Tytuł: Prawda o Bogu - MiÂłoœÌ i NienawiœÌ Wiadomość wysłana przez: Dariusz Październik 02, 2010, 16:52:52 Jest juÂż wiele wÂątkĂłw piĂŞtnujÂących religie. Fakt, Âże jest za co. Jednak co spowodowaÂło, powoduje, ze sÂą one takie, a nie inne?
Czy ÂświĂŞte ksiĂŞgi, ktĂłrymi siĂŞ podpierajÂą, nie sÂą czasem jednym (jeÂśli nie g³ównym) z przyczynkĂłw takiego stanu rzeczy? Nie bĂŞdĂŞ siĂŞ wysmĂŞtniaÂł, bo i tak poniÂższy artykuÂł lepiej to odda (pozwoliÂłem sobie na wklejenie caÂłego tekstu i choĂŚ dÂługawy, to warto przeczytaĂŚ): Religia pokoju? Religia miÂłoÂści? Autor: GiaurIslamista 2010-09-29 14:04:57 Czy zÂłowrogie cytaty ze ÂświĂŞtych ksiÂąg ÂświadczÂą o charakterze religii uznajÂących te ksiĂŞgi, determinujÂąc te religie, czy moÂże takie cytaty nie sÂą wystarczajÂącym Âświadectwem i determinantem tego, jaki charakter ma i bĂŞdzie miaÂła dana religia? (http://www.cwrl.utexas.edu/~bump/603B08/web/Avni/Avni%20Mody%27s%20Portfolio/Gita%20I_files/bhagavad-gita-front%255B1%255D.jpg) Bhagavad-Gita, ÂświĂŞta ksiĂŞga Hinduizmu,obok Biblii i Koranu jedna z najÂświĂŞtszych ksiÂąg religijnych na Âświecie. Czy religie potrafiÂą uciec od treÂści swoich ÂświĂŞtych ksiÂąg? / fot. CzĂŞsto sÂłyszy siĂŞ, Âże tzw. "Religia Pokoju" to nie tylko fanatyzm, Âże ma ona ró¿ne formy, i Âże na podstawie radykalnej mniejszoÂści nie moÂżna oceniaĂŚ umiarkowanej wiĂŞkszoÂści. MĂłwi siĂŞ, Âże kaÂżdÂą ÂświĂŞtÂą ksiĂŞgĂŞ da siĂŞ zinterpretowaĂŚ metaforycznie, Âże mniej humanitarne zdania w niej zawarte da siĂŞ zhumanizowaĂŚ, a wyznawcy nie muszÂą siĂŞ nimi kierowaĂŚ. Zawsze odpowiadam na to krĂłtko:, jeÂżeli wierzycie, Âże "KsiĂŞgĂŞ MiÂłoÂści" da siĂŞ odczytaĂŚ Âłagodnie, to najpierw zajrzyjcie niej. Czy religia oparta na takiej ksiĂŞdze moÂże byĂŚ, lub kiedykolwiek staĂŚ siĂŞ religiÂą miÂłoÂści…?! Jest dla mnie oczywiste, Âże religia oparta na takich tekstach nigdy nie bĂŞdzie religiÂą humanitarnÂą. ÂŻeby ÂżyĂŚ pokojowo, jej wyznawcy musieliby, co nie jest moÂżliwe, swoje ÂświĂŞte teksty odrzuciĂŚ. W przeciwnym razie zawsze prowokowaÂłyby ich peÂłne przemocy sÂłowa: Prorok mordujÂący innowiercĂłw, zalecajÂący ludobĂłjstwo i gwaÂłt, bezczeszczÂący zwÂłoki, handlujÂący niewolnikami, kara Âśmierci za odstĂŞpstwo od Boga, w tym wró¿enie, magiĂŞ czy niepraktykowanie, kamienowanie za homoseksualizm, cudzo³óstwo, seks przedma³¿eĂąski i pozama³¿eĂąski, kradzieÂż, bunt przeciw rodzicom, a nawet pyskowanie im. Sankcje zawarte w "KsiĂŞdze MiÂłoÂści" sÂą bardziej drakoĂąskie niÂż te zawarte w kodeksie Hammurabiego, ktĂłry za uderzenie ojca karze jedynie obciĂŞciem rĂŞki, ale nie ÂśmierciÂą... ÂŻeby pokazaĂŚ, Âże Âżadna religia oparta na takiej ksiĂŞdze w Âżadnym wypadku nie moÂże byĂŚ, ani staĂŚ siĂŞ pokojowa, nie trzeba argumentowaĂŚ, wystarczy przytoczyĂŚ cytaty z tej ksiĂŞgi. Dlatego teÂż najbliÂższe 10 stron niniejszego artykuÂły stanowiÂą prawie pozbawione komentarza cytaty znalezione w "KsiĂŞdze MiÂłoÂści". ZamieszczajÂąc w krĂłtkim artykule tak obszerne materiaÂły miaÂłem na celu wyczerpujÂącÂą dokumentacjĂŞ bulwersujÂących s³ów zawartych w tej ksiĂŞdze. Ufam, Âże nawet niewielka ich dawka wystarczy czytelnikowi, aby przekonaĂŚ siĂŞ, Âże ksiĂŞga je zawierajÂąca nie moÂże byĂŚ podstawÂą niczego dobrego. JeÂżeli jednak kogoÂś nie przekonajÂą cytaty, to ostatniÂą stronĂŞ niniejszego artykuÂłu poÂświĂŞcam druzgocÂącemu uzasadnieniu swojej opinii, czemu religia oparta na takich wypowiedziach nie moÂże byĂŚ niczym pozytywnym. Zacznijmy od tych wersetĂłw "KsiĂŞgi MiÂłoÂści", ktĂłre nas, jako osoby niewyznajÂące "Religii Pokoju", najbardziej interesujÂą, mianowicie od cytatĂłw dotyczÂących stosunku, jaki obowiÂązuje wyznawcĂłw "Religii MiÂłoÂści" wobec (szeroko pojĂŞtych) wyznawcĂłw innych religii: "JeÂśli jakiÂś misjonarz odwaÂży siĂŞ wystÂąpiĂŚ w imieniu innego Boga - taki misjonarz musi ponieœÌ ÂśmierĂŚ". „JeÂśli zawita do was misjonarz lub mag i powie ci: Czcijmy innego Boga, ktĂłrego jeszcze nie znasz, i sÂłuÂżmy mu, to Ăłw misjonarz lub mag musi umrzeĂŚ, bo gÂłosiÂł odstĂŞpstwo od Allacha. W ten sposĂłb usuniesz zÂło spoÂśrĂłd siebie". „JeÂśli usÂłyszysz, Âże ludzie przewrotni uwodzÂą mieszkaĂącĂłw swego miasta mĂłwiÂąc: ChodÂźmy, sÂłuÂżmy innemu Bogu!, Zaatakujesz to miasto, a mieszkaĂącĂłw jego i Âżywy inwentarz wybijesz ostrzem miecza. CaÂły swĂłj Âłup zgromadzisz na Âśrodku placu i spalisz. Miasto pozostawisz wiecznym zwaliskiem, juÂż go nie odbudujesz". Jak widzimy, "Religia MiÂłoÂści" nawracanie swoich wyznawcĂłw na inne religie karze ÂśmierciÂą, jeÂżeli wiĂŞc ktoÂś nawraca jakichÂś wyznawcĂłw "Religii Pokoju", inni jej wyznawcy, w typowy dla siebie plemienno-bandycki sposĂłb, najadÂą na niego i zamordujÂą go. TakÂże, jeÂżeli jest on ich najbliÂższym krewnym. Jego rodzina ma, bowiem obowiÂązek zgÂładziĂŚ go za prĂłby nawracania: "A jeÂśli wystÂąpi ktoÂś, jako rzecznik innego Boga, wĂłwczas ojciec i matka, rodzice jego, powiedzÂą mu: Nie moÂżesz pozostaĂŚ przy Âżyciu, bo gÂłosisz kÂłamstwa w imiĂŞ Allacha. I ojciec z matkÂą, jego rodzice, zgÂładzÂą go". „JeÂśli ciĂŞ bĂŞdzie pobudzaÂł skrycie twĂłj brat, syn twojej matki, twĂłj syn lub cĂłrka albo Âżona, co na Âłonie twym spoczywa albo przyjaciel tak ci miÂły, jak ty sam, mĂłwiÂąc: ChodÂźmy, sÂłuÂżmy innemu Bogu, ktĂłrego nie znaÂłeÂś ani ty, ani przodkowie twoi - jakiemuÂś spoÂśrĂłd bĂłstw okolicznych narodĂłw, czy teÂż dalekich od jednego kraĂąca