Tytuł: Regulamin Wiadomość wysłana przez: Dariusz Marzec 23, 2010, 22:39:32 Regulamin forum Regulamin Forum Projektu Cheops obowiązuje KAŻEGO zarejestrowanego użytkownika. Użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z jego treścią oraz przestrzegać zapisów regulaminu. Jeśli nie odpowiada ci treść regulaminu, usuń swoje konto. Najwyższym i niepodważalnym prawem na forum jest głos administratora. Demokracja nie ma zastosowania. Zasady obowiązujące na Forum - Forum jest polskojęzyczne co oznacza, że tematy i posty zamieszczamy wyłącznie w języku Polskim. Wszelkie odstępstwa od tej reguły będą usuwane, a forumowicze łamiący tę zasadę mogą otrzymać ostrzeżenie (-1pf). - Zakaz wysyłania łańcuszków szczęścia. - Przed założeniem nowego tematu, należy sprawdzić czy wątek o takiej treści nie został już wcześniej rozpoczęty. W tym celu należy użyć opcji „Szukaj” znajdującej się w prawym górnym rogu strony. - Temat nowego wątku powinien jasno określać poruszaną treść. - Zakaz pisania nie na temat (OT – OffTopic). Notoryczne offtopowanie może zakończyć się dla użytkownika przyznaniem ostrzeżenia (-1pf). - Zakaz pisania postów WIELKIMI LITERAMI. Na forum dostępne są inne możliwości dla podkreślenia ważności pisanego tekstu (pogrubienie, wielkość i kolor czcionki, kursywa). Jeżeli użytkownik pomimo zwrócenia mu uwagi, nadal będzie nadużywał wielkich liter w swoich wypowiedziach, zostanie ukarany ostrzeżeniem (-1pf). - Zakaz wielokrotnych powtórzeń znaków interpunkcyjnych, liter, cyfr i emotoikonek. Jeżeli użytkownik pomimo zwrócenia mu uwagi, nadal będzie nadużywał w/w znaków w swoich wypowiedziach, zostanie ukarany ostrzeżeniem (-1pf). - Zakaz dokonywania zmian w postach (tzw. edycja postów), polegających na zmianie treści istniejącej wiadomości. Konieczność rozszerzenia lub sprostowania zapisanej wiadomości należy dokonywać jako uzupełnienie z ewentualnym dopiskiem "EDYCJA:" Zakaz ten dotyczy postów po których pojawiły się już odpowiedzi, kolejne posty. Nie przestrzeganie tego wymogu będzie mogło skutkować ukaraniem forumowicza ostrzeżeniem (-1pf) - Zakaz usuwania z istniejących postów treści dopisanych przez moderatorów bądź administratorów. Informacje te zamieszczane są zawsze w sposób wyróżniający się, widoczny i czytelny. Ne przestrzeganie tego wymogu będzie stanowczo punktowane ujemnie (-2pf) - Zakaz floodowania (wysyłania postów o tej samej treści bądź wielu różnych w krótkim czasie). Za złamanie tej zasady moderator winien przyznać użytkownikowi ostrzeżenie (-1pf). W wypadku dalszej niesubordynacji, moderator powinien wnieść do administratora o ban dla użytkownika. - Zakaz nagabywania (natrętnego nakłaniania do rozmowy osób, które sobie tego nie życzą). - Zakaz crosspostowania (wysyłania wiadomości prywatnych do wielu użytkowników jednocześnie). Nie dotyczy administratorów. - Dopuszczalne jest pisanie bez użycia polskich liter, lecz zawsze należy pamiętać o poprawnych ortograficznie wypowiedziach. Uwagi dotyczące poprawnej pisowni należy zgłaszać autorowi używając Prywatnej Wiadomości. - Zakaz autoreklamy (umieszczania odnośników tudzież banerów do własnych stron) bez uprzedniej zgody administratora. Reklamy takie będą usuwane przez administrację forum. - Użytkownik nie może posługiwać się takim samym awatarem jak administratorzy i moderatorzy. - Wiadomości o treści nie nawiązującej do tematu bądź niezwiązanej z ogółem użytkowników należy kierować na konta prywatne (PW). - Zakaz umieszczania linków do stron pornograficznych, serwisów płatnych i innych stanowiących zagrożenie dla użytkownika forum. Złamanie zakazu będzie równoznaczne z przyznaniem użytkownikowi ostrzeżenia (-1pf). W wypadku dalszego nie stosowania się do tej zasady, konto użytkownika może zostać zbanowane na czas indywidualnie ustalony przez administrację forum, w zależności od przewinienia. - Jeden