Niezależne Forum Projektu Cheops Niezależne Forum Projektu Cheops
Aktualności:
 
*
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Maj 19, 2025, 05:13:53


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji


Strony: [1] |   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Prawda o Bogu - MiÂłoœÌ i NienawiœÌ  (Przeczytany 3689 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Dariusz


Maszyna do pisania...


Punkty Forum (pf): 3
Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 6024



Zobacz profil Email
« : Październik 02, 2010, 16:52:52 »

Jest juÂż wiele wÂątkĂłw piĂŞtnujÂących religie. Fakt, Âże jest za co. Jednak co spowodowaÂło, powoduje, ze sÂą one takie, a nie inne?
Czy œwiête ksiêgi, którymi siê podpieraj¹, nie s¹ czasem jednym (jeœli nie g³ównym) z przyczynków takiego stanu rzeczy?
Nie bĂŞdĂŞ siĂŞ wysmĂŞtniaÂł, bo i tak poniÂższy artykuÂł lepiej to odda (pozwoliÂłem sobie na wklejenie caÂłego tekstu i choĂŚ dÂługawy, to warto przeczytaĂŚ):

Religia pokoju? Religia miÂłoÂści?
Autor: GiaurIslamista    2010-09-29 14:04:57

Czy zÂłowrogie cytaty ze ÂświĂŞtych ksiÂąg ÂświadczÂą o charakterze religii uznajÂących te ksiĂŞgi, determinujÂąc te religie, czy moÂże takie cytaty nie sÂą wystarczajÂącym Âświadectwem i determinantem tego, jaki charakter ma i bĂŞdzie miaÂła dana religia?


Bhagavad-Gita, ÂświĂŞta ksiĂŞga
Hinduizmu,obok Biblii i Koranu jedna z
najÂświĂŞtszych ksiÂąg religijnych na
Âświecie. Czy religie potrafiÂą uciec od
treÂści swoich ÂświĂŞtych ksiÂąg? / fot.

Czêsto s³yszy siê, ¿e tzw. "Religia Pokoju" to nie tylko fanatyzm, ¿e ma ona ró¿ne formy, i ¿e na podstawie radykalnej mniejszoœci nie mo¿na oceniaÌ umiarkowanej wiêkszoœci. Mówi siê, ¿e ka¿d¹ œwiêt¹ ksiêgê da siê zinterpretowaÌ metaforycznie, ¿e mniej humanitarne zdania w niej zawarte da siê zhumanizowaÌ, a wyznawcy nie musz¹ siê nimi kierowaÌ.

Zawsze odpowiadam na to krĂłtko:, jeÂżeli wierzycie, Âże "KsiĂŞgĂŞ MiÂłoÂści" da siĂŞ odczytaĂŚ Âłagodnie, to najpierw zajrzyjcie niej. Czy religia oparta na takiej ksiĂŞdze moÂże byĂŚ, lub kiedykolwiek staĂŚ siĂŞ religiÂą miÂłoÂści…?! Jest dla mnie oczywiste, Âże religia oparta na takich tekstach nigdy nie bĂŞdzie religiÂą humanitarnÂą. ÂŻeby ÂżyĂŚ pokojowo, jej wyznawcy musieliby, co nie jest moÂżliwe, swoje ÂświĂŞte teksty odrzuciĂŚ. W przeciwnym razie zawsze prowokowaÂłyby ich peÂłne przemocy sÂłowa: Prorok mordujÂący innowiercĂłw, zalecajÂący ludobĂłjstwo i gwaÂłt, bezczeszczÂący zwÂłoki, handlujÂący niewolnikami, kara Âśmierci za odstĂŞpstwo od Boga, w tym wró¿enie, magiĂŞ czy niepraktykowanie, kamienowanie za homoseksualizm, cudzo³óstwo, seks przedma³¿eĂąski i pozama³¿eĂąski, kradzieÂż, bunt przeciw rodzicom, a nawet pyskowanie im. Sankcje zawarte w "KsiĂŞdze MiÂłoÂści" sÂą bardziej drakoĂąskie niÂż te zawarte w kodeksie Hammurabiego, ktĂłry za uderzenie ojca karze jedynie obciĂŞciem rĂŞki, ale nie ÂśmierciÂą...

¯eby pokazaÌ, ¿e ¿adna religia oparta na takiej ksiêdze w ¿adnym wypadku nie mo¿e byÌ, ani staÌ siê pokojowa, nie trzeba argumentowaÌ, wystarczy przytoczyÌ cytaty z tej ksiêgi. Dlatego te¿ najbli¿sze 10 stron niniejszego artyku³y stanowi¹ prawie pozbawione komentarza cytaty znalezione w "Ksiêdze Mi³oœci". Zamieszczaj¹c w krótkim artykule tak obszerne materia³y mia³em na celu wyczerpuj¹c¹ dokumentacjê bulwersuj¹cych s³ów zawartych w tej ksiêdze.

Ufam, Âże nawet niewielka ich dawka wystarczy czytelnikowi, aby przekonaĂŚ siĂŞ, Âże ksiĂŞga je zawierajÂąca nie moÂże byĂŚ podstawÂą niczego dobrego. JeÂżeli jednak kogoÂś nie przekonajÂą cytaty, to ostatniÂą stronĂŞ niniejszego artykuÂłu poÂświĂŞcam druzgocÂącemu uzasadnieniu swojej opinii, czemu religia oparta na takich wypowiedziach nie moÂże byĂŚ niczym pozytywnym.