ziemi do drugiego - nie usÂłuchasz go, nie ulegniesz mu, nie spojrzysz na niego z litoÂściÂą, nie bĂŞdziesz miaÂł miÂłosierdzia, nie bĂŞdziesz taiÂł jego przestĂŞpstwa. WinieneÂś go zabiĂŚ, pierwszy podniesiesz rĂŞkĂŞ, aby go zgÂładziĂŚ, a potem caÂły lud. Ukamienujesz go na ÂśmierĂŚ, poniewaÂż usiÂłowaÂł ciĂŞ odwieœÌ od Allacha". Wyznawca "Religii MiÂłoÂści", niczym zwykÂły sekciarz, ma stawiaĂŚ jÂą wyÂżej niÂż rodzinĂŞ, kamieniujÂąc spokrewnionych prozelitĂłw. Jednak przez "ReligiĂŞ Pokoju" zabroniony jest nie tylko prozelityzm, lecz rĂłwnieÂż apostazja: „JeÂśli mĂŞÂżczyzna lub kobieta przejdzie do Boga obcego, by sÂłuÂżyĂŚ mu i oddawaĂŚ pokÂłon, albo sÂłoĂącu, ksiĂŞÂżycowi lub gwiazdom, zaprowadzisz tego mĂŞÂżczyznĂŞ lub kobietĂŞ - ktĂłrzy tej zÂłej rzeczy siĂŞ dopuÂścili - do bramy miasta i bĂŞdziesz tego mĂŞÂżczyznĂŞ lub tĂŞ kobietĂŞ kamienowaÂł, aÂż ÂśmierĂŚ nastÂąpi". "RozkazaÂł, wiĂŞc Prorok sĂŞdziom: Zabijajcie kaÂżdego z waszych ludzi, ktĂłrzy siĂŞ przy³¹czyli do innego Boga. I oto przybyÂł jeden z wiernych i przyprowadziÂł MadianitkĂŞ. Ujrzawszy to kapÂłan chwyciÂł w rĂŞkĂŞ w³óczniĂŞ, poszedÂł za nim do komory namiotu i przebiÂł ich obydwoje, mĂŞÂżczyznĂŞ i kobietĂŞ - przez jej Âłono". Jak widaĂŚ przez ReligiĂŞ Pokoju zabronione jest nie tylko misjonarstwo, ale rĂłwnieÂż apostazja. Kary Âśmierci moÂże siĂŞ obawiaĂŚ tak nawracajÂący, jak nawrĂłcony. MogÂą siĂŞ jej spodziewaĂŚ rĂłwnieÂż ci, ktĂłrzy po prostu nie wyznajÂą "Religii MiÂłoÂści", nawet, jeÂżeli nigdy wczeÂśniej o niej nie sÂłyszeli i nawet nie mieli okazji siĂŞ na niÂą nawrĂłciĂŚ: "BĂŞdzie skazany na ÂśmierĂŚ kaÂżdy, kto by - maÂły czy wielki, mĂŞÂżczyzna czy kobieta - nie szukaÂł Allacha". A jak "Religia Pokoju" radzi sobie z takimi, niepodlegajÂącymi jej jurysdykcji innowiercami? Najpierw morduje ich kapÂłanĂłw: "Prorok zaÂś im rozkazaÂł: Chwytajcie kapÂłanĂłw! Niech nikt z nich nie ujdzie! Zaraz, wiĂŞc ich schwytali. Prorok zaÂś sprowadziÂł ich do potoku Kiszon i tam ich wyci¹³". "Wszystkich zaÂś kapÂłanĂłw wyÂżyn, ktĂłrzy tam byli, zabiÂł nad oÂłtarzami i paliÂł koÂści ludzkie na nich. NastĂŞpnie wrĂłciÂł do Mekki". "Tutaj zÂłoÂżona zostanie ofiara z innowierczych kapÂłanĂłw. BĂŞdÂą paliĂŚ tutaj koÂści ludzkie". Po wymordowaniu przywĂłdcĂłw innych religii "Religia Pokoju" zabiera siĂŞ za wyznawcĂłw tych religii: „Ale staÂłeÂś siĂŞ przez twoje postĂŞpowanie gorszym od wszystkich twoich przodkĂłw, bo oÂśmieliÂłeÂś siĂŞ czciĂŚ innego BogĂłw – pod postaciÂą posÂągu ulanego z metalu. Dlatego sprowadzĂŞ grozĂŞ na wasze plemiĂŞ, gdyÂż wytĂŞpiĂŞ z twego rodu wszystkich synĂłw, tak niewolnikĂłw, jak i wolnych. Tak, wiĂŞc usunĂŞ Âślad po twym plemieniu, jak uprzÂąta siĂŞ gnĂłj bez reszty. Kto z nale¿¹cych do twego rodu umrze w mieÂście, tego bĂŞdÂą ÂżarÂły psy, a tego, kto umrze w polu, bĂŞdÂą ÂżarÂły powietrzne ptaki, gdyÂż tak nakazaÂł Allach. Zawsze, kiedy twe nogi wejdÂą do miasta, dziecko umrze". "MĂłw do wyznawcĂłw: Ktokolwiek spoÂśrĂłd was albo spoÂśrĂłd przybyszĂłw, ktĂłrzy osiedlili siĂŞ wÂśrĂłd was, wychowa dzieci w innej religii, bĂŞdzie ukarany ÂśmierciÂą. Miejscowa ludnoœÌ ukamienuje go". "Ktokolwiek by czciÂł innego Boga, zostanie skazany". A oto jak wyznawcy "Religii Pokoju" radzÂą sobie z innowiercami w Âłonach wÂłasnych rodzin: "KaÂżdy z was niech przypasze miecz do boku. PrzejdÂźcie tam i z powrotem od jednej bramy w obozie do drugiej i zabijajcie: kto swego brata, kto swego przyjaciela, kto swego krewnego. Wierni uczynili wedÂług rozkazu Proroka, i zabito w tym dniu okoÂło trzech tysiĂŞcy mê¿ów: PoÂświĂŞciliÂście rĂŞce dla Allacha, poniewaÂż kaÂżdy z was byÂł przeciw swojemu synowi, przeciw swemu bratu". Wyznawca "Religii Pokoju", ktĂłry nie doœÌ gorliwie morduje innowiercĂłw sam staje siĂŞ grzesznikiem: "PrzeklĂŞty ten, co wypeÂłnia dzieÂło Allacha niedbale! PrzeklĂŞty ten, ktĂłry swĂłj miecz powstrzymuje od krwi!" Nie myÂślcie jednak, Âże wystarczy wyznawaĂŚ "ReligiĂŞ MiÂłoÂści" i przeÂśladowaĂŚ wyznawcĂłw innych religii, aby nic nam nie groziÂło ze strony wyznawcĂłw "Religii Pokoju", bowiem ÂśmierĂŚ moÂże nas spotkaĂŚ rĂłwnieÂż, gdy religiĂŞ tĂŞ wyznajemy nie doœÌ ortodoksyjnie: "JeÂżeli jaki mĂŞÂżczyzna albo, jaka kobieta bĂŞdÂą wywoÂływaĂŚ duchy albo wró¿yĂŚ, bĂŞdÂą ukarani ÂśmierciÂą. Kamieniami zabijecie ich. Sami ÂściÂągnĂŞli ÂśmierĂŚ na siebie". "U kogo zaÂś znajdÂą rzeczy obÂłoÂżone klÂątwÂą, bĂŞdzie spalony wraz ze wszystkim, co do niego naleÂży, bo zÂłamaÂł przykazanie Allacha i popeÂłniÂł zbrodniĂŞ na jego ÂświĂŞtej ziemi". Wyznawcom "Religii Pokoju" ÂśmierĂŚ grozi nie tylko za brak ortodoksji, ale rĂłwnieÂż za brak gorliwoÂści: "Wtedy Allach powiedziaÂł do Proroka: KaÂż wyprowadziĂŚ bluÂźniercĂŞ poza obĂłz. Wszyscy, ktĂłrzy go sÂłyszeli, poÂło¿¹ rĂŞce na jego gÂłowie. CaÂła spoÂłecznoœÌ ukamienuje go. Ktokolwiek bluÂźni imieniu Allacha, bĂŞdzie ukarany ÂśmierciÂą. CaÂła spoÂłecznoœÌ ukamienuje go. ZarĂłwno tubylec, jak i przybysz bĂŞdzie ukarany ÂśmierciÂą za bluÂźnierstwo przeciwko Allachowi. Potem Prorok kazaÂł wiernym wyprowadziĂŚ bluÂźniercĂŞ poza obĂłz i ukamienowaĂŚ. Wyznawcy uczynili to, co Allach rozkazaÂł Prorokowi". "Przestrzegajcie pilnie dnia mod³ów. I ktokolwiek by go zniewaÂżyÂł, bĂŞdzie ukarany ÂśmierciÂą, i kaÂżdy, kto by wykonywaÂł pracĂŞ w tym dniu, bĂŞdzie wykluczony ze swojego ludu. Ktokolwiek by wykonywaÂł pracĂŞ w dniu mod³ów, winien byĂŚ ukarany ÂśmierciÂą". "CzÂłowiek, ktĂłry pychÂą uniesiony nie usÂłucha kapÂłana ustanowionego tam, aby sÂłuÂżyĂŚ Allachowi, czy teÂż sĂŞdziego, zostanie ukarany ÂśmierciÂą. Usuniesz zÂło spoÂśrĂłd siebie. CaÂły lud sÂłyszÂąc to ulĂŞknie siĂŞ i juÂż wiĂŞcej nie bĂŞdzie siĂŞ unosiÂł pychÂą". "JeÂżeli zaÂś nie bĂŞdziecie Mnie sÂłuchaĂŚ i nie bĂŞdziecie wykonywaĂŚ wszystkich moich nakazĂłw, jeÂżeli bĂŞdziecie gardziĂŚ moim ustawami, jeÂżeli bĂŞdziecie siĂŞ brzydziĂŚ moimi wyrokami, tak, Âże nie bĂŞdziecie wykonywaĂŚ moich nakazĂłw to i Ja obejdĂŞ siĂŞ z wami odpowiednio: zeÂślĂŞ na was przeraÂżenie. ZwrĂłcĂŞ oblicze przeciwko wam, bĂŞdziecie pobici przez nieprzyjació³. JeÂżeli i wtedy nie bĂŞdziecie mnie sÂłuchaĂŚ, bĂŞdĂŞ w dalszym ciÂągu karaÂł was. RozbijĂŞ waszÂą dumnÂą potĂŞgĂŞ". "SpoÂśrĂłd tych, ktĂłry nie uczestniczyli w radoÂści, jaka byÂła udziaÂłem Ummy, gdy przyszli zobaczyĂŚ KabbĂŞ, zabiÂł On siedemdziesiĂŞciu ludzi". "Pewien czÂłowiek spoÂśrĂłd uczniĂłw proroka rzekÂł, z rozkazu Allacha, do swego wspó³towarzysza: UderzÂże mnie! Ale Ăłw czÂłowiek nie chciaÂł go uderzyĂŚ. WĂłwczas mu rzekÂł: PoniewaÂż nie posÂłuchaÂłeÂś gÂłosu Pana, oto skoro tylko odejdziesz ode mnie, napadnie na ciebie lew! Kiedy odszedÂł od niego, lew upatrzyÂł go sobie i zabiÂł go". "Gdy przybyli do Mekki, Uzza wyciÂągn¹³ rĂŞkĂŞ w stronĂŞ Kabby i podtrzymaÂł jÂą, gdyÂż woÂły szarpnĂŞÂły. I zapÂłon¹³ gniew Allacha przeciwko Uzzie i poraziÂł go tam Allach za ten postĂŞpek, tak, Âże umarÂł przy Kabbie". "JeÂśli siĂŞ zbliÂży do Przybytku ktoÂś niepowoÂłany, bĂŞdzie ukarany ÂśmierciÂą". "Religia Pokoju" sÂłynie teÂż z przyjaznego stosunku do kobiet: "JeÂśli mĂŞÂżczyzna zgwaÂłci niezarĂŞczonÂą kobietĂŞ, odda ten mĂŞÂżczyzna, ktĂłry jÂą zgwaÂłciÂł, ojcu mÂłodej kobiety piĂŞĂŚdziesiÂąt denarĂłw srebra i zostanie ona jego ÂżonÂą za to, Âże jej gwaÂłt zadaÂł". "JeÂśli ktoÂś sprzeda swÂą cĂłrkĂŞ na niewolnicĂŞ, nie odejdzie ona na zakoĂączenie szĂłstego roku, jak odchodzÂą inni niewolnicy". "Gdyby mĂŞÂżczyÂźni bijÂąc siĂŞ uderzyli kobietĂŞ brzemiennÂą powodujÂąc poronienie, ale bez jakiejkolwiek szkody, to [winny] zostanie ukarany grzywnÂą, jakÂą na nich naÂłoÂży m¹¿ tej kobiety, i wypÂłaci jÂą za poÂśrednictwem sĂŞdziĂłw polubownych". "JeÂśli wyruszysz na wojnĂŞ z wrogami, a wyda ich Allach, w twoje rĂŞce i weÂźmiesz zakÂładnikĂłw, a ujrzysz miĂŞdzy pojmanymi kobietĂŞ o piĂŞknym wyglÂądzie i pokochasz jÂą - moÂżesz jÂą sobie wzi¹Ì". "ZbierajÂą Âłupy i rozdzielajÂą: brankĂŞ jednÂą lub dwie dla kaÂżdego wojownika". "Miasto zostanie zdobyte, domy zrabowane, kobiety zhaĂąbione". "Religia Pokoju" nie oszczĂŞdza jednak rĂłwnieÂż mĂŞÂżczyzn ani dzieci: "Zgromadzenie, wiĂŞc wysÂłaÂło tam dwanaÂście tysiĂŞcy wojownikĂłw, nakazujÂąc im: IdÂźcie wybiĂŚ mieszkaĂącĂłw Jabesz w Gileadzie ostrzem miecza, takÂże kobiety i dzieci. W ten sposĂłb postÂąpicie: Wyniszczcie kaÂżdego mĂŞÂżczyznĂŞ i kaÂżdÂą kobietĂŞ, ktĂłra obcowaÂła z mĂŞÂżczyznÂą. I znaleÂźli wÂśrĂłd mieszkaĂącĂłw Jabesz w Gileadzie czterysta mÂłodych dziewic, ktĂłre nie obcowaÂły z mĂŞÂżczyznami, i przyprowadzili je do obozu w Szilo". "WedÂług rozkazu, jaki otrzymaÂł Prorok od Allacha, wyruszyli, przeciw Madianitom i pozabijali wszystkich mĂŞÂżczyzn. NastĂŞpnie uprowadzili w niewolĂŞ kobiety i dzieci madianickie. I rozgniewaÂł siĂŞ Prorok na dowĂłdcĂłw wojska, na tysiÂącznikĂłw i setnikĂłw, ktĂłrzy wracali z wyprawy wojennej. RzekÂł do nich: JakÂże mogliÂście zostawiĂŚ przy Âżyciu wszystkie kobiety? Zabijecie, wiĂŞc spoÂśrĂłd dzieci wszystkich chÂłopcĂłw, a spoÂśrĂłd kobiet te, ktĂłre juÂż obcowaÂły z mĂŞÂżczyznÂą. Jedynie wszystkie dziewczĂŞta, ktĂłre jeszcze nie obcowaÂły z mĂŞÂżczyznÂą, zostawicie dla siebie". "JeÂśli podejdziesz pod miasto, a ono ci odpowie pokojowo i bramy ci otworzy, caÂły lud, ktĂłry siĂŞ w nim znajduje, weÂź sobie za niewolnikĂłw. W przeciwnym razie oblegniesz je. Skoro ci je Allach odda w rĂŞce - wszystkich mĂŞÂżczyzn wytniesz ostrzem miecza. Tylko kobiety, dzieci, trzody i wszystko, co jest w mieÂście, caÂły Âłup zabierzesz i bĂŞdziesz korzystaÂł z Âłupu twoich wrogĂłw, ktĂłrych ci daÂł Allach. Tak postÂąpisz ze wszystkimi miastami daleko od ciebie poÂłoÂżonymi, niebĂŞdÂącymi wÂłasnoÂściÂą pobliskich narodĂłw. Tylko w miastach nale¿¹cych do narodĂłw, ktĂłre ci daje Allach, jako dziedzictwo, niczego nie zostawisz przy Âżyciu". SzczegĂłlnÂą miÂłoÂściÂą wyznawcĂłw "Religii MiÂłoÂści" cieszy siĂŞ miÂłoœÌ pozama³¿eĂąska: "Lecz jeÂśli oskarÂżenie to okaÂże siĂŞ prawdziwym, bo nie znalazÂły siĂŞ dowody dziewictwa mÂłodej kobiety, wyprowadzÂą mÂłodÂą kobietĂŞ do drzwi domu ojca i kamienowaĂŚ jÂą bĂŞdÂą mĂŞÂżowie tego miasta, aÂż umrze, bo dopuÂściÂła siĂŞ bezeceĂąstwa, uprawiajÂąc rozpustĂŞ w domu ojca. Usuniesz zÂło spoÂśrĂłd siebie". "JeÂżeli cĂłrka duchownego bezczeÂści siebie cudzo³óstwem, bezczeÂści przez to swojego ojca. BĂŞdzie spalona w ogniu". "JeÂśli dziewica zostaÂła zaÂślubiona mĂŞÂżowi, a spotkaÂł jÂą inny jakiÂś mĂŞÂżczyzna w mieÂście i spaÂł z niÂą, oboje wyprowadzicie do bramy miasta i kamienowaĂŚ ich bĂŞdziecie, aÂż umrÂą: mÂłodÂą kobietĂŞ za to, Âże nie krzyczaÂła bĂŞdÂąc w mieÂście, a tego mĂŞÂżczyznĂŞ za to, Âże zadaÂł gwaÂłt Âżonie bliÂźniego. Usuniesz zÂło spoÂśrĂłd siebie". "Ktokolwiek cudzoÂłoÂży z ÂżonÂą bliÂźniego, bĂŞdzie ukarany ÂśmierciÂą i cudzoÂłoÂżnik, i cudzoÂłoÂżnica. Ktokolwiek obcuje cieleÂśnie z