użytkownik = jedno konto. W przypadku wykrycia posiadania przez jednego użytkownika większej ilości kont, wszystkie oprócz pierwszego założonego zostaną skasowane, a na użytkownika zostanie nałożony ban. Jeśli taka sytuacja się znowu powtórzy – użytkownik zostanie ukarany całkowitym zakazem wstępu na forum. - Konta użytkowników nie logujących się od minimum 3 miesięcy będą automatycznie kasowane. - Zwalczane będą wszelkie przejawy chamstwa i obrażania użytkowników. Posty stanowiące naruszenie czyjejś godności będą sukcesywnie usuwane przez moderację. W wypadku wypowiedzi z użyciem słów powszechnie uznanych za obraźliwe, autor zostanie ukarany ostrzeżeniem (-1pf). - Osoby działające w jakikolwiek sposób na niekorzyść forum zostaną ukarane ostrzeżeniem, a w skrajnych przypadkach dopuszczalne jest zablokowanie ich kont. - Zastrzeżenia dotyczące działań moderatorów użytkownik zobowiązany jest zgłosić bezpośrednio do administratora (poprzez prywatną wiadomość). Wszelkie inne próby, tj. rozpoczynanie nowego tematu będą usuwane i ignorowane. - Moderatorzy nie mają prawa zmieniać decyzji innych moderatorów. Jeżeli się z nimi nie zgadzają, zobowiązani są o tym poinformować administratora poprzez prywatną wiadomość. - Wszelkie wiadomości łamiące którykolwiek z punktów regulaminu, użytkownik zobowiązany jest zgłosić używając opcji „Zgłoś do moderatora”. Jest to szybki, anonimowy i skuteczny sposób. - Zakaz pisania postów nic nie wnoszących do tematu (np. o treści „Zgadzam się z tobą”, „Pozdrawiam”, „Nie mam nic więcej do powiedzenia”). Takie wypowiedzi zostaną potraktowane jako nabijanie ilości postów oraz usunięte. Jeśli użytkownik nie powstrzyma się od dalszego nabijania postów, może mu zostać przyznane ostrzeżenie (-1pf). - Zakaz publikowania treści przekazywanych poprzez wiadomości prywatne bez uprzedniej zgody na to ich autora bądź administratora forum. Wypowiedzi takie zostaną usunięte, a użytkownikowi może zostać przyznane ostrzeżenie (-1pf). - W razie jakichkolwiek pytań bądź wątpliwości, użytkownik winien skontaktować się w pierwszej kolejności z moderatorem działu, których one dotyczą. W przypadku braku odpowiedzi, powinien sprawę zgłosić administratorowi. - Moderator zobowiązany jest poinformować użytkownika o przyznaniu mu ujemnych punktów forum poprzez opcję Prywatnej Wiadomości oraz wpis do tematu „Pręgierz - czyli bany, ostrzeżenia, kary", Należy przy tym uwzględnić treść ukaranej wypowiedzi, ilość przyznanych ujemnych punktów oraz zapis regulaminu, jaki został złamany przez użytkownika. - Administrator podobnie jak moderator, zobowiązany jest w ten sam sposób poinformować użytkownika o przyznaniu dodatnich bądź ujemnych punktów forum. - Moderator zobowiązany jest podać powód oraz podpisać się pod treścią usuwanego posta. Bezwzględnie należy pamiętać, by nie publikować treści stanowiących naruszenie prawa, tj.: - namawiających do popełnienia przestępstwa bądź samookaleczenia (art. 151 Kodeksu karnego). Moderator winien zareagować przyznając użytkownikowi -10pf (równoznaczne z zablokowaniem dostępu do forum na 7 dni) - będących pogróżkami wobec innych osób (art. 190 Kodeksu karnego). Moderator winien zareagować przyznając użytkownikowi -10pf (równoznaczne z zablokowaniem dostępu do forum na 7 dni) - nawołujących do popełnienia przestępstwa (art. 255 Kodeksu karnego). Moderator winien zareagować przyznając użytkownikowi -10pf (równoznaczne z zablokowaniem dostępu do forum na 7 dni) - obrażających inne narodowości, rasy i religie (art. 194-196 i art. 257 Kodeksu karnego oraz art. 23 Kodeksu cywilnego). Moderator winien zareagować przyznając użytkownikowi -1pf. W wypadku dalszego nie stosowania się do tej zasady, konto użytkownika może zostać zbanowane na czas indywidualnie ustalony przez administrację forum, w zależności od przewinienia - propagujących totalitarny ustrój