Zacznijmy od tych wersetĂłw "KsiĂŞgi MiÂłoÂści", ktĂłre nas, jako osoby niewyznajÂące "Religii Pokoju", najbardziej interesujÂą, mianowicie od cytatĂłw dotyczÂących stosunku, jaki obowiÂązuje wyznawcĂłw "Religii MiÂłoÂści" wobec (szeroko pojĂŞtych) wyznawcĂłw innych religii:

"Jeœli jakiœ misjonarz odwa¿y siê wyst¹piÌ w imieniu innego Boga - taki misjonarz musi ponieœÌ œmierÌ".

„JeÂśli zawita do was misjonarz lub mag i powie ci: Czcijmy innego Boga, ktĂłrego jeszcze nie znasz, i sÂłuÂżmy mu, to Ăłw misjonarz lub mag musi umrzeĂŚ, bo gÂłosiÂł odstĂŞpstwo od Allacha. W ten sposĂłb usuniesz zÂło spoÂśrĂłd siebie".

„JeÂśli usÂłyszysz, Âże ludzie przewrotni uwodzÂą mieszkaĂącĂłw swego miasta mĂłwiÂąc: ChodÂźmy, sÂłuÂżmy innemu Bogu!, Zaatakujesz to miasto, a mieszkaĂącĂłw jego i Âżywy inwentarz wybijesz ostrzem miecza. CaÂły swĂłj Âłup zgromadzisz na Âśrodku placu i spalisz. Miasto pozostawisz wiecznym zwaliskiem, juÂż go nie odbudujesz".

Jak widzimy, "Religia MiÂłoÂści" nawracanie swoich wyznawcĂłw na inne religie karze ÂśmierciÂą, jeÂżeli wiĂŞc ktoÂś nawraca jakichÂś wyznawcĂłw "Religii Pokoju", inni jej wyznawcy, w typowy dla siebie plemienno-bandycki sposĂłb, najadÂą na niego i zamordujÂą go. TakÂże, jeÂżeli jest on ich najbliÂższym krewnym. Jego rodzina ma, bowiem obowiÂązek zgÂładziĂŚ go za prĂłby nawracania:

"A jeÂśli wystÂąpi ktoÂś, jako rzecznik innego Boga, wĂłwczas ojciec i matka, rodzice jego, powiedzÂą mu: Nie moÂżesz pozostaĂŚ przy Âżyciu, bo gÂłosisz kÂłamstwa w imiĂŞ Allacha. I ojciec z matkÂą, jego rodzice, zgÂładzÂą go".

„JeÂśli ciĂŞ bĂŞdzie pobudzaÂł skrycie twĂłj brat, syn twojej matki, twĂłj syn lub cĂłrka albo Âżona, co na Âłonie twym spoczywa albo przyjaciel tak ci miÂły, jak ty sam, mĂłwiÂąc: ChodÂźmy, sÂłuÂżmy innemu Bogu, ktĂłrego nie znaÂłeÂś ani ty, ani przodkowie twoi - jakiemuÂś spoÂśrĂłd bĂłstw okolicznych narodĂłw, czy teÂż dalekich od jednego kraĂąca ziemi do drugiego - nie usÂłuchasz go, nie ulegniesz mu, nie spojrzysz na niego z litoÂściÂą, nie bĂŞdziesz miaÂł miÂłosierdzia, nie bĂŞdziesz taiÂł jego przestĂŞpstwa. WinieneÂś go zabiĂŚ, pierwszy podniesiesz rĂŞkĂŞ, aby go zgÂładziĂŚ, a potem caÂły lud. Ukamienujesz go na ÂśmierĂŚ, poniewaÂż usiÂłowaÂł ciĂŞ odwieœÌ od Allacha".

Wyznawca "Religii MiÂłoÂści", niczym zwykÂły sekciarz, ma stawiaĂŚ jÂą wyÂżej niÂż rodzinĂŞ, kamieniujÂąc spokrewnionych prozelitĂłw. Jednak przez "ReligiĂŞ Pokoju" zabroniony jest nie tylko prozelityzm, lecz rĂłwnieÂż apostazja:

„JeÂśli mĂŞÂżczyzna lub kobieta przejdzie do Boga obcego, by sÂłuÂżyĂŚ mu i oddawaĂŚ pokÂłon, albo sÂłoĂącu, ksiĂŞÂżycowi lub gwiazdom, zaprowadzisz tego mĂŞÂżczyznĂŞ lub kobietĂŞ - ktĂłrzy tej zÂłej rzeczy siĂŞ dopuÂścili - do bramy miasta i bĂŞdziesz tego mĂŞÂżczyznĂŞ lub tĂŞ kobietĂŞ kamienowaÂł, aÂż ÂśmierĂŚ nastÂąpi".

"Rozkaza³, wiêc Prorok sêdziom: Zabijajcie ka¿dego z waszych ludzi, którzy siê przy³¹czyli do innego Boga. I oto przyby³ jeden z wiernych i przyprowadzi³ Madianitkê. Ujrzawszy to kap³an chwyci³ w rêkê w³óczniê, poszed³ za nim do komory namiotu i przebi³ ich obydwoje, mê¿czyznê i kobietê - przez jej ³ono".

Jak widaĂŚ przez ReligiĂŞ Pokoju zabronione jest nie tylko misjonarstwo, ale rĂłwnieÂż apostazja. Kary Âśmierci moÂże siĂŞ obawiaĂŚ tak nawracajÂący, jak nawrĂłcony. MogÂą siĂŞ jej spodziewaĂŚ rĂłwnieÂż ci, ktĂłrzy po prostu nie wyznajÂą "Religii MiÂłoÂści", nawet, jeÂżeli nigdy wczeÂśniej o niej nie sÂłyszeli i nawet nie mieli okazji siĂŞ na niÂą nawrĂłciĂŚ:

"BĂŞdzie skazany na ÂśmierĂŚ kaÂżdy, kto by - maÂły czy wielki, mĂŞÂżczyzna czy kobieta - nie szukaÂł Allacha".