ÂżonÂą swojego ojca, odsÂłania nagoœÌ ojca: bĂŞdÂą ukarani ÂśmierciÂą oboje, sami tĂŞ ÂśmierĂŚ na siebie ÂściÂągnĂŞli. Ktokolwiek obcuje cieleÂśnie z synowÂą, bĂŞdzie razem z niÂą ukarany ÂśmierciÂą: popeÂłnili sromotĂŞ, sami tĂŞ ÂśmierĂŚ na siebie ÂściÂągnĂŞli. JeÂżeli kto bierze za ÂżonĂŞ kobietĂŞ i jej matkĂŞ, dopuszcza siĂŞ rozpusty: on i ona bĂŞdÂą spaleni w ogniu, aby nie byÂło rozpusty wÂśrĂłd was. Ktokolwiek obcuje cieleÂśnie ze zwierzĂŞciem wylewajÂąc nasienie, bĂŞdzie ukarany ÂśmierciÂą. ZwierzĂŞ takÂże zabijecie. JeÂśli kobieta zbliÂży siĂŞ do jakiegoÂś zwierzĂŞcia, aby z nim siĂŞ z³¹czyĂŚ, zabijesz i kobietĂŞ, i zwierzĂŞ. Oboje bĂŞdÂą ukarani ÂśmierciÂą, sami ÂśmierĂŚ na siebie ÂściÂągnĂŞli. JeÂżeli kto weÂźmie swojÂą siostrĂŞ, cĂłrkĂŞ swojego ojca albo swojej matki i bĂŞdzie oglÂądaÂł jej nagoœÌ, a ona bĂŞdzie oglÂądaĂŚ jego nagoœÌ, jest to czyn haniebny, oboje bĂŞdÂą zgÂładzeni w obecnoÂści synĂłw ich ludu. Ten, kto odsÂłoniÂł nagoœÌ swojej siostry, zaciÂągnie winĂŞ. JeÂżeli kto obcuje cieleÂśnie z kobietÂą majÂącÂą miesiĂŞczne krwawienie i odsÂłoni jej nagoœÌ, obnaÂża ÂźrĂłdÂło jej [krwi], a ona teÂż odsÂłoni ÂźrĂłdÂło swojej krwi, to oboje bĂŞdÂą wy³¹czeni spoÂśrĂłd swojego ludu. Nie bĂŞdziesz odsÂłaniaÂł nagoÂści siostry swojej matki albo siostry swojego ojca, to byÂłoby to samo, co obnaÂżyĂŚ wÂłasne ciaÂło. Oni poniosÂą za to winĂŞ. Ktokolwiek obcuje ze swojÂą ciotkÂą, odsÂłania nagoœÌ swojego wuja. PoniosÂą oni swĂłj grzech - umrÂą bezdzietnie. Ktokolwiek bierze ÂżonĂŞ swojego brata, popeÂłnia kazirodztwo. OdsÂłoniÂł nagoœÌ swojego brata - bĂŞdÂą bezdzietni". http://interia360.pl/artykul/religia-pokoju-religia-milosci,39214 cdn. Tytuł: Odp: Religia miÂłoÂści? = kamienowanie, dzieciobĂłjstwo Wiadomość wysłana przez: Dariusz Październik 02, 2010, 16:54:56 cd.:
A tu parĂŞ s³ów na temat pozama³¿eĂąskiej miÂłoÂści homoseksualnej: "Ktokolwiek obcuje cieleÂśnie z mĂŞÂżczyznÂą, tak jak siĂŞ obcuje z kobietÂą, popeÂłnia obrzydliwoœÌ. Obaj bĂŞdÂą ukarani ÂśmierciÂą". Ponadto kara Âśmierci obowiÂązuje za porwanie: "Kto by porwaÂł czÂłowieka i sprzedaÂł go, albo znaleziono by go jeszcze w jego rĂŞku, winien byĂŚ ukarany ÂśmierciÂą, a takÂże zabĂłjstwo: JeÂśli kto tak uderzy kogoÂś, Âże uderzony umrze, winien sam byĂŚ ÂśmierciÂą ukarany, nawet, jeÂżeli tego zabĂłjstwa dokonaÂło zwierzĂŞ". "JeÂśliby wó³ pobĂłdÂł mĂŞÂżczyznĂŞ lub kobietĂŞ tak, iÂż ponieÂśliby ÂśmierĂŚ, wĂłwczas wó³ musi byĂŚ ukamienowany, lecz nie wolno spoÂżyĂŚ jego miĂŞsa, wÂłaÂściciel zaÂś woÂłu bĂŞdzie wolny od kary. Gdy jednak wó³ bĂłdÂł i dawniej, i zwracano uwagĂŞ na to wÂłaÂścicielowi, a on go nie pilnowaÂł, tak, iÂż [wó³] zabiÂłby mĂŞÂżczyznĂŞ lub kobietĂŞ, to nie tylko wó³ winien byĂŚ ukamienowany, ale teÂż i wÂłaÂściciel jego winien ponieœÌ ÂśmierĂŚ. Gdyby zaÂś naÂłoÂżono mu zapÂłatĂŞ, to winien za swoje Âżycie daĂŚ taki okup, jaki mu naÂło¿¹. JeÂśliby zaÂś [wó³] pobĂłdÂł chÂłopca lub dziewczynĂŞ, to teÂż winno siĂŞ postÂąpiĂŚ wedÂług takiego samego przepisu. Gdyby zaÂś wó³ zabĂłdÂł niewolnika lub niewolnicĂŞ, jego wÂłaÂściciel winien wypÂłaciĂŚ ich panu trzydzieÂści syklĂłw srebrnych, wó³ zaÂś bĂŞdzie ukamienowany". Nie mniej barbarzyĂąskie kary za niÂż za wszelkiego typu rozwiÂązÂłoœÌ "Religia MiÂłoÂści" przewiduje za jakiekolwiek sprzeniewierzenie siĂŞ rodzicom: "Kto by uderzyÂł swego ojca albo matkĂŞ, winien byĂŚ ukarany ÂśmierciÂą". "Kto by zÂłorzeczyÂł ojcu albo matce, winien byĂŚ ukarany ÂśmierciÂą". "Temu, kto ojcu i matce zÂłorzeczy, w noc ciemnÂą lampa zagaÂśnie". "Ktokolwiek zÂłorzeczy ojcu albo matce, bĂŞdzie ukarany ÂśmierciÂą: zÂłorzeczyÂł ojcu lub matce, jego krew jest na nim". "Religia MiÂłoÂści" przewiduje teÂż winĂŞ zbiorowÂą: "Przygotujcie rzeÂź dla synĂłw z powodu przewinieĂą ich ojcĂłw. Niech nie powstanÂą i nie wezmÂą Âświata w dziedzictwo, niech nie napeÂłniÂą miastami powierzchni ziemi!" "Allach odpuszcza ci teÂż twĂłj grzech - nie umrzesz, lecz dlatego, Âże przez ten czyn odwaÂżyÂłeÂś siĂŞ wzgardziĂŚ Allachem, syn, ktĂłry ci siĂŞ urodzi, na pewno umrze". "Religia Pokoju" dopuszcza teÂż niewolnictwo: "Kiedy bĂŞdziecie potrzebowali niewolnikĂłw i niewolnic, to bĂŞdziecie ich kupowali od ludĂłw, ktĂłre sÂą naokoÂło was. TakÂże bĂŞdziecie kupowali dzieci przychodniĂłw osiadÂłych wÂśrĂłd was, przychodniĂłw i potomkĂłw ich, urodzonych w waszym kraju. Ci bĂŞdÂą waszÂą wÂłasnoÂściÂą. Zostawicie ich w dziedzictwie waszym synom, aby ich posiadali na wÂłasnoœÌ, na zawsze. BĂŞdziecie ich uwaÂżaĂŚ za niewolnikĂłw". "Te sÂą prawa, ktĂłre im przedstawisz. JeÂśli kupisz niewolnika – wspó³wyznawcĂŞ, bĂŞdzie ci sÂłuÂżyÂł szeœÌ lat, w siĂłdmym roku zwolnisz go bez wykupu. JeÂśli przyszedÂł sam, odejdzie sam, a jeÂśli miaÂł ÂżonĂŞ, odejdzie z ÂżonÂą. Lecz jeÂśli jego pan daÂł mu ÂżonĂŞ, ktĂłra zrodziÂła mu synĂłw i cĂłrki, Âżona jak i dzieci bĂŞdÂą naleÂżeĂŚ do pana, a on odejdzie sam. A jeÂśliby niewolnik oÂświadczyÂł wyraÂźnie: MiÂłujĂŞ mojego pana, mojÂą ÂżonĂŞ i moje dzieci i nie chcĂŞ odejœÌ wolny, wĂłwczas bĂŞdzie niewolnikiem jego na zawsze". "JeÂśliby ktoÂś sprzedaÂł swÂą cĂłrkĂŞ w niewolĂŞ, jako niewolnicĂŞ, nie odejdzie ona, po szeÂściu latach". "Kto by pobiÂł kijem swego niewolnika lub niewolnicĂŞ, tak iÂżby zmarli pod jego rĂŞkÂą, winien byĂŚ surowo ukarany. A jeÂśliby pozostali przy Âżyciu jeden czy dwa dni, to nie bĂŞdzie podlegaÂł karze, gdyÂż sÂą jego