251
|
Rozwój duchowy / Ezoteryka / Odp: LO SHOU
|
: Lipiec 01, 2012, 19:47:16
|
Grozisz mi? Ha Ha Ha  Ja nie mam takiej natury, ale wiem, ¿e Luszu - anie s± podejrzliwi i wszêdzie widz± wrogów oraz otaczaj±ce ich z³o. Nie masz po prostu poczucia humoru.  P.S. To by³ cytat z przedwojennego filmu ''Znachor''
|
|
|
253
|
Hydepark / Kultura i sztuka / Odp: WIEDZA TAJEMNA UKRYTA W OBRAZACH .
|
: Lipiec 01, 2012, 19:08:48
|
Kalendarz Ezoteryczny Jana Witolda SuligiNOWY POCZ¡TEK. LETNIE PRZESILENIE - Zodiak RAKAAstrologiczny pocz±tek i koniec miesi±ca: 21 czerwca -22 lipca. Symboliczny pocz±tek i koniec miesi±ca: 21 czerwca - 22 lipca Miesi±c: Czerwiec, staros³owiañski Czyrzwiec, rzymski Junius, ¿ydowski Tamuz; Lipiec, staros³owiañski Lipieñ (czas kwitnienia lip), rzymski Julius (nazwany na cze¶æ Juliusza Cezara), ¿ydowski Aw. ¯ywio³: Woda, Planeta: Ksiê¿yc, Barwa: ciemno¿ó³ta, srebrna. Kamieñ: Per³a, Metal: srebro, Symbol kabalistyczny: litera CHET Symbol w tarocie: Rydwan, Kap³anka, 2, 3, 4 kielichów  Symbol uniwersalny: Kielich (Graal)  ¦wiête drzewo: ja³owiec, ¦wiêta ro¶lina: ruta, bylica, dziurawiec, sza³wia, dziewanna, p³omyk, rosiczka. W tradycji chrze¶cijañskiej: ¶wiêto narodzin Jana Chrzciciela (24.06.) W tradycji pogañskiej: Sobótka, Kupa³a, W tradycji masoñskiej: pocz±tek nowego roku, W tradycji ezoterycznej: chrzest Jezusa Chrystusa, Pomniejsze ¶wiêta: ¶wiêto MB Nieustaj±cej Pomocy (27.06.), ¶wiêto Piotra i Paw³a (29.06.), ¶wiêto NMP z Góry Karmel (16.07) „Zaprawdê, zaprawdê powiadam ci, je¶li kto nie narodzi siê z wody i z Ducha, nie mo¿e wej¶æ do Królestwa Bo¿ego." Ewangelia ¶wiêtego Jana 3.5. * * * ''Gdy s³oñce Raka zagrzewa, a s³owik wiêcej nie ¶piewa, Sobótkê, jako czas niesie, zapalono w czarnym lesie" Tak pisa³ Jan Kochanowski, przypominaj±c czytelnikom, ¿e kiedy s³oñce dociera do najdalszego punktu po³o¿onego po po³udniowo-wschodniej stronie horyzontu, zarówno na niebie, jak i na ziemi dziej± siê rzeczy dziwne i poruszaj±ce wyobra¼niê. ¦wiêto Sobótki, zwane Kupa³±, koñczy bowiem wiosenny cykl ¶wiêtowania narodzin i ¶mierci solarnego Bóstwa. Jego widzialna epifania ja¶nieje nad widnokrêgiem, „podskakuje", „gra" - jak powiadali wschodni S³owianie, wierz±c, ¿e jest to znak, ¿e po chmurach, po niebieskich wy¿ynach, kroczy Gromow³adca, który piorunami, deszczem niweczy demoniczne moce istot zamieszkuj±cych lasy, pola, rzeki, góry. S³oneczny Bóg zwyciê¿y³ swego kosmicznego przeciwnika. Pokona³ Mrok. Teraz powraca do ziemskiego krêgu, by wspólnie z cz³owiekiem oczy¶ciæ ¶wiat, okie³znaæ z³o, dokonaæ wielkiej ablucji wszech¶wiata, obmywaj±c go wodami i spalaj±c ¿arem niebiañskiego ognia. Biada tym, którzy to zlekcewa¿ywszy siadaj± na ziemi nim zosta³a ogrzmiana lub k±pi± siê w rzece zanim u¶wiêci³ j± Jan Chrzciciel. Na lekkomy¶lnych czekaj± utopce, by wci±gn±æ ich w wodn± toñ, zazdrosne skrzaty mami±ce ¶mia³ków wie¶ci± o ukrytych skarbach, czarownice rzucaj±ce urok, mamuny wysysaj±ce z ludzi si³y ¿ycia. W blasku najd³u¿szego dnia roku obna¿aj± swoj± prawdziw± naturê, trzeba je przeto zmusiæ do uleg³o¶ci magicznym aktem palenia ognia i okadzania siedmioma zio³ami. Ciemno¶æ nocy roz¶wietlaj± sobótkowe ognie rozpalane nad brzegami rzek. P³onie w nich ja³owiec-symbol mêskiej mocy, a razem z nim werbena-¶wiêta ro¶lina druidów, której zapach zapobiega nieszczê¶ciu. Wokó³ ognisk pl±saj± kobiety i mê¿czy¼ni, okr±¿aj±c stosy w przeciwnym kierunku ni¿ wêdrówka s³oñca. Wraz z nimi tañczy na niebie Gromow³adca (jak widzimy to na pos±gu ¦wiêtowita). Bóg i cz³owiek chc± tañcem zatrzymaæ czas. £±cz± siê w wysi³ku zast±pienia czasu bezczasem - wiecznym trwaniem Jasno¶ci. Kr±g ludzi, zwierz±t, ro¶lin, astralnych istno¶ci splataj± siê, na podobieñstwo sobótkowego wianka, w jedno kolisko u¶wiêcone obecno¶ci± Bóstwa. Z centrum tego ko³a wyrasta ognista axis mundi - o¶ spinaj±ca wysoko¶æ z nisko¶ci± i przybieraj±ca postaæ Jasnego Boga o czterech obliczach i o¶miu ramionach, obejmuj±cych ca³y ¶wiat, o ile bowiem symbolem wiosennej równonocy by³ na zbruczañskim pos±gu ¦wiêtowita róg (a w kabalistycznej tradycji litera JOD oraz czarodziejska ró¿d¿ka - Drzewo ¯ycia i ¦mierci), okres jaki pocz±tkuje letnie przesilenie symbolizuje kr±g trzymany w d³oni przez boginiê z po³udniowego lica zbruczañskiej figury (w tarocie za¶ kielich wyobra¿aj±cy ¶wiêtego Graala i literê He). ). Bogini± t± jest rzymska Junona - Bo¿a M±dro¶æ i Matka Wszechrzeczy, ziemska epifania Bo¿ej M±dro¶ci Niebios (Ducha ¦wiêtego). Sobótkowy ogieñ i ko¶cielne ¶wiêto narodzin Jana Chrzciciela zwiastuj± zatem nowy POCZ¡TEK - czas objawienia siê Bóstwa w doczesno-ludzkiej rzeczywisto¶ci. Czas „prostowania dróg Pañskich" i „czynienia sobie ziemi poddan±". Czas ¿niw, o jakich napomyka³ Chrzciciel wo³aj±c, ¿e „ju¿ i siekiera do korzenia drzew jest przy³o¿ona, wszelkie wiêc drzewo, które nie wydaje owocu dobrego zostanie wyciête i w ogieñ rzucone". Dla jednych jest to okres ¿niw w dos³ownym tego s³owa znaczeniu. Dla innych - przypomnienie, ¿e Mrok nie zosta³ ostatecznie pokonany i ¿e przezwyciê¿anie z³a to uci±¿liwa praca pokoleñ, które zjednoczone w ziemskim ko¶ciele lub w masoñskiej lo¿y, trudz± siê nad przeobra¿aniem ¶wiata Upadku w królestwo sprawiedliwo¶ci. O tym odwiecznym marzeniu ludzko¶ci mówi± legendy o królu Arturze i Rycerzach Okr±g³ego Sto³u. Pisa³ o nim Platon, opowiada³ Pitagoras, naucza ko¶ció³, obrawszy za swoj± patronkê Mariê Pannê - Opiekunkê widzialnego kosmosu nios±c± ludziom nieustaj±c± pomoc. Dla ziszczenia owych pragnieñ 280 lat temu, w dniu Jana Chrzciciela, po³±czy³y siê wolnomularskie lo¿e, by pod sztandarem „religii, co do której zgadzaj± siê wszyscy ludzie" budowaæ ¶wi±tyniê Salomona - miejsce zgromadzenia wszystkich ludów (nazywane w kabale „ogrodzonym polem" i sygnowane liter± CHET). i Ka¿dy mo¿e byæ ceg³± i muratorem tej budowli, bo jak uczy nas kaba³a, konstruuj± j± w³a¶ciwe czyny i w³a¶ciwe s³owa sprawiedliwych. Jej fundament wyrasta z krêgu ludzkiej wspólnoty, kopu³ê podtrzymuj± niebiañscy Hierarchowie. Tak tu, na ziemi, jak i tam, w niebie, jej wêgielnym kamieniem jest baraniog³owy Syn, murami - Jego Matka. Na wysoko¶ciach Syn objawia siê jako Metatron („Wspó³tronuj±cy z Bogiem"), jako CZ£OWIEK z wizji Ezechiela (tarotowy Rydwan), jako Chrystus-Logos-S³owo chrze¶cijan. Ona za¶ jest niebiañsk± M±dro¶ci± Bo¿±, przebóstwion± bogini± eleuzyjskich misteriów, Duchem ¦wiêtym, go³êbic±. W ziemskiej nisko¶ci Syn wcieli³ siê w Tego, który klêcz±c przed Janem Chrzcicielem w pokorze przyj±³ chrzest wody. W odmêtach owych wód-wedle ezoterycznej tradycji - umar³ Jezus-cz³owiek. A kiedy skona³ i wynurzy³ siê, spoczê³a na Nim go³êbica - Jego duchowa Matka - M±dro¶æ Ojca (tarotowa Kap³anka). Zes³a³ j± na ziemiê wspó³istotny z Ojcem Syn-Logos. l sam te¿ zst±pi³ w otch³añ kosmosu materii, by w ciele Jezusa zrodziæ siê nad Jordanem jako Jezus Chrystus, Syn bo¿y, Zbawiciel g³osz±cy dobr± nowinê o Królestwie Bo¿ym. Jest ono - wed³ug s³ów ewangelii Tomasza - jak per³a, któr± znalaz³szy, „pewien kupiec sprzeda³ wszystko i kupi³ za to ow± per³ê." Oddala strapienie (4 kielichów), spina kr±g wspólnoty (3 kielichów) i mi³osnego spotkania z Synem w Matce (2 kielichów). ¯eby j± znale¼æ trzeba zrodziæ siê z Wody (Ksiê¿yca) i z Ducha (S³oñca). Trzeba odkryæ w ziemskiej Matce drogê wiod±c± do cielesnego Syna, a w Jego duchowej Rodzicielce - inicjacyjn± drabinê, która prowadzi na górê Tabor, gdzie przemieniony Syn objawia swe tajemne S³owo. 