A jak "Religia Pokoju" radzi sobie z takimi, niepodlegajÂącymi jej jurysdykcji innowiercami? Najpierw morduje ich kapÂłanĂłw:

"Prorok zaœ im rozkaza³: Chwytajcie kap³anów! Niech nikt z nich nie ujdzie! Zaraz, wiêc ich schwytali. Prorok zaœ sprowadzi³ ich do potoku Kiszon i tam ich wyci¹³".

"Wszystkich zaÂś kapÂłanĂłw wyÂżyn, ktĂłrzy tam byli, zabiÂł nad oÂłtarzami i paliÂł koÂści ludzkie na nich. NastĂŞpnie wrĂłciÂł do Mekki".

"Tutaj zÂłoÂżona zostanie ofiara z innowierczych kapÂłanĂłw. BĂŞdÂą paliĂŚ tutaj koÂści ludzkie".

Po wymordowaniu przywĂłdcĂłw innych religii "Religia Pokoju" zabiera siĂŞ za wyznawcĂłw tych religii:

„Ale staÂłeÂś siĂŞ przez twoje postĂŞpowanie gorszym od wszystkich twoich przodkĂłw, bo oÂśmieliÂłeÂś siĂŞ czciĂŚ innego BogĂłw – pod postaciÂą posÂągu ulanego z metalu. Dlatego sprowadzĂŞ grozĂŞ na wasze plemiĂŞ, gdyÂż wytĂŞpiĂŞ z twego rodu wszystkich synĂłw, tak niewolnikĂłw, jak i wolnych. Tak, wiĂŞc usunĂŞ Âślad po twym plemieniu, jak uprzÂąta siĂŞ gnĂłj bez reszty. Kto z nale¿¹cych do twego rodu umrze w mieÂście, tego bĂŞdÂą ÂżarÂły psy, a tego, kto umrze w polu, bĂŞdÂą ÂżarÂły powietrzne ptaki, gdyÂż tak nakazaÂł Allach. Zawsze, kiedy twe nogi wejdÂą do miasta, dziecko umrze".

"Mów do wyznawców: Ktokolwiek spoœród was albo spoœród przybyszów, którzy osiedlili siê wœród was, wychowa dzieci w innej religii, bêdzie ukarany œmierci¹. Miejscowa ludnoœÌ ukamienuje go".

"Ktokolwiek by czciÂł innego Boga, zostanie skazany".

A oto jak wyznawcy "Religii Pokoju" radzÂą sobie z innowiercami w Âłonach wÂłasnych rodzin:

"Ka¿dy z was niech przypasze miecz do boku. PrzejdŸcie tam i z powrotem od jednej bramy w obozie do drugiej i zabijajcie: kto swego brata, kto swego przyjaciela, kto swego krewnego. Wierni uczynili wed³ug rozkazu Proroka, i zabito w tym dniu oko³o trzech tysiêcy mê¿ów: Poœwiêciliœcie rêce dla Allacha, poniewa¿ ka¿dy z was by³ przeciw swojemu synowi, przeciw swemu bratu".

Wyznawca "Religii Pokoju", który nie doœÌ gorliwie morduje innowierców sam staje siê grzesznikiem:

"PrzeklĂŞty ten, co wypeÂłnia dzieÂło Allacha niedbale! PrzeklĂŞty ten, ktĂłry swĂłj miecz powstrzymuje od krwi!"

Nie myœlcie jednak, ¿e wystarczy wyznawaÌ "Religiê Mi³oœci" i przeœladowaÌ wyznawców innych religii, aby nic nam nie grozi³o ze strony wyznawców "Religii Pokoju", bowiem œmierÌ mo¿e nas spotkaÌ równie¿, gdy religiê tê wyznajemy nie doœÌ ortodoksyjnie:

"Je¿eli jaki mê¿czyzna albo, jaka kobieta bêd¹ wywo³ywaÌ duchy albo wró¿yÌ, bêd¹ ukarani œmierci¹. Kamieniami zabijecie ich. Sami œci¹gnêli œmierÌ na siebie".

"U kogo zaÂś znajdÂą rzeczy obÂłoÂżone klÂątwÂą, bĂŞdzie spalony wraz ze wszystkim, co do niego naleÂży, bo zÂłamaÂł przykazanie Allacha i popeÂłniÂł zbrodniĂŞ na jego ÂświĂŞtej ziemi".

Wyznawcom "Religii Pokoju" ÂśmierĂŚ grozi nie tylko za brak ortodoksji, ale rĂłwnieÂż za brak gorliwoÂści:

"Wtedy Allach powiedzia³ do Proroka: Ka¿ wyprowadziÌ bluŸniercê poza obóz. Wszyscy, którzy go s³yszeli, po³o¿¹ rêce na jego g³owie. Ca³a spo³ecznoœÌ ukamienuje go. Ktokolwiek bluŸni imieniu Allacha, bêdzie ukarany œmierci¹. Ca³a spo³ecznoœÌ ukamienuje go. Zarówno tubylec, jak i przybysz bêdzie ukarany œmierci¹ za bluŸnierstwo przeciwko Allachowi. Potem Prorok kaza³ wiernym wyprowadziÌ bluŸniercê poza obóz i ukamienowaÌ. Wyznawcy uczynili to, co Allach rozkaza³ Prorokowi".

"Przestrzegajcie pilnie dnia mod³ów. I ktokolwiek by go zniewa¿y³, bêdzie ukarany œmierci¹, i ka¿dy, kto by wykonywa³ pracê w tym dniu, bêdzie wykluczony ze swojego ludu. Ktokolwiek by wykonywa³ pracê w dniu mod³ów, winien byÌ ukarany œmierci¹".

