasie osiąga ten poziom, ale każdy kiedyś go osiągnie, zrozumie iż miłość to nie miłostki i zauroczenia ciągłe nowymi partnerami.

A jak ma się do tego nasza Kali z opisów? wszystko jest fraktalne czyli od największego do najmniejszego, to skala poznawcza , poznajemy siebie. Zatem i wzorzec żeby mógł być wzorcem  prekursorskim musi dokonywać takich samych aktów doświadczalnych tylko z nieco większym wyprzedzeniem. A że w przestrzeni niefizycznej czasu nie ma dzieje się to niemal że równocześnie, jednak dla fizyczności w której jest czas z opóźnieniem. Cykliczne  wzorcowe procesy energetyczne   zawsze wyprzedzają swoje odbicia w światach fizycznych.
I w tym momencie można znaleźć to potwierdzone   6 sekund wiedzy duchowej wyprzedzającej zdarzenie fizyczne, a że w czasie bez czasu 6 sekund może mieć nieograniczoną długość  ..... zatem wszystko się zgadza.


kiara Uśmiech Uśmiech
« Ostatnia zmiana: Listopad 25, 2012, 13:08:37 wysłane przez Kiara » Zapisane
east
Gość
« Odpowiedz #32 : Listopad 25, 2012, 12:42:42 »

No tak .... najważniejsze wnioski to kulty i formy wielbień wymyślone przez ludzi... nic więcej?
No właśnie NIE.
Kulty wymyślone przez ludzi są projekcją wyobrażeń wokół Prawdy. Ona obrasta tymi wyobrażeniami aż zasłania w pewnym momencie cały sens znaczenia wcale jednakże nie ukrytego .

Pominąwszy barwne opisy, kolory i cały ludowy folklor pozostaje zawsze to samo, nieśmiertelne , wieczne, co wyłania się z człowieka i co działa poprzez człowieka. To samo wyłania się  nawet i z nieludzkiej postaci , tej, która została okrzyknięta boginią.