|
|
|
254
|
Rozwój duchowy / Ezoteryka / Odp: LO SHOU
|
: Lipiec 01, 2012, 17:18:13
|
Szacowna Lady.  Jest zapisana na ta¶mie ziemskiej pamiêci wielka m±dro¶æ ¿yciowa, któr± Tobie polecam w temacie obmawiania. ''Nie cokaj albowiem obcokana bêdziesz. Jakim cokiem cokasz bli¼niego twego Takim i Ciebie obcokaj±.'' P.S. To tak a propos lu....szu
|
|
|
259
|
Hydepark / Hydepark ;) / Odp: Wyra¼ siebie!
|
: Czerwiec 24, 2012, 23:20:05
|
Uprzejmnie proszê szanownych forumowiczów o uspokojenie swoich niezbyt dobrych emocji. Zwracam uwagê na to, ¿e obowi±zuj±cy tutaj regulamin nadal istnieje. Szczególnie obra¿anie i lekcewa¿enie moderatorów przypominaj±cych o w/w nie jest mile widziane. Troszkê wiêcej wyrozumia³o¶ci wobec innych nikomu nie zaszkodzi a raczej pomo¿e. 
|
|
|
260
|
Rozwój duchowy / Wydarzenia, kursy, prezentacje i warsztaty / Odp: ¦wiêto Sobótkowe - 30 czerwca 2012
|
: Czerwiec 22, 2012, 22:25:14
|
Prawd± jest, ¿e dawni magowie, to dzisiejsze magistry. Ale tak jak i wtedy, tak te¿ i teraz, z tymi ich ''sztuczkami'' to ró¿nie bywa³o  No chyba, ¿e w t± jedn±, jedyn± noc co¶ im siê uda zdzia³aæ. 
|
|
|
261
|
Rozwój duchowy / Wydarzenia, kursy, prezentacje i warsztaty / Odp: ¦wiêto Sobótkowe - 30 czerwca 2012
|
: Czerwiec 21, 2012, 22:42:34
|
JARUHA J. I. Kraszewski Stara ba¶ñ, bohaterka trzecioplanowa; wied¼ma. Wygl±d: "stara baba, o kiju, z garnuszkiem na sznurku u pasa, z torb± na plecach, w p³achcie na g³owie." ¯yciorys: o swoim ¿yciu opowiada sama Jaruha: "Hej hej! Porwa³ mnie królewicz, zaprowadzi³ do gmachu, co mia³ ¶ciany ze z³ota. W ogrodzie ros³a jab³oñ, co rodzi³a jab³ka wonne, u stóp jej ciek³a ¿ywi±ca krynica. Siedem lat królowa³am, siedem lat ¶piewa³am pie¶ni, splata³am i rozplata³am kosy, wszystko mi s³u¿y³o... potem zrobi³o siê ciemno i ja w ³achmanach, o kiju, znalaz³am siê w puszczy. Krucy mi w g³owê pukali i oczów szukali, hej hej!". Z tych s³ów wynika, ¿e w m³odo¶ci Jaruhê uwiód³, a potem porzuci³ kto¶ mo¿ny. Odt±d ¿yje samotnie, nauczy³a siê radziæ sobie. Za wró¿by i zio³a otrzymuje ¿ywno¶æ. Pojawia siê zawsze tam, gdzie jest potrzebna. To ona opiekuje siê rannym Domanem, j± spotyka w lesie poturbowany Znosek, ona sprzedaje Mili lubczyk, uchodzi ca³o z pogromu, urz±dzonego przez Pomorców na weselu Domana i Mili, opowiada Dziwie bajki, które maj± sk³oniæ jej serce do Domana. Charakterystyka: Jaruha jest wied¼m±, czyli kobiet± wiedz±c±. Zna w³a¶ciwo¶ci zió³, potrafi leczyæ, a krêc±c siê swobodnie po okolicy, wie wiele, tym bardziej, ¿e potrafi kojarzyæ fakty i wyci±gaæ wnioski. Mo¿e pomóc, mo¿e zaszkodziæ, ale ona pomaga, nikogo nie krzywdzi. Chodzi od chaty do chaty, leczy ludzi i byd³o za odrobinê strawy, nocleg, a zw³aszcza za kubek miodu lub piwa - bo lubi siê napiæ. Nie stroni od wesela, uczestniczy w nocy Kupa³y, bo lubi przebywaæ w¶ród ludzi, którzy ¶miej± siê, ¶piewaj±, lubi, ¿eby wokó³ co¶ siê dzia³o. Rola w utworze: Wied¼ma, przepowiada Dziwie, ¿e Doman j± porwie, stara siê nak³oniæ j± przychylnie do Domana. W sumie super babka.  ......Na tego Maruchê za¶, radzê uwa¿aæ, bo to brzydki podgladacz. 