"CzÂłowiek, ktĂłry pychÂą uniesiony nie usÂłucha kapÂłana ustanowionego tam, aby sÂłuÂżyĂŚ Allachowi, czy teÂż sĂŞdziego, zostanie ukarany ÂśmierciÂą. Usuniesz zÂło spoÂśrĂłd siebie. CaÂły lud sÂłyszÂąc to ulĂŞknie siĂŞ i juÂż wiĂŞcej nie bĂŞdzie siĂŞ unosiÂł pychÂą".

"Je¿eli zaœ nie bêdziecie Mnie s³uchaÌ i nie bêdziecie wykonywaÌ wszystkich moich nakazów, je¿eli bêdziecie gardziÌ moim ustawami, je¿eli bêdziecie siê brzydziÌ moimi wyrokami, tak, ¿e nie bêdziecie wykonywaÌ moich nakazów to i Ja obejdê siê z wami odpowiednio: zeœlê na was przera¿enie. Zwrócê oblicze przeciwko wam, bêdziecie pobici przez nieprzyjació³. Je¿eli i wtedy nie bêdziecie mnie s³uchaÌ, bêdê w dalszym ci¹gu kara³ was. Rozbijê wasz¹ dumn¹ potêgê".

"SpoÂśrĂłd tych, ktĂłry nie uczestniczyli w radoÂści, jaka byÂła udziaÂłem Ummy, gdy przyszli zobaczyĂŚ KabbĂŞ, zabiÂł On siedemdziesiĂŞciu ludzi".

"Pewien cz³owiek spoœród uczniów proroka rzek³, z rozkazu Allacha, do swego wspó³towarzysza: Uderz¿e mnie! Ale ów cz³owiek nie chcia³ go uderzyÌ. Wówczas mu rzek³: Poniewa¿ nie pos³ucha³eœ g³osu Pana, oto skoro tylko odejdziesz ode mnie, napadnie na ciebie lew! Kiedy odszed³ od niego, lew upatrzy³ go sobie i zabi³ go".

"Gdy przybyli do Mekki, Uzza wyci¹gn¹³ rêkê w stronê Kabby i podtrzyma³ j¹, gdy¿ wo³y szarpnê³y. I zap³on¹³ gniew Allacha przeciwko Uzzie i porazi³ go tam Allach za ten postêpek, tak, ¿e umar³ przy Kabbie".

"JeÂśli siĂŞ zbliÂży do Przybytku ktoÂś niepowoÂłany, bĂŞdzie ukarany ÂśmierciÂą".

"Religia Pokoju" sÂłynie teÂż z przyjaznego stosunku do kobiet:

"JeÂśli mĂŞÂżczyzna zgwaÂłci niezarĂŞczonÂą kobietĂŞ, odda ten mĂŞÂżczyzna, ktĂłry jÂą zgwaÂłciÂł, ojcu mÂłodej kobiety piĂŞĂŚdziesiÂąt denarĂłw srebra i zostanie ona jego ÂżonÂą za to, Âże jej gwaÂłt zadaÂł".

"JeÂśli ktoÂś sprzeda swÂą cĂłrkĂŞ na niewolnicĂŞ, nie odejdzie ona na zakoĂączenie szĂłstego roku, jak odchodzÂą inni niewolnicy".

"Gdyby mê¿czyŸni bij¹c siê uderzyli kobietê brzemienn¹ powoduj¹c poronienie, ale bez jakiejkolwiek szkody, to [winny] zostanie ukarany grzywn¹, jak¹ na nich na³o¿y m¹¿ tej kobiety, i wyp³aci j¹ za poœrednictwem sêdziów polubownych".

"Jeœli wyruszysz na wojnê z wrogami, a wyda ich Allach, w twoje rêce i weŸmiesz zak³adników, a ujrzysz miêdzy pojmanymi kobietê o piêknym wygl¹dzie i pokochasz j¹ - mo¿esz j¹ sobie wzi¹Ì".

"ZbierajÂą Âłupy i rozdzielajÂą: brankĂŞ jednÂą lub dwie dla kaÂżdego wojownika".

"Miasto zostanie zdobyte, domy zrabowane, kobiety zhaĂąbione".

"Religia Pokoju" nie oszczĂŞdza jednak rĂłwnieÂż mĂŞÂżczyzn ani dzieci:

"Zgromadzenie, wiĂŞc wysÂłaÂło tam dwanaÂście tysiĂŞcy wojownikĂłw, nakazujÂąc im: IdÂźcie wybiĂŚ mieszkaĂącĂłw Jabesz w Gileadzie ostrzem miecza, takÂże kobiety i dzieci. W ten sposĂłb postÂąpicie: Wyniszczcie kaÂżdego mĂŞÂżczyznĂŞ i kaÂżdÂą kobietĂŞ, ktĂłra obcowaÂła z mĂŞÂżczyznÂą. I znaleÂźli wÂśrĂłd mieszkaĂącĂłw Jabesz w Gileadzie czterysta mÂłodych dziewic, ktĂłre nie obcowaÂły z mĂŞÂżczyznami, i przyprowadzili je do obozu w Szilo".

"WedÂług rozkazu, jaki otrzymaÂł Prorok od Allacha, wyruszyli, przeciw Madianitom i pozabijali wszystkich mĂŞÂżczyzn. NastĂŞpnie uprowadzili w niewolĂŞ kobiety i dzieci madianickie. I rozgniewaÂł siĂŞ Prorok na dowĂłdcĂłw wojska, na tysiÂącznikĂłw i setnikĂłw, ktĂłrzy wracali z wyprawy wojennej. RzekÂł do nich: JakÂże mogliÂście zostawiĂŚ przy Âżyciu wszystkie kobiety? Zabijecie, wiĂŞc spoÂśrĂłd dzieci wszystkich chÂłopcĂłw, a spoÂśrĂłd kobiet te, ktĂłre juÂż obcowaÂły z mĂŞÂżczyznÂą. Jedynie wszystkie dziewczĂŞta, ktĂłre jeszcze nie obcowaÂły z mĂŞÂżczyznÂą, zostawicie dla siebie".