państwa lub nawołujących do nienawiści na tle różnic narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość (art. 256 Kodeksu karnego). Moderator winien zareagować przyznając użytkownikowi -1pf. W wypadku dalszego nie stosowania się do tej zasady, konto użytkownika może zostać zbanowane na czas indywidualnie ustalony przez administrację forum, w zależności od przewinienia - lżących osoby publiczne (art. 23 Kodeksu cywilnego). Takie wypowiedzi będą sukcesywnie usuwane przez moderację. Moderator zważywszy na okoliczności oraz użyte słownictwo, może w takim przypadku przyznać użytkownikowi ostrzeżenie (-1pf) - zawierających pomówienia – informacje obarczające niepotwierdzonymi zarzutami inne osoby (art. 23 Kodeksu cywilnego). Wiadomość zostanie usunięta, a moderator zważywszy na okoliczności oraz ujawnione informacje, może przyznać użytkownikowi ostrzeżenie (-1pf) - przyczyniających się do łamania praw autorskich lub naruszających prawa autorskie i licencje podmiotów trzecich. (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r.). Moderator winien zareagować usuwając wypowiedź - promujących środki odurzające, narkotyki (art.1 Ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii z dnia 24 kwietnia 1997 r.). Moderator winien zareagować usuwając wypowiedź - ujawniających bez czyjejś wyraźnej zgody dane osobowe, identyfikatory komunikatorów internetowych, fotografie, adres poczty elektronicznej, miejsce zamieszkania, pracy, przebywania, numery telefonów, tablic rejestracyjnych i inne poufne dane (Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych). Wiadomość zostanie usunięta, a moderator zważywszy na okoliczności oraz ujawnione informacje, może przyznać użytkownikowi ostrzeżenie (-1pf) - zawierających słowa powszechnie uznane za niecenzuralne (art. 3 Ustawy o języku polskim z dnia 7 października 1999 r.). Wiadomość zostanie usunięta, a moderator zważywszy na okoliczności i użyte słownictwo może przyznać użytkownikowi ostrzeżenie (-1pf). Dodatnie Punkty Forum (nadaje je wyłącznie administrator) mogą zostać przyznane za: - założenie popularnego na forum tematu (min. 50 odpowiedzi). Użytkownik o tym fakcie powinien poinformować administratora poprzez Prywatną Wiadomość. W jej treści uwzględnić tytuł wątku oraz ilość udzielonych w nim odpowiedzi. Jeden temat pow. 50 postów jest równoważny z przyznaniem +3pf - pomoc innemu użytkownikowi. O tym fakcie użytkownik powinien poinformować administratora poprzez Prywatną Wiadomość. W jej treści powinien uwzględnić od kogo i jaką pomoc uzyskał. Administrator winien rozważyć wkład „pomocnego” użytkownika oraz jeśli uzna to za stosowne – przyznać mu +1pf - rzetelne wykonywanie obowiązków moderatora przez okres min. 3 miesięcy. Administrator sam decyduje czy i komu przyznać za to dodatnie punkty (max. +15pf). Punkty takie mogą zostać przyznane jednorazowo. Moderatorzy zobowiązani są poinformować administrację forum, jeśli ilość ujemnych punktów danego użytkownika jest równoważna z zablokowaniem mu dostępu do forum na określony czas. Taką informację należy wysłać administratorowi poprzez Prywatną Wiadomość. Bany (mogą zostać nałożone przez Administratorów) - gdy stan pf użytkownika wynosi:[/i] -10 <- ban na 7 dni -20 <- ban na 14 dni -30 <- ban na 30 dni -50 <- bezterminowe usunięcie użytkownika z Forum Ponadto administrator, w skrajnych przypadkach, może zbanować (zablokować konto) użytkownika przed osiągnięciem przez niego w/w limitów ujemnych punktów. Regulamin Forum może ulegać zmianom. Zalecane jest okresowe sprawdzanie zamieszczonych w nim treści. Każda wprowadzona zmiana zostanie wyszczególniona odpowiednim zapisem w tym wątku: http://www.cheops.darmowefora.pl/index.php?topic=4944.0 O wszelkich zmianach w regulaminie czytaj na bierząco w wątku: Regulamin - zmiany >> (http://www.cheops.darmowefora.pl/index.php?topic=4944.0) |