|
|
|
263
|
Rozwój duchowy / Wydarzenia, kursy, prezentacje i warsztaty / Odp: IX Harmonia Kosmosu 22-24 czerwca 2012
|
: Czerwiec 18, 2012, 23:49:36
|
Aktualny Program Harmonii KosmosuZlot Wolnych Ludzi Sulistrowice, Masyw ¦lê¿y k/Wroc³awia (Pole namiotowe obok tamy i Zalewu ) 22 – 24 czerwca 2012 rok (pi±tek – sobota - niedziela) Ju¿ po raz dziewi±ty odbywa siê w Polsce unikatowy Zlot Wolnych Ludzi (Ludzi Nowej Ery). Jego miejscem jest Masyw ¦lê¿y k/ Wroc³awia z jedyn± w swoim rodzaju anomali± magnetyczn± bêd±ca, jak s±dzimy, fizycznym no¶nikiem cudownego wiru energetycznego zwanego Czakramem ¦lê¿y. Organizator: O¶rodek Edukacji Janusz Zagórski przy wspó³pracy ¦lê¿añskiego O¶rodka Kultury Sportu i Rekreacji Patronat medialny: niezaleznatelewizja.pl 22.06.12. Pi±tek 18.00 Otwarcie Zlotu – Janusz Zagórski i Wies³aw Drozdowski 18.10 Wprowadzenie muzyczne Marcina Kaczmarka 18.30 Misja S³owian – mit czy przeznaczenie – Tadeusz Mroziñski 19.00 Rolnictwo ekologiczne - Robert Wagner 19.30 Gro¼ne paso¿yty w organizmie cz³owieka i naturalne metody przeciwdzia³ania – Józef Ratusznik i Marzena Tomaszczak 20.00 Cywilizacja na krawêdzi upadku – Igor Witkowski, autor wielu ksi±¿ek z obszaru tajemnic III Rzeszy, UFO i problemów wspó³czesnego ¶wiata 20.30 Ezoteryka obywatelska - W³odzimierz Zylbertal 21.00 Prezentacja „¦ladami katarów” - Andrzej Burdziak 21.30 Moja wiedza o kosmosie – Tadeusz Owsianko 22.00 Medytacja dla Ziemi – Miros³awa Tomaszewska 22.20 NTV – niezaleznatelewizja.pl czyli Alternatywne spojrzenie na ¶wiat Fragmenty wybranych audycji (cz.1) 23.00 "Sen Przemieniaj±cy ! "- spektakl parateatralny przedstawiaj±cy transformacjê Lêku w Energiê Mi³o¶ci – Grupa AWOS 23.30 "Transerfing a Boskie Przewodnictwo !" - Transerfing - niezwyk³a koncepcja ¿ycia w po³±czeniu z Boskim Przewodnictwem szans± na wspania³e ¿ycie w trudnych czasach. Tomek Ko³omyjski - student Wydzia³u Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego i Psychologii Psychotronicznej - Grupa Awos 00.00 Mikroorganizmy – film dokumentalny 00.30 Muzyka Marcina Kaczmarka 01.00 Zakoñczenie I dnia Zlotu Sobota 22.06.2012 10.00 - Otwarcie drugiej czê¶ci Zlotu 10.10 Szamanizm a nowoczesne metody relaksacji oraz pracy z g³osem – Robert Zabielski 10.30 Mikroorganizmy w praktyce zdrowotnej i rolniczej - Witold Nowakowski 10.45 Jak wa¿ne jest dla ciebie zdrowie ?– Bonifacy Czerniak 11.15 Zdrowie cz³owieka – jak radziæ sobie samemu – Edward Szypunow, krêgarz z Rosji 11.45 Wodór - pierwiastek ¿ycia - perspektywa zdrowia i d³ugowieczno¶ci dla ludzko¶ci - Alex Polañski i dr Pokrywka 12.30 Zimna fuzja – szansa na now± energetykê – rozmowa telefoniczna na ¿ywo z Stanis³awem Szczepaniakiem (Inwex) Chembuster – Adam Nosowski Fenomen samochodów na wodê - Kazimierza Mileckiego pokaz samochodu z instalacj± wodn± (20-30 procent oszczêdno¶ci paliwa) 13.15 Medytacja oczyszczaj±ca – Gienadij P³u¿now (Rosja) 14.15 Przerwa 14.45 Muzyka otwieraj±ca serca - Mariusz Jab³oñski i Cezary Stawski 15.30 Czas Przemiany – Petros Karaplios 16.00 Kryzys globalnej gospodarki a nowa ekonomia - Dariusz Brzozowiec 16.45 Przejmowanie przez korporacje kontroli nad zasobami naturalnymi narodów - Zbigniew Tyneski, Centrum Zrównowa¿onego Rozwoju w £ódzi 17.30 Droga do przemian ustrojowych – Pawe³ Nogal 18.00 Nadchodzi Era Wodnika - Józef Onoszko – Klub Liderów z £odzi 18.30 Centrum „U¶miech S³oñca” – Energetyka piramid - Ewald Hanecki 19.00 Zdrowa ¿ywno¶æ – zdrowi ludzie – strategia dzia³ania Ekoncentrum ze Stryszowa - Jadwiga £opata i Julian Rose 19.45 W jakim miejscu jeste¶my i dok±d zmierzamy ? Wyst±pienie Janusza Zagórskiego 20.00 Gongi i misy tybetañskie – koncert animowany przez Dorotê Pasalsk± 20.45 NTV – niezalzenatelewizja.pl Alternatywne spojrzenie na ¶wiat (cz.2) 21.15 Tajemnice podziemi Dolnego ¦l±ska - Miros³aw Figiel, by³y pe³nomocnik wojewody dolno¶l±skiego ds. badania podziemi Dolnego ¦l±ska, 22.15 Podziemne tajemnice Masywu ¦lê¿y Wyst±pienie Dariusza Kwietnia 23.15 ¦wiat ro¶lin – Roman Plaskota 23.45 Muzyka i medytacje - Dominika Dominiak (Devi) 00.00 Medytacja 00.15 Spotkania z ET – prezentacja Stanis³awa Barskiego 00.45 Muzyka na dobranoc 01.30 Zakoñczenie II dnia Zlotu Koszty udzia³u w programie Zlotu – 5 z³/doba Na polu namiotowym na którym bêdzie impreza mo¿na bêdzie stawiaæ ograniczon± ilo¶æ namiotów (prosimy o rezerwacje mailem). Korzystanie bez ograniczeñ z sanitariatów w O¶rodku Wypoczynku ¦wi±tecznego oddalonym od miejsca imprezy o kilkadziesi±t metrów w cenie 5 z³/doba. Jest tam pole namiotowe, bar oraz parking samochodowy. Prosimy we w³asnym zakresie za³atwiaæ noclegi w Masywie ¦lê¿y. W dniu 24 czerwca (niedziela) w Sobótce odbêdzie siê II Narada Wolnych Ludzi Info: januszzagorski8@gmail.com oraz tel.: 533 885 883 Zapraszamy!