"JeÂśli podejdziesz pod miasto, a ono ci odpowie pokojowo i bramy ci otworzy, caÂły lud, ktĂłry siĂŞ w nim znajduje, weÂź sobie za niewolnikĂłw. W przeciwnym razie oblegniesz je. Skoro ci je Allach odda w rĂŞce - wszystkich mĂŞÂżczyzn wytniesz ostrzem miecza. Tylko kobiety, dzieci, trzody i wszystko, co jest w mieÂście, caÂły Âłup zabierzesz i bĂŞdziesz korzystaÂł z Âłupu twoich wrogĂłw, ktĂłrych ci daÂł Allach. Tak postÂąpisz ze wszystkimi miastami daleko od ciebie poÂłoÂżonymi, niebĂŞdÂącymi wÂłasnoÂściÂą pobliskich narodĂłw. Tylko w miastach nale¿¹cych do narodĂłw, ktĂłre ci daje Allach, jako dziedzictwo, niczego nie zostawisz przy Âżyciu".  

Szczególn¹ mi³oœci¹ wyznawców "Religii Mi³oœci" cieszy siê mi³oœÌ pozama³¿eùska:

"Lecz jeÂśli oskarÂżenie to okaÂże siĂŞ prawdziwym, bo nie znalazÂły siĂŞ dowody dziewictwa mÂłodej kobiety, wyprowadzÂą mÂłodÂą kobietĂŞ do drzwi domu ojca i kamienowaĂŚ jÂą bĂŞdÂą mĂŞÂżowie tego miasta, aÂż umrze, bo dopuÂściÂła siĂŞ bezeceĂąstwa, uprawiajÂąc rozpustĂŞ w domu ojca. Usuniesz zÂło spoÂśrĂłd siebie".

"Je¿eli córka duchownego bezczeœci siebie cudzo³óstwem, bezczeœci przez to swojego ojca. Bêdzie spalona w ogniu".

"JeÂśli dziewica zostaÂła zaÂślubiona mĂŞÂżowi, a spotkaÂł jÂą inny jakiÂś mĂŞÂżczyzna w mieÂście i spaÂł z niÂą, oboje wyprowadzicie do bramy miasta i kamienowaĂŚ ich bĂŞdziecie, aÂż umrÂą: mÂłodÂą kobietĂŞ za to, Âże nie krzyczaÂła bĂŞdÂąc w mieÂście, a tego mĂŞÂżczyznĂŞ za to, Âże zadaÂł gwaÂłt Âżonie bliÂźniego. Usuniesz zÂło spoÂśrĂłd siebie".

"Ktokolwiek cudzo³o¿y z ¿on¹ bliŸniego, bêdzie ukarany œmierci¹ i cudzo³o¿nik, i cudzo³o¿nica. Ktokolwiek obcuje cieleœnie z ¿on¹ swojego ojca, ods³ania nagoœÌ ojca: bêd¹ ukarani œmierci¹ oboje, sami tê œmierÌ na siebie œci¹gnêli. Ktokolwiek obcuje cieleœnie z synow¹, bêdzie razem z ni¹ ukarany œmierci¹: pope³nili sromotê, sami tê œmierÌ na siebie œci¹gnêli. Je¿eli kto bierze za ¿onê kobietê i jej matkê, dopuszcza siê rozpusty: on i ona bêd¹ spaleni w ogniu, aby nie by³o rozpusty wœród was. Ktokolwiek obcuje cieleœnie ze zwierzêciem wylewaj¹c nasienie, bêdzie ukarany œmierci¹. Zwierzê tak¿e zabijecie. Jeœli kobieta zbli¿y siê do jakiegoœ zwierzêcia, aby z nim siê z³¹czyÌ, zabijesz i kobietê, i zwierzê. Oboje bêd¹ ukarani œmierci¹, sami œmierÌ na siebie œci¹gnêli. Je¿eli kto weŸmie swoj¹ siostrê, córkê swojego ojca albo swojej matki i bêdzie ogl¹da³ jej nagoœÌ, a ona bêdzie ogl¹daÌ jego nagoœÌ, jest to czyn haniebny, oboje bêd¹ zg³adzeni w obecnoœci synów ich ludu. Ten, kto ods³oni³ nagoœÌ swojej siostry, zaci¹gnie winê. Je¿eli kto obcuje cieleœnie z kobiet¹ maj¹c¹ miesiêczne krwawienie i ods³oni jej nagoœÌ, obna¿a Ÿród³o jej [krwi], a ona te¿ ods³oni Ÿród³o swojej krwi, to oboje bêd¹ wy³¹czeni spoœród swojego ludu. Nie bêdziesz ods³ania³ nagoœci siostry swojej matki albo siostry swojego ojca, to by³oby to samo, co obna¿yÌ w³asne cia³o. Oni ponios¹ za to winê. Ktokolwiek obcuje ze swoj¹ ciotk¹, ods³ania nagoœÌ swojego wuja. Ponios¹ oni swój grzech - umr¹ bezdzietnie. Ktokolwiek bierze ¿onê swojego brata, pope³nia kazirodztwo. Ods³oni³ nagoœÌ swojego brata - bêd¹ bezdzietni".

http://interia360.pl/artykul/religia-pokoju-religia-milosci,39214

cdn.
« Ostatnia zmiana: Październik 02, 2010, 16:55:33 wysłane przez Dariusz » Zapisane

PozwĂłl sobie byĂŚ sobÂą, a innym byĂŚ innymi.
Dariusz


Maszyna do pisania...