wÂłasnoÂściÂą". "Wszyscy, ktĂłrzy sÂą pod jarzmem, jako niewolnicy, niech wÂłasnych panĂłw uznajÂą za godnych wszelkiej czci, aÂżeby nie bluÂźniono naszej nauce. Ci zaÂś, ktĂłrzy majÂą wierzÂących panĂłw, niechaj ich nie lekcewa¿¹ z tego powodu, Âże sÂą braĂŚmi, ale niech im lepiej sÂłu¿¹, dlatego Âże sÂą oni wierzÂącymi i umiÂłowanymi, jako uczestnicy dobrodziejstwa". "SÂługa, ktĂłry zna wolĂŞ swego pana, a nic nie przygotowaÂł i nie uczyniÂł zgodnie z jego wolÂą, otrzyma wielkÂą chÂłostĂŞ. Ten zaÂś, ktĂłry nie zna jego woli i uczyniÂł coÂś godnego kary, otrzyma ma³¹ chÂłostĂŞ". O tym jak miÂłosna jest "Religia MiÂłoÂści" ÂświadczÂą dziaÂłania jej Boga: "Kiedy zaÂś postĂŞpowaÂł drogÂą, mali chÂłopcy wybiegli z miasta i naÂśmiewali siĂŞ z niego wzgardliwie, mĂłwiÂąc do niego: PrzyjdÂź no, Âłysku! PrzyjdÂź no, Âłysku! On zaÂś odwrĂłciÂł siĂŞ, spojrzaÂł na nich i przekl¹³ ich w imiĂŞ Allacha. WĂłwczas wypadÂły z lasu dwa niedÂźwiedzie i rozszarpaÂły spoÂśrĂłd nich czterdzieÂści dwoje dzieci". "WylejĂŞ na ciebie mĂłj gniew, rozniecĂŞ przeciwko tobie ogieĂą mojej zapalczywoÂści i wydam ciĂŞ w rĂŞce ludzi dzikich, sprawcĂłw zniszczenia. Staniesz siĂŞ strawÂą dla ognia, krew twoja bĂŞdzie pÂłyn¹Ì w Âśrodku kraju i nie pozostawisz po sobie wspomnienia - poniewaÂż Ja, Allach, tak powiedziaÂłem". "Oto Ja wywiodĂŞ przeciwko tobie nieszczĂŞÂście z wÂłasnego twego domu, Âżony zaÂś twoje zabiorĂŞ sprzed oczu twoich, a oddam je twojemu wspó³zawodnikowi, ktĂłry bĂŞdzie obcowaÂł z twoimi Âżonami - wobec tego sÂłoĂąca. UczyniÂłeÂś to wprawdzie w ukryciu, jednak Ja obwieszczĂŞ tĂŞ rzecz wobec caÂłej Ummy i wobec sÂłoĂąca". "IdÂźcie za nim po mieÂście i zabijajcie! Niech oczy wasze nie znajÂą wspó³czucia ni litoÂści! Starca, mÂłodzieĂąca, pannĂŞ, niemowlĂŞ i kobietĂŞ wybijajcie do szczĂŞtu! Nie dotykajcie jednak Âżadnego mĂŞÂża, na ktĂłrym bĂŞdzie Ăłw znak. Zacznijcie od mojej ÂświÂątyni! I tak zaczĂŞli od owych starcĂłw, ktĂłrzy stali przed ÂświÂątyniÂą. NastĂŞpnie rzekÂł do nich: ZbezczeœÌcie rĂłwnieÂż ÂświÂątyniĂŞ, dziedziĂące napeÂłnijcie trupami! Wyszli oni i zabijali w mieÂście". "KaÂżdy odszukany bĂŞdzie przebity, kaÂżdy zÂłapany polegnie od miecza. Dzieci ich bĂŞdÂą roztrzaskane na ich oczach, ich domy bĂŞdÂą splÂądrowane, a Âżony - zgwaÂłcone. Wszyscy chÂłopcy bĂŞdÂą roztrzaskani, dziewczynki zmiaÂżdÂżone. Nad noworodkami siĂŞ nie ulitujÂą, ich oko nie przepuÂści takÂże niemowlĂŞtom". "Dlatego teraz idÂź, pobijesz Amaleka i obÂłoÂżysz klÂątwÂą wszystko, co jest jego wÂłasnoÂściÂą; nie lituj siĂŞ nad nim, lecz zabijaj tak mĂŞÂżczyzn, jak i kobiety, mÂłodzieÂż i dzieci, woÂły i owce, wielb³¹dy i osÂły". "PosiadÂłoœÌ jednak byÂła dla DanitĂłw za szczupÂła, wyruszyli, przeto synowie Dana przeciw Leszem, zdobyli je i pobili [mieszkaĂącĂłw] ostrzem miecza. Po zajĂŞciu miasta zamieszkali w nim". "GĂłrĂŞ Seir zamieniĂŞ w pustyniĂŞ i pustkowie i wygubiĂŞ na niej wszystko, co siĂŞ tam rusza. PagĂłrki twoje pokryjĂŞ trupami, na twych wyÂżynach, na twych dolinach, we wszystkich parowach padaĂŚ bĂŞdÂą pobici mieczem. UczyniĂŞ ciĂŞ wiecznÂą pustyniÂą, miasta twoje stanÂą siĂŞ juÂż niezamieszkane i poznacie, Âże Ja jestem Pan. PostÂąpiĂŞ z tobÂą wedÂług mego gniewu i mego oburzenia". "Potem mĂŞÂżowie powrĂłcili do BeniaminitĂłw w mieÂście, zabili ostrzem miecza wszystko, co znaleÂźli, od mĂŞÂżczyzn do bydÂła. Spalili teÂż wszystkie pozostaÂłe miejscowoÂści, jakie napotkali". "TejÂże samej nocy wyszedÂł AnioÂł PaĂąski i pobiÂł w obozie AsyryjczykĂłw sto osiemdziesiÂąt piĂŞĂŚ tysiĂŞcy ludzi. Rano, kiedy wstali, oto ci wszyscy byli martwymi ciaÂłami". "Zabrawszy, wiĂŞc to, co sobie sprawiÂł Mika, oraz kapÂłana, ktĂłrego namĂłwili, przybyli do Lajisz, do ludu spokojnego i ufnego. LudnoœÌ wyciĂŞli ostrzem miecza, a miasto zniszczyli ogniem. Nie byÂło nikogo, kto by ich ratowaÂł, byli, bowiem daleko od Sydonu i nie utrzymywali Âżadnych stosunkĂłw z Aramem. Miasto to leÂżaÂło w dolinie, w Bet-Rechob. Danici zaÂś odbudowali je na nowo i mieszkali w nim". W swoich zbrodniach wyznawcy "Religii Pokoju" nie przepuszczÂą nawet zwierzĂŞtom: "Lud wpadÂł do miasta, kaÂżdy wprost przed siebie, i tak zajĂŞli miasto. I na mocy klÂątwy przeznaczyli na [zabicie] ostrzem miecza wszystko, co byÂło w mieÂście: mĂŞÂżczyzn i kobiety, mÂłodzieĂącĂłw i starcĂłw, woÂły, owce i osÂły". A posuwajÂą siĂŞ takÂże do bezczeszczenia zwÂłok: "Gdy armia wykoĂączyÂła wszystkich mieszkaĂącĂłw Aj znajdujÂących siĂŞ poza miastem, zawrĂłciÂła do miasta i wykoĂączyÂła wszystkich pozostaÂłych za murami. Ogó³em polegÂłych tego dnia, mĂŞÂżczyzn i kobiet, byÂło dwanaÂście tysiĂŞcy, czyli wszyscy mieszkaĂący Aj. Prorok nie opuÂściÂł swego miecza pĂłki wszyscy Âżywi nie zostali wyniszczeni. KrĂłla Aj powiesiÂł na drzewie aÂż do wieczora. O zachodzie sÂłoĂąca rozkazaÂł zdj¹Ì jego trupa z drzewa, po czym rzucono go u wejÂścia do bramy miejskiej". "Kamienowanie za nawracanie kogoÂś i nawrĂłcenie siĂŞ, czary, cudzo³óstwo, zdradĂŞ, rozwiÂązÂłoœÌ, homoseksualizm, nie sÂłuchanie duchownych, nie sÂłuchanie rodzicĂłw, kradzieÂż i obnaÂżanie siĂŞ; pochwaÂła niewolnictwa, ludobĂłjstwa i gwaÂłtu; bezczeszczenie zwÂłok, dewastacja miast, oraz Âłupienie osad… pewnie juÂż jesteÂś pewien, drogi Czytelniku, Âże religia kierujÂąca siĂŞ takÂą ksiĂŞgÂą nie moÂże pokojowo wspó³istnieĂŚ z innymi religiami. Z pewnoÂściÂą jednak nie zastanawiasz siĂŞ, có¿ to za religia? Tymczasem