|
|
|
264
|
Rozwój duchowy / Wydarzenia, kursy, prezentacje i warsztaty / Odp: ¦wiêto Sobótkowe - 30 czerwca 2012
|
: Czerwiec 18, 2012, 23:39:55
|
Janusz uwazaj tam w tym osrodku wczasowym w te Noc Kupaly, nikt sie samotnie nie ostanie! Nawet stare baby maja uzywanie:) jak zwyczaj nakazuje. Wiem, wiem by³a, kiedy¶ taka Jarucha ( Stara Ba¶ñ), co potrafi³a u¶piæ czujno¶æ niejednego przystojniaka.  Dlaczego 30 czerwca ? Przeciez powinna byæ w nocy z 23 na 24 czerwca ( noc ¶wiêtojañska ) Organizatorzy chyba wyznaczyli taki dzieñ, ze wzglêdu na swoje mo¿liwo¶ci przybycia pod ¦lê¿ê.  22 - 24 czerwca domki s± zajête przez uczestników Harmonii Kosmosu. 
|
|
|
265
|
Rozwój duchowy / Wydarzenia, kursy, prezentacje i warsztaty / ¦wiêto Sobótkowe - 30 czerwca 2012
|
: Czerwiec 17, 2012, 23:39:23
|
Tegoroczna Noc Kupa³y organizowana przez S³owiañsk± Wiarê odbêdzie siê w wynajêtym przez nas O¶rodku Wypoczynku ¦wi±tecznego w Sulistrowicach u podnó¿a Masywu ¦lê¿y. O¶rodek po³o¿ny jest w malowniczym miejscu bezpo¶rednio nad Zalewem Sulistrowickim. Do dyspozycji mamy spor± liczbê domków letniskowych oraz pole namiotowe. Koszt noclegu ju¿ od 15 z³otych za dobê. ( http://www.sulistrowice.eu/). Po ¶wiêcie planowany jest koncert zespo³u Percival. Prosimy o wcze¶niejsz± rezerwacjê miejsc: zzwsw@strona. 
|
|
|
266
|
Hydepark / Kultura i sztuka / Odp: WIEDZA TAJEMNA UKRYTA W OBRAZACH .
|
: Czerwiec 13, 2012, 13:30:44
|
Czy pieni±dze (monety) i handel s± pewn± form± wymiany energii? ¦wiêty Homobonus - patron kupców  By zaj±æ siê tym ¶wiêtym udajmy siê do Cremony, jednej z najstarszych samodzielnych w³oskich komun, w której w 1107 r. zaczêto budowaæ romañsk± katedrê pod wezwaniem Wniebowziêcia Matki Boskiej (Santa Maria Assunta). Trzêsienie ziemi, które mia³o miejsce dziesiêæ lat pó¼niej, wstrzyma³o budowê i podjêto j± dopiero w 1127 r., koñcz±c budowê w latach 60. XII w. Wnêtrze jednak¿e nie przypomina prawie w ogóle obiektu romañskiego - jedynym istotnym z koñca XII w. jest o³tarz g³ówny po¶wiêcony ¶wiêtym Archelausowi i ¶w. Irneriusowi, za¶ reszta wyposa¿enia pochodzi co najmniej z XIV w. ¦lady swoje w katedrze zostawili tak¿e najwiêksi okoliczni arty¶ci, do których nale¿a³ wspomniany przez Vasariego malarz szko³y emiliañskiej Boccaccio Boccaccino. Dzia³aj±cy wcze¶niej w Ferrarze, wykona³ w 1497 r. najpierw jeden pomniejszy fresk w tej ¶wi±tyni, który tak spodoba³ siê miastu i biskupowi, ¿e powierzono mu wykonanie najwa¿niejszych fresków wewn±trz. Jednym z tych ¶ciennych malowide³ jest przedstawiony widok tronuj±cego Chrystusa otoczonego przez miejscowych ¶wiêtych - ¶w. Marcelina i ¶w. Himeriusa z Cremony po lewej stronie oraz ¶w. Homobonusa i Piotra Egzorcystê po prawej (1506). Nas zajmie przede wszystkim biografia tego trzeciego. Dzieje ¶w. Homobonusa bardzo przypominaj± ideê ¶w. Franciszka z Asy¿u, który jednak jeszcze radykalniej odrzuci³ dobra materialne tego ¶wiata. Nie da siê jednak przeprowadziæ ¿adnego dowodu, ¿e ¶w. Franciszek koncepcjê swojego cremoñskiego poprzednika zna³, lecz je¶li przyjrzymy siê ich biografii, to z ³atwo¶ci± zauwa¿ymy, ¿e czerpi± one z postêpuj±cej w XII w. wizji maj±tku jako powa¿nego przeciwieñstwa w drodze do zbawienia. W koñcu ¶w. Mateusz pisa³ w swojej Ewangelii, ¿e "³atwiej jest wielb³±dowi przej¶æ przez ucho igielne, ni¿ bogatemu wej¶æ do królestwa niebieskiego" (Mt 19,24). Zapewne nie bez obserwacji zepsucia moralnego niektórych jednostek temat ten podjêty zosta³ ju¿ na pocz±tku w XII w., gdy ¶w. Honoriusz z Autun podkre¶li³, ¿e bogacze nie maj± w³a¶ciwie szans na zbawienie, podczas gdy pracuj±cy na roli mog± raczej tego oczekiwaæ. Piotr Lombard, poczytny zarówno w pó³nocnych W³oszech, jak i we Francji, uzna³ nawet, ¿e kupcy nie mog± wykonywaæ swojej pracy bez