Punkty Forum (pf): 3
Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 6024



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #1 : Październik 02, 2010, 16:54:56 »

cd.:

A tu parê s³ów na temat pozama³¿eùskiej mi³oœci homoseksualnej:

"Ktokolwiek obcuje cieleœnie z mê¿czyzn¹, tak jak siê obcuje z kobiet¹, pope³nia obrzydliwoœÌ. Obaj bêd¹ ukarani œmierci¹".

Ponadto kara Âśmierci obowiÂązuje za porwanie:

"Kto by porwaÂł czÂłowieka i sprzedaÂł go, albo znaleziono by go jeszcze w jego rĂŞku, winien byĂŚ ukarany ÂśmierciÂą, a takÂże zabĂłjstwo: JeÂśli kto tak uderzy kogoÂś, Âże uderzony umrze, winien sam byĂŚ ÂśmierciÂą ukarany, nawet, jeÂżeli tego zabĂłjstwa dokonaÂło zwierzĂŞ".

"Jeœliby wó³ pobód³ mê¿czyznê lub kobietê tak, i¿ ponieœliby œmierÌ, wówczas wó³ musi byÌ ukamienowany, lecz nie wolno spo¿yÌ jego miêsa, w³aœciciel zaœ wo³u bêdzie wolny od kary. Gdy jednak wó³ bód³ i dawniej, i zwracano uwagê na to w³aœcicielowi, a on go nie pilnowa³, tak, i¿ [wó³] zabi³by mê¿czyznê lub kobietê, to nie tylko wó³ winien byÌ ukamienowany, ale te¿ i w³aœciciel jego winien ponieœÌ œmierÌ. Gdyby zaœ na³o¿ono mu zap³atê, to winien za swoje ¿ycie daÌ taki okup, jaki mu na³o¿¹. Jeœliby zaœ [wó³] pobód³ ch³opca lub dziewczynê, to te¿ winno siê post¹piÌ wed³ug takiego samego przepisu. Gdyby zaœ wó³ zabód³ niewolnika lub niewolnicê, jego w³aœciciel winien wyp³aciÌ ich panu trzydzieœci syklów srebrnych, wó³ zaœ bêdzie ukamienowany".

Nie mniej barbarzyùskie kary za ni¿ za wszelkiego typu rozwi¹z³oœÌ "Religia Mi³oœci" przewiduje za jakiekolwiek sprzeniewierzenie siê rodzicom:

"Kto by uderzyÂł swego ojca albo matkĂŞ, winien byĂŚ ukarany ÂśmierciÂą".

"Kto by zÂłorzeczyÂł ojcu albo matce, winien byĂŚ ukarany ÂśmierciÂą".

 "Temu, kto ojcu i matce zÂłorzeczy, w noc ciemnÂą lampa zagaÂśnie".

"Ktokolwiek zÂłorzeczy ojcu albo matce, bĂŞdzie ukarany ÂśmierciÂą: zÂłorzeczyÂł ojcu lub matce, jego krew jest na nim".

"Religia MiÂłoÂści" przewiduje teÂż winĂŞ zbiorowÂą:

"Przygotujcie rzeÂź dla synĂłw z powodu przewinieĂą ich ojcĂłw. Niech nie powstanÂą i nie wezmÂą Âświata w dziedzictwo, niech nie napeÂłniÂą miastami powierzchni ziemi!"

"Allach odpuszcza ci teÂż twĂłj grzech - nie umrzesz, lecz dlatego, Âże przez ten czyn odwaÂżyÂłeÂś siĂŞ wzgardziĂŚ Allachem, syn, ktĂłry ci siĂŞ urodzi, na pewno umrze".

"Religia Pokoju" dopuszcza teÂż niewolnictwo:

"Kiedy bêdziecie potrzebowali niewolników i niewolnic, to bêdziecie ich kupowali od ludów, które s¹ naoko³o was. Tak¿e bêdziecie kupowali dzieci przychodniów osiad³ych wœród was, przychodniów i potomków ich, urodzonych w waszym kraju. Ci bêd¹ wasz¹ w³asnoœci¹. Zostawicie ich w dziedzictwie waszym synom, aby ich posiadali na w³asnoœÌ, na zawsze. Bêdziecie ich uwa¿aÌ za niewolników".

"Te sÂą prawa, ktĂłre im przedstawisz. JeÂśli kupisz niewolnika – wspó³wyznawcĂŞ, bĂŞdzie ci sÂłuÂżyÂł szeœÌ lat, w siĂłdmym roku zwolnisz go bez wykupu. JeÂśli przyszedÂł sam, odejdzie sam, a jeÂśli miaÂł ÂżonĂŞ, odejdzie z ÂżonÂą. Lecz jeÂśli jego pan daÂł mu ÂżonĂŞ, ktĂłra zrodziÂła mu synĂłw i cĂłrki, Âżona jak i dzieci bĂŞdÂą naleÂżeĂŚ do pana, a on odejdzie sam. A jeÂśliby niewolnik oÂświadczyÂł wyraÂźnie: MiÂłujĂŞ mojego pana, mojÂą ÂżonĂŞ i moje dzieci i nie chcĂŞ odejœÌ wolny, wĂłwczas bĂŞdzie niewolnikiem jego na zawsze".

"JeÂśliby ktoÂś sprzedaÂł swÂą cĂłrkĂŞ w niewolĂŞ, jako niewolnicĂŞ, nie odejdzie ona, po szeÂściu latach".