ja celowo pozwoliÂłem Ci spokojnie oddaĂŚ siĂŞ Twojej ulubionej czynnoÂści, jakÂą jest lÂżenie Islamu, aby pokazaĂŚ Ci, Âże cytowanie Koranu na dowĂłd tego, jaki miaÂłby musieĂŚ byĂŚ Islam, nie ma sensu. Wszystkie powyÂższe cytaty pochodzÂą, bowiem nie z Koranu, lecz z Biblii TysiÂąclecia, tylko sÂłowa "Pan" i "BĂłg" zostaÂły w nich zamienione na "Allach”, (ktĂłre notabene po arabsku znaczy wÂłaÂśnie "BĂłg"), sÂłowa "MojÂżesz", "Eliasz" itp. na sÂłowo "Prorok", wyraÂżenie "obcy bogowie" na "inny BĂłg”, wyraÂżenie "Arka Przymierza" na nazwĂŞ "Kabba", "sykle" na "denary", a "Jerozolima" na "Mekka" (poza tym dokonano jedynie kilku skrĂłtĂłw polegajÂących na wyciĂŞciu s³ów sugerujÂących pochodzenie cytatĂłw, takich jak "Izrael" itp.) . Wszystkie powyÂższe cytaty pochodzÂą ze Starego i Nowego Testamentu, a przecieÂż mimo czytania, uznawania i czczenia tej ksiĂŞgi, chrzeÂścijanie egzystujÂą w miarĂŞ pokojowo z wyznawcami innych religii. CzyÂż nie oznacza to, Âże wyszukiwanie stronek z "okropnymi" cytatami z Koranu i wklejanie tych cytatĂłw pod kaÂżdÂą dyskusjÂą o islamie mija siĂŞ z celem? CzyÂż uÂżywanie takich stronek, ktĂłrych namnoÂżyÂło siĂŞ mnĂłstwo, nie jest objawem ignorancji, lenistwa i wrogoÂści. Stronki takie celowo b³êdnie tÂłumaczÂą wiele sformuÂłowaĂą, wyjmujÂą je z kontekstu i traktujÂą w oderwaniu od realiĂłw, w ktĂłrych sformuÂłowania te ukuwano. Czytelnicy tych stornek natomiast nie zadajÂą sobie nawet trudu przejrzenia, ktĂłry cytat, czego dotyczy i wklejajÂą wszystko jak leci niezaleÂżnie od tego, na jaki temat jest dyskusja. I wreszcie, traktujÂą Koran, jako ostateczny dowĂłd przeciw islamowi i muzuÂłmanom, podczas gdy nie stosujÂą tego samego kryterium wobec Biblii. To ile z nakazĂłw Koranu nadal funkcjonuje to osobna sprawa, zresztÂą sporo z nich popieram. Na pewno nie jest jednak tak, Âże sam Koran wystarczy do udowodnienia czegokolwiek na temat islamu tak jak sama biblia nie wystarczy do udowodnienia czegokolwiek na temat chrzeÂścijaĂąstwa. Przytoczone cytaty pochodzÂą odpowiednio z nastĂŞpujÂących czĂŞÂści Biblii: PowtĂłrzonego prawa 18: 20; PowtĂłrzonego prawa 13: 2; PowtĂłrzonego prawa 13: 13-17; Zachariasza 13: 3; PowtĂłrzonego prawa 13: 7-11; PowtĂłrzonego prawa 17: 2-5; Liczb 25: 5-7; 2 Kroniki 15: 13; 1 KrĂłlĂłw 18: 40; 2 KrĂłlĂłw 23: 2; 1 KrĂłlĂłw 13: 2; 1 KrĂłlĂłw 14: 9-16; KapÂłaĂąska 20: 2; WyjÂścia 22: 19; WyjÂścia 32: 26-29; Jeremiasza 48: 10; KapÂłaĂąska 20: 27; Jozuego 7: 15; KapÂłaĂąska 24: 13-23; WyjÂścia 31: 12-15; WyjÂścia 22: 12-13; KapÂłaĂąska 26: 14-19; 1Samuela 6; 1 KrĂłlewska 20: 35-36; 2 Samuela 6-7; Liczb 1: 51; PowtĂłrzonego prawa 22: 28; WyjÂścia 21: 7; WyjÂścia 21: 22; PowtĂłrzonego prawa 21: 10-11; SĂŞdziĂłw 5, Zachariasza 14: 2; SĂŞdziĂłw 21: 10-12; Liczb 31: 7-18; PowtĂłrzonego prawa 20: 10-16; PowtĂłrzonego prawa 22: 20-21; KapÂłaĂąska 21: 9; PowtĂłrzonego prawa 22: 23-24; KapÂłaĂąska 20: 10-21; KapÂłaĂąska 20: 13; WyjÂścia 21: 16; WyjÂścia 21: 12; WyjÂścia 21: 28-32; WyjÂścia 21: 15; WyjÂścia 21: 17; Przys³ów 20: 20; KapÂłaĂąska 20: 9; Izajasza 14: 21; 2 Samuela 12: 14; KapÂłaĂąska 5: 44-46; WyjÂścia 21: 2-6; WyjÂścia 21: 7-11; WyjÂścia 21: 20-21; 1 Tymoteusza 6: 1-2; ÂŁukasza 12: 47-48 NLT; 2 KrĂłlĂłw 2: 23-24; Ezechiela 21: 36-37; 2 Samuela 12: 11-12; Ezechiela 9: 5-7; Izajasza 13: 15-18; 1 Samuela 15: 3; Jozuego 19: 47; Ezechiela 35: 7-11; SĂŞdziĂłw 20: 48; 2 KrĂłlewska 19: 35; SĂŞdziĂłw 18: 27-28; Jozuego 6: 20-21; Jozuego 8:1-29. Nie sÂą to jednak jedyne kontrowersyjne czĂŞÂści Biblii. Dodajmy do nich cytaty wyciĂŞte w trakcie skracania tego artykuÂłu, a dopeÂłnimy dzieÂła. Owe zdania dotyczÂą nastĂŞpujÂących spraw i pochodzÂą z nastĂŞpujÂących czĂŞÂści Biblii: 1) Zalecanie skÂładania ofiar z ludzi, w tym z czÂłonkĂłw rodziny: (SĂŞdziĂłw 11: 29-40; MÂądroÂści 3; WyjÂścia 13: 2; PowtĂłrzonego prawa 27: 28-29; Rodzaju 22: 6-8) ale takÂże zniechĂŞcania do skÂładania takich ofiar (MÂądroÂści 14:21-23) 2) LudobĂłjstwa (WyjÂścia 23: 23; List do Rzymian 1: 24-32; Jeremiasza 51: 20-26; SĂŞdziĂłw 15: 14-15; Jeremiasza 15: 1-4; Jeremiasza 50: 21-22; WyjÂścia 12:29-30) 3) Kara Âśmierci za kradzieÂż oraz za przyznanie siĂŞ do kradzieÂży (Dzieje Apostolskie 5: 1-11; Jozuego 7:19-26) 4) Mordowanie wÂłasnego potomstwa: (Ozeasza 9:11-16) http://interia360.pl/artykul/religia-pokoju-religia-milosci,39214 Tytuł: Prawda o Bogu - MiÂłoœÌ i NienawiœÌ Wiadomość wysłana przez: Inteluminatis Styczeń 17, 2011, 19:45:45 Prawda o Bogu - MiÂłoœÌ i NienawiœÌ
NienawiœÌ NienawiœÌ bywa przeciwstawiana miÂłoÂści i opisywana jako mĂŞczÂące uczucie, nastĂŞpujÂące w wyniku bĂłlu zwiÂązanego z uczuciem zranienia, zemsty, wrogoÂści i oszukania. CzĂŞsto powstaje z krzywdy zadanej przez innego czÂłowieka, ale wiĂŞkszÂą i ciĂŞÂższÂą nienawiÂściÂą jest morderstwo. NienawiœÌ jest w chrzeÂścijaĂąstwie grzechem ciĂŞÂżkim. Gniew Reakcja emocjonalna na niepowodzenie lub wzburzenie emocjonalne, czasami z nastawieniem agresywnym (zob. zÂłoœÌ), bĂŞdÂący reakcjÂą na dziaÂłanie interpretowane jako skierowana negatywnie akcja zaczepna. Podobnie jak inne emocje, gniew specyficznie zabarwia obraz postrzeganej rzeczywistoÂści. DziĂŞki znieksztaÂłceniu rzeczywistoÂści przygotowuje do dziaÂłania w sposĂłb korzystny dla osoby doznajÂącej tego odczucia. Uwarunkowania spoÂłeczne i religijne W buddyzmie gniew uwaÂżany jest za jedno z najwaÂżniejszych