popadania w grzech, a wcze¶niej Leon Wielki nie móg³ zaakceptowaæ po¶rednictwa w handlu. W jego ocenie kupowanie czego¶ i sprzedawanie po zawy¿onej cenie w stanie niezmierzonym niezbyt mie¶ci³o siê w etosie prawdziwego chrze¶cijanina i takim ludziom winno siê uniemo¿liwiæ wstêp do ¶wi±tyñ. Je¶li za¶ dodamy do tego kupowanie i sprzedawanie czêsto na kredyt (a wiêc paranie siê lichw±), to trudno siê dziwiæ tym kupcom, u których budzi³o to powa¿ny dysonans moralny. Jak¿e zatem wielk± musia³a byæ ich rado¶æ, gdy w 1199 r. Innocenty III kanonizowa³ pierwszego ¶wiêtego o kupieckim pochodzeniu - ¶w. Homobonusa z Cremony.  W bulli napisano, ¿e ten zaszczytny tytu³ zapisania imienia Homobonusa na li¶cie ¶wiêtych przypad³ mu z racji "czynienia wiele dla biednych, których utrzymywa³ przy sobie, dbaj±c o nich i goszcz±c w swoim domu" i troszczenia siê zarówno o ¿ywych, jak i funduj±c chrze¶cijañskie pochówki, dla tych którzy dokonali ju¿ swojego ziemskiego ¿ywota. Ale co dok³adnie ów Homobonus z rodu Tucenghich uczyni³, ¿e pojawia³ siê w miarê czêsto w pó³nocnow³oskich o³tarzach od XIII w. a¿ do XVI w. (np. w przedstawionym powy¿ej g³ównym obrazie zamówionym przez cech krawców do ich szko³y w Wenecji - obecnie malowid³o znajduje siê w Galleria dell'Accademia, bêd±cym najstarszym zachowanym dzie³em Bonifazia Veronese (1533))? Ów ¶wiêty nigdy nie zosta³ zakonnikiem i na dodatek by³ ¿onaty, nie zaprzesta³ wykonywania zawodu kupca ani nie rozda³ ca³ego swojego maj±tku bli¼nim. W swej radykalno¶ci ró¿ni³ siê zatem wyra¼nie od swojego bardziej znanego nastêpcy. Ciekawostk± jest sposób modlitwy, jakiej siê oddawa³ w trakcie mszy. Rozk³ada³ wtedy rêce i ca³ym swoim cia³em tworzy³ kszta³t krzy¿a, notabene koñcz±c swoje ¿ycie w³a¶nie w trakcie mszy w ten sposób. Z oczywistych wzglêdów jedynym powszechnie powtarzalnym atrybutem ¶wiêtego by³a sakiewka, chocia¿ czasami pojawia³y siê tak¿e no¿yce czy elementy szaty. Na niektórych bowiem obrazach biedny wy³ania siê zza ¶wiêtego niczym wskrzeszony Piotrowin w przypadku ¶w. Stanis³awa czy ¿ebrak, któremu ¶w. Marcin odci±³ kawa³ek p³aszcza. Tak jest choæby w obrazie przedstawiaj±cym tronuj±c± Madonnê ze ¶w. Homobonusem, ¶w. Franciszkiem z Asy¿u, ¶w. Katarzyn± Aleksandryjsk± i Bernardino da Feltre, wykonanym przez Bartolomeo Montagnê i znajduj±cym siê w berliñskiej Gemäldegalerie. Zachowanie ¶w. Homobonusa by³o do¶æ nietypowe w trudnych czasach pewnych przewarto¶ciowañ kulturowych i spo³ecznych pod koniec dojrza³ego ¶redniowiecza, ale podobne zachowania mia³y powtarza³y siê w ca³ej Europie. Wspomniany ¶w. Franciszek w 1221 r. napisa³, ¿e "w³a¶ciwie, to nie powinno byæ u¿ywania ani potrzeby istnienia pieniêdzy" i uzna³ je za równowa¿ne py³owi, a dzia³aj±ca na prze³omie XII i XIII w. begina Mary z Oignies znalaz³a siê nawet w kronikach Jakuba z Vitry. Autor ten poda³, ¿e po wyj¶ciu za m±¿ za równie pobo¿nego begarda co ona sama wraz z ma³¿onkiem przez piêtna¶cie lat opiekowali siê chorymi na tr±d. Kiedy za¶ m±¿ odszed³ w za¶wiaty, zachowa³a stan wdowi i rozda³a swój ca³y maj±tek biednym, ¿yj±c na krawêdzi wyg³odzenia i wyniszczenia organizmu.  Czy ¶w. Homobonusa, podobnie jak ¶w. Franciszka z Asy¿u, potraktowaæ mo¿na jako swoistego kontestatora ¶redniowiecznej struktury spo³ecznej, poszukiwacza powi±zania ¿ycia ¶wieckiego z religijnym i odnalezienia dla siebie celu w ¿yciu poprzez realizacje cnót i nakazów ewangelicznych? Moim zdaniem nie, przez to, ¿e nie poszed³ on tak daleko jak jego bardziej znany nastêpca. Warto jednak zauwa¿yæ, ¿e rozdawanie maj±tku biednym i pozytywne potraktowanie pieniêdzy to dorobek scholastyki dopiero XIII w. - w szczególno¶ci Alberta Wielkiego i ¶w. Tomasza z Akwinu. To ten ostatni pisa³, ¿e maj±tki znajduj±ce siê w rêkach prywatnych