"Kto by pobiÂł kijem swego niewolnika lub niewolnicĂŞ, tak iÂżby zmarli pod jego rĂŞkÂą, winien byĂŚ surowo ukarany. A jeÂśliby pozostali przy Âżyciu jeden czy dwa dni, to nie bĂŞdzie podlegaÂł karze, gdyÂż sÂą jego wÂłasnoÂściÂą".

"Wszyscy, którzy s¹ pod jarzmem, jako niewolnicy, niech w³asnych panów uznaj¹ za godnych wszelkiej czci, a¿eby nie bluŸniono naszej nauce. Ci zaœ, którzy maj¹ wierz¹cych panów, niechaj ich nie lekcewa¿¹ z tego powodu, ¿e s¹ braÌmi, ale niech im lepiej s³u¿¹, dlatego ¿e s¹ oni wierz¹cymi i umi³owanymi, jako uczestnicy dobrodziejstwa".

"S³uga, który zna wolê swego pana, a nic nie przygotowa³ i nie uczyni³ zgodnie z jego wol¹, otrzyma wielk¹ ch³ostê. Ten zaœ, który nie zna jego woli i uczyni³ coœ godnego kary, otrzyma ma³¹ ch³ostê".

O tym jak miÂłosna jest "Religia MiÂłoÂści" ÂświadczÂą dziaÂłania jej Boga:

"Kiedy zaœ postêpowa³ drog¹, mali ch³opcy wybiegli z miasta i naœmiewali siê z niego wzgardliwie, mówi¹c do niego: PrzyjdŸ no, ³ysku! PrzyjdŸ no, ³ysku! On zaœ odwróci³ siê, spojrza³ na nich i przekl¹³ ich w imiê Allacha. Wówczas wypad³y z lasu dwa niedŸwiedzie i rozszarpa³y spoœród nich czterdzieœci dwoje dzieci".

"Wylejê na ciebie mój gniew, rozniecê przeciwko tobie ogieù mojej zapalczywoœci i wydam ciê w rêce ludzi dzikich, sprawców zniszczenia. Staniesz siê straw¹ dla ognia, krew twoja bêdzie p³yn¹Ì w œrodku kraju i nie pozostawisz po sobie wspomnienia - poniewa¿ Ja, Allach, tak powiedzia³em".

"Oto Ja wywiodê przeciwko tobie nieszczêœcie z w³asnego twego domu, ¿ony zaœ twoje zabiorê sprzed oczu twoich, a oddam je twojemu wspó³zawodnikowi, który bêdzie obcowa³ z twoimi ¿onami - wobec tego s³oùca. Uczyni³eœ to wprawdzie w ukryciu, jednak Ja obwieszczê tê rzecz wobec ca³ej Ummy i wobec s³oùca".

"IdŸcie za nim po mieœcie i zabijajcie! Niech oczy wasze nie znaj¹ wspó³czucia ni litoœci! Starca, m³odzieùca, pannê, niemowlê i kobietê wybijajcie do szczêtu! Nie dotykajcie jednak ¿adnego mê¿a, na którym bêdzie ów znak. Zacznijcie od mojej œwi¹tyni! I tak zaczêli od owych starców, którzy stali przed œwi¹tyni¹. Nastêpnie rzek³ do nich: ZbezczeœÌcie równie¿ œwi¹tyniê, dziedziùce nape³nijcie trupami! Wyszli oni i zabijali w mieœcie".

"KaÂżdy odszukany bĂŞdzie przebity, kaÂżdy zÂłapany polegnie od miecza. Dzieci ich bĂŞdÂą roztrzaskane na ich oczach, ich domy bĂŞdÂą splÂądrowane, a Âżony - zgwaÂłcone. Wszyscy chÂłopcy bĂŞdÂą roztrzaskani, dziewczynki zmiaÂżdÂżone. Nad noworodkami siĂŞ nie ulitujÂą, ich oko nie przepuÂści takÂże niemowlĂŞtom".

"Dlatego teraz idŸ, pobijesz Amaleka i ob³o¿ysz kl¹tw¹ wszystko, co jest jego w³asnoœci¹; nie lituj siê nad nim, lecz zabijaj tak mê¿czyzn, jak i kobiety, m³odzie¿ i dzieci, wo³y i owce, wielb³¹dy i os³y".

"Posiad³oœÌ jednak by³a dla Danitów za szczup³a, wyruszyli, przeto synowie Dana przeciw Leszem, zdobyli je i pobili [mieszkaùców] ostrzem miecza. Po zajêciu miasta zamieszkali w nim".

"GĂłrĂŞ Seir zamieniĂŞ w pustyniĂŞ i pustkowie i wygubiĂŞ na niej wszystko, co siĂŞ tam rusza. PagĂłrki twoje pokryjĂŞ trupami, na twych wyÂżynach, na twych dolinach, we wszystkich parowach padaĂŚ bĂŞdÂą pobici mieczem. UczyniĂŞ ciĂŞ wiecznÂą pustyniÂą, miasta twoje stanÂą siĂŞ juÂż niezamieszkane i poznacie, Âże Ja jestem Pan. PostÂąpiĂŞ z tobÂą wedÂług mego gniewu i mego oburzenia".

"Potem mĂŞÂżowie powrĂłcili do BeniaminitĂłw w mieÂście, zabili ostrzem miecza wszystko, co znaleÂźli, od mĂŞÂżczyzn do bydÂła. Spalili teÂż wszystkie pozostaÂłe miejscowoÂści, jakie napotkali".

"TejÂże samej nocy wyszedÂł AnioÂł PaĂąski i pobiÂł w obozie AsyryjczykĂłw sto osiemdziesiÂąt piĂŞĂŚ tysiĂŞcy ludzi. Rano, kiedy wstali, oto ci wszyscy byli martwymi ciaÂłami".