splamieĂą, przeszkadzajÂących w osiÂągniĂŞciu oÂświecenia. W chrzeÂścijaĂąstwie gniew jest wymieniany jako jeden z siedmiu grzechĂłw g³ównych, gdyÂż Âświadomie podsycany i budzony, jest sprzeciwieniem siĂŞ miÂłoÂści bliÂźniego, ktĂłra stanowi podstawowÂą zasadĂŞ moralnÂą Nowego Testamentu. ÂźrĂłdÂło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Gniew_%28emocja%29 ************************************************************* MiÂłosierdzie To aktywna forma wspó³czucia, wyraÂżajÂąca siĂŞ w konkretnym dziaÂłaniu, polegajÂącym na bezinteresownej pomocy. Samo wspó³czucie nie przekÂładajÂące siĂŞ na dziaÂłanie miÂłosierdziem jeszcze nie jest. Termin ten wywodzi siĂŞ z Biblii. MiÂłosierdzie jest jednym z najwaÂżniejszych przymiotĂłw Boga, tak jak jest on opisywany w Biblii. Jego aktem jest juÂż sama kreacja Âświata, opieka BoÂża nad ludem Izrael i co najwaÂżniejsze dla chrzeÂścijan ÂśmierĂŚ Jezusa. Krew i woda jakie miaÂły wypÂłyn¹Ì wĂłwczas z boku Chrystusowego uwaÂża siĂŞ w katolicyzmie za zdroje BoÂżego miÂłosierdzia, ktĂłre zmazaÂły ludzkie winy. Chrystus bardzo czĂŞsto mĂłwi w Nowym Testamencie o miÂłosierdziu: "BÂądÂźcie miÂłosierni, jak Ojciec wasz jest miÂłosierny". W opowieÂści o miÂłosiernym samarytaninie, daÂł przykÂład praktycznej realizacji miÂłosierdzia. ÂźrĂłdÂło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Mi%C5%82osierdzie ************************************************************* Cytuj NienawiœÌ bywa przeciwstawiana miÂłoÂści i opisywana jako mĂŞczÂące uczucie, nastĂŞpujÂące w wyniku bĂłlu zwiÂązanego z uczuciem zranienia, zemsty, wrogoÂści i oszukania. CzĂŞsto powstaje z krzywdy zadanej przez innego czÂłowieka, ale wiĂŞkszÂą i ciĂŞÂższÂą nienawiÂściÂą jest morderstwo. NienawiœÌ jest w chrzeÂścijaĂąstwie grzechem ciĂŞÂżkim. (KsiĂŞga Liczb 31. 7) "WedÂług rozkazu, jaki otrzymaÂł MojÂżesz od Pana, wyruszyli przeciw Madianitom i pozabijali wszystkich mĂŞÂżczyzn. Wniosek: BĂłg jest mordercÂą (1 KsiĂŞga Samuela 15.2) "Tak mĂłwi Pan ZastĂŞpĂłw: UkarzĂŞ Amaleka za to, co uczyniÂł Izraelitom, jak stan¹³ przeciw nim na drodze, gdy szli z Egiptu. 3 Dlatego teraz idÂź, pobijesz Amaleka i obÂłoÂżysz klÂątwÂą wszystko, co jest jego wÂłasnoÂściÂą; nie lituj siĂŞ nad nim, lecz zabijaj tak mĂŞÂżczyzn, jak i kobiety, mÂłodzieÂż i dzieci, woÂły i owce, wielb³¹dy i osÂły." Wniosek: BĂłg jest mordercÂą (KsiĂŞga Ezechiela 9.5) Do innych zaÂś rzekÂł, tak iÂż sÂłyszaÂłem: IdÂźcie za nim po mieÂście i zabijajcie! Niech oczy wasze nie znajÂą wspó³czucia ni litoÂści! 6 Starca, mÂłodzieĂąca, pannĂŞ, niemowlĂŞ i kobietĂŞ wybijajcie do szczĂŞtu! Nie dotykajcie jednak Âżadnego mĂŞÂża, na ktĂłrym bĂŞdzie Ăłw znak. Zacznijcie od mojej ÂświÂątyni! I tak zaczĂŞli od owych starcĂłw, ktĂłrzy stali przed ÂświÂątyniÂą. NastĂŞpnie rzekÂł do nich: ZbezczeœÌcie rĂłwnieÂż ÂświÂątyniĂŞ, dziedziĂące napeÂłnijcie trupami! Wyszli oni i zabijali w mieÂście. Wniosek: BĂłg jest mordercÂą Cytuj Gniew Reakcja emocjonalna na niepowodzenie lub wzburzenie emocjonalne, czasami z nastawieniem agresywnym (zob. zÂłoœÌ), bĂŞdÂący reakcjÂą na dziaÂłanie interpretowane jako skierowana negatywnie akcja zaczepna. Podobnie jak inne emocje, gniew specyficznie zabarwia obraz postrzeganej rzeczywistoÂści. DziĂŞki znieksztaÂłceniu rzeczywistoÂści przygotowuje do dziaÂłania w sposĂłb korzystny dla osoby doznajÂącej tego odczucia. (Na 1,2-3) "Zazdrosnym i niszczÂącym Bogiem jest Pan; mÂścicielem i wÂładcÂą gniewu; Pan siĂŞ mÂści nad swoimi wrogami i gniewa siĂŞ na swoich nieprzyjació³" Wniosek: BĂłg jest zazdrosnym, niszczÂącym mÂścicielem i wÂładcÂą gniewu. (KsiĂŞga Izajasza 63,3) "Ja rozdepczĂŞ ich w swym gniewie i podepczĂŞ ich w mej zapalczywoÂści, ich krew zbryzga moje szaty i splamiĂŞ caÂłe swe odzienie". Wniosek: BĂłg udowadnia to, Âże jest zazdrosnym, niszczÂącym mÂścicielem i wÂładcÂą gniewu. (KsiĂŞga Ezechiela 8,18 ) "Dlatego i Ja postÂąpiĂŞ w gniewie: Ani nie oszczĂŞdzi ich moje oko ani nie zlitujĂŞ siĂŞ! A gdy bĂŞdÂą gÂłoÂśno woÂłaĂŚ do moich uszu, nie wysÂłucham ich". Wniosek: BĂłg udowadnia to, Âże jest zazdrosnym, niszczÂącym mÂścicielem i wÂładcÂą gniewu. Cytuj W chrzeÂścijaĂąstwie gniew jest wymieniany jako jeden z siedmiu grzechĂłw g³ównych, gdyÂż Âświadomie podsycany i budzony, jest sprzeciwieniem siĂŞ miÂłoÂści bliÂźniego, ktĂłra stanowi podstawowÂą zasadĂŞ moralnÂą Nowego Testamentu. (KsiĂŞga Ezechiela 9.5) Do innych zaÂś rzekÂł, tak iÂż sÂłyszaÂłem: IdÂźcie za nim po mieÂście i zabijajcie! Niech oczy wasze nie znajÂą wspó³czucia ni litoÂści! 6 Starca, mÂłodzieĂąca, pannĂŞ, niemowlĂŞ i kobietĂŞ wybijajcie do szczĂŞtu! Nie dotykajcie jednak Âżadnego mĂŞÂża, na ktĂłrym bĂŞdzie Ăłw znak. Zacznijcie od mojej ÂświÂątyni! I tak zaczĂŞli od owych starcĂłw, ktĂłrzy stali przed ÂświÂątyniÂą. NastĂŞpnie rzekÂł do nich: ZbezczeœÌcie rĂłwnieÂż ÂświÂątyniĂŞ, dziedziĂące napeÂłnijcie trupami! Wyszli oni i zabijali w mieÂście. Wniosek: BĂłg Âświadome podsyciÂł w ludziach nienawiœÌ, aby zabijali bliÂźniego swego. W ten sposĂłb zÂłamaÂł podstawowÂą zasadĂŞ moralnÂą Nowego Testamentu w ktĂłrym BĂłg wedle niniejszego ÂźrĂłdÂła: http://www.uduchowieni.fora.pl/biblia,119/bog-w-starym-i-nowym-testamencie-tym-samym,588.html wci¹¿ jest ten sam (Izajasz 13, 9,15-16) Oto dzieĂą PaĂąski nadchodzi okrutny, najwyÂższe wzburzenie i straszny gniew, Âżeby ziemiĂŞ uczyniĂŚ pustkowiem i wygÂładziĂŚ z niej grzesznikĂłw. (...)KaÂżdy