s± zazwyczaj lepiej zarz±dzane, a przez to bardziej dochodowe, co z kolei skutkowaæ mo¿e przekazaniem wiêkszych ¶rodków na biednych. Wspomnia³ te¿, ¿e cieszenie siê owocami w³asnej pracy daje zadowolenie, a ono z kolei wp³ywa na spokój i bezpieczeñstwo jednostek. Nie oznacza to jednak, ¿e bogaty ma nie zwracaæ uwagi na biednych - jak pisa³ filozof "rzeczy posiadane przez niektórych ludzi w nadmiarze, z prawa natury maj± s³u¿yæ utrzymaniu ubogich". I taki zapewne cel przy¶wieca³ ¶w. Homobonusowi, przedstawionemu obok na fragmencie obrazu o³tarzowego z ok. 1420 r. (za autora uznaje siê zwykle Pietro di Giovanniego Lianori, chocia¿ nie jest to do koñca pewne, a samo dzie³o przedstawiaj±ce obok kremoñskiego ¶wiêtego tak¿e ¶w. Krzysztofa ogl±daæ mo¿na w Musee de Petit Palais w Awinionie). Chocia¿ ja osobi¶cie z dzie³ ukazuj±cych tego ¶wiêtego wolê obraz Ludovico Lany z Chiesa Nuova w Modenie (mniej wiêcej lata 1635-1640). Ale o gustach siê nie dyskutuje... Za to przyk³ad ze ¶w. Homobonusa mo¿na braæ w czasie wype³niania PIT-ów i przeznaczyæ 1% na bardziej potrzebuj±cych od nas (skoro wspieraæ cierpi±cych i biednych nie chce robiæ pañstwo)... 
|
|
|
268
|
Rozwój duchowy / Wydarzenia, kursy, prezentacje i warsztaty / IX Harmonia Kosmosu 22-24 czerwca 2012
|
: Czerwiec 07, 2012, 19:36:58
|
 Organizator: O¶rodek Edukacji Janusz Zagórski Patronat medialny: niezaleznatelewizja.pl Ju¿ po raz dziewi±ty odbywa siê w Polsce unikatowy Zlot Wolnych Ludzi (Ludzi Nowej Ery). Jego miejscem jest Masyw ¦lê¿y k/ Wroc³awia z jedyn± w swoim rodzaju anomali± magnetyczn± bêd±ca, jak s±dzimy, fizycznym no¶nikiem cudownego wiru energetycznego zwanego Czakramem ¦lê¿y. Miejsce:Sulistrowice, Masyw ¦lê¿y (pole namiotowe obok tamy i Zalewu Data:22-24 czerwca 2012 do³±cz do wydarzenia na Facebooku Program:Na Zlocie zapowiedzieli swój udzia³ miêdzy innymi: Jadwiga £opata i Julian Rose z Ekocentrum ze Stryszowa Robert Wagner, gospodarz ekologiczny, Miros³aw Figiel, by³y pe³nomocnik wojewody dolno¶l±skiego ds. badania podziemi Dolnego ¦l±ska, Igor Witkowski, autor wielu ksi±¿ek z obszaru tajemnic III Rzeszy, UFO i problemów wspó³czesnego ¶wiata Dariusz Brzozowiec – Systemy barterowe Petros Karaplios – Czas Przemiany Dachtera Marcin – Czym jest zakazana wiedza? Mariusz Jab³oñski i Cezary Stawski – muzyka Dominika Dominiak (Devi) – muzyka, medytacje Ewald Hanecki – Centrum U¶miech S³oñca – Energetyka piramid Andrzej Burdziak – prezentacja „¦ladami katarów” Rafa³ Tr±bki – Bankokracja Grupa AWOS z Wa³brzycha – Eksperymenty parateatralne w nowej edukacji Tadeusz Owsianko – Moja wiedza o kosmosie – Punkt przej¶cia Dorota Pasalska – Gongi i misy tybetañskie Pawe³ Nogal – Droga do przemian ustrojowych w Polsce Zbigniew Tynenski – Centrum Zrównowa¿onego Rozwoju w £ód¼ Witold Nowakowski – Mikroorganizmy w praktyce zdrowotnej i rolniczej Alex Polañski i dr Pokrywka – Wodór – pierwiastek ¿ycia – perspektywa zdrowia i d³ugowieczno¶ci dla ludzko¶ci W³odzimierz Zylbertal – Ezoteryka obywatelska Marcin Tollik – Czym jest teozofia? Joasia i Roman Tabaka – Budujemy farmê fotowoltaniczn± Roman Plaskota – ¶wiat ro¶lin W programie tak¿e: „Noc Sobótkowa” – wyj¶cie z pochodniami, rzucanie wianków ze ¶wieczkami na wody Zalewu realizowana przez Stowarzyszenie Sulistrowice. Pozosta³e informacje:Koszty udzia³u w programie Zlotu – 5 z³/doba . Koszty postawienia w³asnego namiotu na naszym polu namiotowym: 5z³/doba od osoby plus wykup dobowego dostêpu do ca³ego O¶rodka Wypoczynku ¦wi±tecznego z pawilonem sanitarnym – 5 z³/doba. Dla pozosta³ych prosimy we w³asnym zakresie za³atwiaæ noclegi w Masywie ¦lê¿y. W dniu 24 czerwca (niedziela) w Sobótce odbêdzie siê II Narada Wolnych Ludzi Info: januszzagorski8@gmail.com oraz tel.: 533 885 883 Zapraszamy!