odszukany bĂŞdzie przebity, kaÂżdy zÂłapany polegnie od miecza. Dzieci ich bĂŞdÂą roztrzaskane w ich oczach, ich domy bĂŞdÂą splÂądrowane, a Âżony - zgwaÂłcone Wniosek: BĂłg Âłamie 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 przykazanie z dekalogu i udowadnia tym samym jakim jest kÂłamcÂą. (kim jest naprawdĂŞ) Cytuj To aktywna forma wspó³czucia, wyraÂżajÂąca siĂŞ w konkretnym dziaÂłaniu, polegajÂącym na bezinteresownej pomocy. Samo wspó³czucie nie przekÂładajÂące siĂŞ na dziaÂłanie miÂłosierdziem jeszcze nie jest. Termin ten wywodzi siĂŞ z Biblii. Gdzie BĂłg udowadnia, Âże nie jest miÂłosierny, a co za tym stoi - udowadnia, Âże kÂłamie i nienawidzi. Cytuj MiÂłosierdzie jest jednym z najwaÂżniejszych przymiotĂłw Boga, tak jak jest on opisywany w Biblii. Jego aktem jest juÂż sama kreacja Âświata, opieka BoÂża nad ludem Izrael i co najwaÂżniejsze dla chrzeÂścijan ÂśmierĂŚ Jezusa. I jednym z najwaÂżniejszych jego kÂłamstw, ktĂłre oparte sÂą na dowodach. Dla chrzeÂścijan niech bĂŞdzie waÂżny rĂłwnieÂż fakt, Âże Jezus Chrystus to BĂłg. Cytuj Chrystus bardzo czĂŞsto mĂłwi w Nowym Testamencie o miÂłosierdziu: "BÂądÂźcie miÂłosierni, jak Ojciec wasz jest miÂłosierny". tym samym okÂłamujÂąc ludzi tak samo jak on. ************************************************************* OtrzymaliÂście jawny dowĂłd na faÂłszywe miÂłosierdzie Boga. ============================ widzisz Darek? I oto wÂłaÂśnie chodzi. Ludzie czytajÂą takie bzdury, wierzÂą w to (bo tak nakazuje BĂłg) i stajÂą siĂŞ podobni jemu. Te wersety to tysiÂące widocznych dowodĂłw, ktĂłre wyraÂźnie odzwierciedlajÂą kim jest bĂłg - a mianowicie: MordercÂą. Socjologia i psychologia to nauki, ktĂłre mogÂą potwierdziĂŚ negatywny wpÂływ Biblii czy Koranu na "chÂłonne umysÂły" czytelnikĂłw. To naprawdĂŞ da siĂŞ udowodniĂŚ, a jeÂśli tak - moÂżna sprawiĂŚ, Âże wszystkie takie religie po prostu - zamknÂą siĂŞ. Tylko Âślepy czÂłowiek czyta takie ksiĂŞgi i nawet nie stawia sobie pytania: jakie w tym miÂłosierdzie, skoro jasno i wyraÂźnie pisze: czyĂą i idÂź zabijaj. (a nie przebaczaj czy kochaj bliÂźniego swego). Jawne kÂłamstwa - dowody. A co do Koranu - Nawet ksiĂŞÂża potwierdzÂą, Âże mowa tam o tym samym Bogu. SÂą to dowody 100% wiarygodne. Wystarczy tylko ogÂłosiĂŚ to Âświatu i przekonaĂŚ ich o tym - udowodniĂŚ to. I z tego wÂłaÂśnie wzglĂŞdu udajĂŞ siĂŞ niedÂługo do KoÂścioÂła z dyktafonem "gdzie zamierzam zastrzeliĂŚ ich takimi pytaniami" na ktĂłre bĂŞdÂą musieli odpowiedzieĂŚ poprawnie, bo przedstawiĂŞ im widoczne na to dowody. Jestem 100% przekonany, Âże wszystko wyjdzie po mojej myÂśli. Te pytania wywoÂłajÂą burzĂŞ emocji - poczekam cierpliwie, aÂż ujawniÂą faÂłsz. Kiedy to zrobiÂą - nagranie trafi do internetu i odpowiednich wÂładz. Dalej juÂż wszystko samo za siebie - zrobi czas. ScaliÂłem posty Darek Tytuł: Odp: Prawda o Bogu - MiÂłoœÌ i NienawiœÌ Wiadomość wysłana przez: Dariusz Styczeń 17, 2011, 22:45:59 WidzĂŞ >Intel< widzĂŞ. ;D
PamiĂŞtaj jednak, "kto mieciem wojuje od miecia ginie". ;) MyÂślĂŞ, ze mietek nie obrazi siĂŞ. Bardzo mocno trÂącasz struny wydajÂące z siebie niskie wibracje, a te sÂą zabĂłjcze dla czÂłowieka. UwaÂżaj wiĂŞc bo i Ciebie dopadnÂą te wibracje. Nie ÂżyczĂŞ Ci tego, ale ostroÂżnoÂści nigdy za wiele. Tytuł: Odp: Prawda o Bogu - MiÂłoœÌ i NienawiœÌ Wiadomość wysłana przez: Inteluminatis Styczeń 17, 2011, 22:58:29 WidzĂŞ >Intel< widzĂŞ. ;D PamiĂŞtaj jednak, "kto mieciem wojuje od miecia ginie". ;) MyÂślĂŞ, ze mietek nie obrazi siĂŞ. Bardzo mocno trÂącasz struny wydajÂące z siebie niskie wibracje, a te sÂą zabĂłjcze dla czÂłowieka. UwaÂżaj wiĂŞc bo i Ciebie dopadnÂą te wibracje. Nie ÂżyczĂŞ Ci tego, ale ostroÂżnoÂści nigdy za wiele. Wiem o co Ci chodzi - (moÂżesz byĂŚ oto spokojny - taka nasza rola - spokĂłj ducha) Cytuj "kto mieciem wojuje od miecia ginie". PamiĂŞtam o tym - nawet w Biblii pisze o Mieciu. (i nie tylko tam). ============================== Cytuj Bardzo mocno trÂącasz struny wydajÂące z siebie niskie wibracje, a te sÂą zabĂłjcze dla czÂłowieka. UwaÂżaj wiĂŞc bo i Ciebie dopadnÂą te wibracje. Nie ÂżyczĂŞ Ci tego, ale ostroÂżnoÂści nigdy za wiele. wiem o tym. ScaliÂłem posty Darek Tytuł: Odp: Prawda o Bogu - MiÂłoœÌ i NienawiœÌ Wiadomość wysłana przez: acentaur Luty 09, 2011, 19:13:24 Witam wszystkich,
jeli Swiete Ksiêgi potraktowaÌ historycznie lub co gorzej literalnie, to ka¿dy natrafi szybko na rozliczne sprzecznoœci oraz niepasuj¹ce do kontekstu opisy przemocy czy co gorzej nawo³ywanie do przemocy. Ale Swiête Ksiêgi to œwiat Ducha, wobec czego przejawy duchowe s¹ tu opisywane. A to nic innego jak nasza SWIADOMOSC (podzielona na Wy¿sz¹ JaŸù, Ego, prawdziwe Ja i PodswiadomoœÌ) i jej rozwoj. PostaÌ Ewy, Niewiasty ... to nic innego jak Ego, zawsze natury ¿eùskiej. Izraelici, Zydzi to kolektywna dusza, podswiadomoœÌ. Abraham, Jakub, Mojzesz .....to wszystko archetypy z naszej podœwiadomoœci. Jeœli jest mowa o wojnach z innymi ludami, to zawsze chodzi o odrzucenie obcych wzorów i bogów. Jeœli jest mowa o przemocy w rodzinie, to chodzi o odrzucenie wszelakich dogmatów i gotowych rozwiazaù. W sumie ksiêgi nawo³uj¹ do samodzielnego budowania œwiadomoœci, czyli przebudowania Ega z jego dogmatami. Ka¿dy taki dogmat jest tez¹, do której istnieje zawsze antyteza w podœwiadomosci. Po³¹czenie obu to synteza, czyli zrozumienie istoty rzeczy a to oznacza nowe postrzeganie. pozdrawiam |