|
|
|
272
|
O Projekcie CHEOPS / ¦lê¿a - i inne miejsca mocy / Odp: Komes Piotr.
|
: Czerwiec 05, 2012, 22:28:56
|
Chanell jeste¶ niesamowita  Ja tu sobie piszê, koñczê a tu prosze niespodzianka  Ale tak dla uzupe³nienia ......rycinê wykona³ Jerzy Samuel Bandtkie. Prowadzi³ on przez wiele lat polemikê z historykami niemieckimi oraz czeskimi na temat polskich korzeni ¦l±ska. Opracowa³ Nowy elementarz polski, a o ¦l±sku pisa³, ¿e jest on odwieczn± "polsk± ziemic±". Sprzeciwia³ siê przymusowej germanizacji Polaków na Dolnym i Górnym ¦l±sku oraz zakazom u¿ywaniu jêzyka polskiego w szko³ach i podczas mszy. Nikt wcze¶niej nie protestowa³ tak mocno przeciw naruszaniu praw ¶l±skich Polaków do nauki w ojczystym jêzyku. Po raz pierwszy Bandtkie przedstawi³ niezbite dowody zwi±zku gwary ¶l±skiej z mow± polsk± na przyk³adzie gwary ludowej mieszkañców Laskowic, Minkowic i Przeczowa. Zawar³ je m.in. w rozprawie pt. Wiadomo¶ci o jêzyku polskim w Szl±sku i o polskich Szl±zakach. Le¿y pochowany na krakowskim Cmentarzu Rakowickim. http://pl.wikipedia.org/wiki/Jerzy_Samuel_Bandtkiehttp://www.europeana.eu/portal/record/09404/2913E564091A7CEC3BF960BFD1991E9EA5600F48.html?start=4&query=what%3APiotr+W%C5%82ostowic Na tych stronach mamy znalezion± przez Ciebie historiê Piotra do poczytania. 
|
|
|
273
|
O Projekcie CHEOPS / ¦lê¿a - i inne miejsca mocy / Odp: Komes Piotr.
|
: Czerwiec 05, 2012, 21:46:26
|
 Od wielkiej chwa³y, do srogiej, nies³usznej kary. Historia ¿ycia Piotra spisana w wielkim skrócie, w jêzyku francuskim. Ca³o¶æ zakoñczona zapisem ze starych kronik, wg. których Piotr za pomoc± cudów odzyska³ wzrok i mowê. Niektórzy twierdz±, ¿e to kap³ani dawnej wiary, z góry Radunii, za pomoc± magii przywrócili mu jako takie zdrowie. Edit. Przywrócono zdjêcie.
|
|
|
275
|
Cz³owiek i zdrowie / Zdrowie fizyczne / Odp: "Zupka chmielowa" ;)
|
: Czerwiec 05, 2012, 15:51:17
|
Drogi Eascie  To miejsce jest obok dawnego Browaru w Sobótce Górce. Przechowywanie i le¿akowanie piwa mia³o tutaj miejsce w specjalnie wykutej dla tego celu sztolni, która przez wzgl±d na swoj± sta³± nisk± temperaturê by³a doskona³± ch³odni±. Wodê na potrzeby browaru czerpano wprost ze ¶lê¿añskich stoków. Po 1945 roku browar upañstwowiono i wszed³ w sk³ad Zak³adów Piwowarskich we Wroc³awiu. Browar zamkniêto w 1997 roku. Od tego czasu systematycznie niszczeje.  Niszczej±cy browar   Etykiety z butelek piwa Browaru Sobótka. Szkoda tego naprawdê dobrego piwka   Staw kolo gospody. Obok urokliwej gospody jest staw, mo¿na tutaj samemu z³owiæ rybkê, która na stole pojawi siê dos³ownie w parê minut.   Rybka podana. Kiedy¶ dawno temu odwiedza³em nad morzem w ¦winouj¶ciu, kawiarniê ''Parkow±''. ¦wietne piwko podawane do blusa zespo³u Breakout http://www.poszukiwania.pl/portal/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5859 Tak dzisiaj wygl±da browar w Sobótce.
|
|
|
|