"Zabrawszy, wiêc to, co sobie sprawi³ Mika, oraz kap³ana, którego namówili, przybyli do Lajisz, do ludu spokojnego i ufnego. LudnoœÌ wyciêli ostrzem miecza, a miasto zniszczyli ogniem. Nie by³o nikogo, kto by ich ratowa³, byli, bowiem daleko od Sydonu i nie utrzymywali ¿adnych stosunków z Aramem. Miasto to le¿a³o w dolinie, w Bet-Rechob. Danici zaœ odbudowali je na nowo i mieszkali w nim".

W swoich zbrodniach wyznawcy "Religii Pokoju" nie przepuszczÂą nawet zwierzĂŞtom:

"Lud wpadÂł do miasta, kaÂżdy wprost przed siebie, i tak zajĂŞli miasto. I na mocy klÂątwy przeznaczyli na [zabicie] ostrzem miecza wszystko, co byÂło w mieÂście: mĂŞÂżczyzn i kobiety, mÂłodzieĂącĂłw i starcĂłw, woÂły, owce i osÂły".

A posuwajÂą siĂŞ takÂże do bezczeszczenia zwÂłok:

"Gdy armia wykoùczy³a wszystkich mieszkaùców Aj znajduj¹cych siê poza miastem, zawróci³a do miasta i wykoùczy³a wszystkich pozosta³ych za murami. Ogó³em poleg³ych tego dnia, mê¿czyzn i kobiet, by³o dwanaœcie tysiêcy, czyli wszyscy mieszkaùcy Aj. Prorok nie opuœci³ swego miecza póki wszyscy ¿ywi nie zostali wyniszczeni. Króla Aj powiesi³ na drzewie a¿ do wieczora. O zachodzie s³oùca rozkaza³ zdj¹Ì jego trupa z drzewa, po czym rzucono go u wejœcia do bramy miejskiej".

"Kamienowanie za nawracanie kogoÂś i nawrĂłcenie siĂŞ, czary, cudzo³óstwo, zdradĂŞ, rozwiÂązÂłoœÌ, homoseksualizm, nie sÂłuchanie duchownych, nie sÂłuchanie rodzicĂłw, kradzieÂż i obnaÂżanie siĂŞ; pochwaÂła niewolnictwa, ludobĂłjstwa i gwaÂłtu; bezczeszczenie zwÂłok, dewastacja miast, oraz Âłupienie osad… pewnie juÂż jesteÂś pewien, drogi Czytelniku, Âże religia kierujÂąca siĂŞ takÂą ksiĂŞgÂą nie moÂże pokojowo wspó³istnieĂŚ z innymi religiami. Z pewnoÂściÂą jednak nie zastanawiasz siĂŞ, có¿ to za religia?

Tymczasem ja celowo pozwoliÂłem Ci spokojnie oddaĂŚ siĂŞ Twojej ulubionej czynnoÂści, jakÂą jest lÂżenie Islamu, aby pokazaĂŚ Ci, Âże cytowanie Koranu na dowĂłd tego, jaki miaÂłby musieĂŚ byĂŚ Islam, nie ma sensu. Wszystkie powyÂższe cytaty pochodzÂą, bowiem nie z Koranu, lecz z Biblii TysiÂąclecia, tylko sÂłowa "Pan" i "BĂłg" zostaÂły w nich zamienione na "Allach”, (ktĂłre notabene po arabsku znaczy wÂłaÂśnie "BĂłg"), sÂłowa "MojÂżesz", "Eliasz" itp. na sÂłowo "Prorok", wyraÂżenie "obcy bogowie" na "inny BĂłg”,   wyraÂżenie "Arka Przymierza" na nazwĂŞ "Kabba", "sykle" na "denary", a "Jerozolima" na "Mekka" (poza tym dokonano jedynie kilku skrĂłtĂłw polegajÂących na wyciĂŞciu s³ów sugerujÂących pochodzenie cytatĂłw, takich jak "Izrael" itp.) . Wszystkie powyÂższe cytaty pochodzÂą ze Starego i Nowego Testamentu, a przecieÂż mimo czytania, uznawania i czczenia tej ksiĂŞgi, chrzeÂścijanie egzystujÂą w miarĂŞ pokojowo z wyznawcami innych religii. CzyÂż nie oznacza to, Âże wyszukiwanie stronek z "okropnymi" cytatami z Koranu i wklejanie tych cytatĂłw pod kaÂżdÂą dyskusjÂą o islamie mija siĂŞ z celem?

Czy¿ u¿ywanie takich stronek, których namno¿y³o siê mnóstwo, nie jest objawem ignorancji, lenistwa i wrogoœci. Stronki takie celowo b³êdnie t³umacz¹ wiele sformu³owaù, wyjmuj¹ je z kontekstu i traktuj¹ w oderwaniu od realiów, w których sformu³owania te ukuwano. Czytelnicy tych stornek natomiast nie zadaj¹ sobie nawet trudu przejrzenia, który cytat, czego dotyczy i wklejaj¹ wszystko jak leci niezale¿nie od tego, na jaki temat jest dyskusja. I wreszcie, traktuj¹ Koran, jako ostateczny dowód przeciw islamowi i muzu³manom, podczas gdy nie stosuj¹ tego samego kryterium wobec Biblii.

To ile z nakazĂłw Koranu nadal funkcjonuje to osobna sprawa, zresztÂą sporo z nich popieram. Na pewno nie jest jednak tak, Âże sam Koran wystarczy do udowodnienia czegokolwiek na temat islamu tak jak sama biblia nie wystarczy do udowodnienia czegokolwiek na temat chrzeÂścijaĂąstwa.

Przytoczone cytaty pochodzÂą odpowiednio z nastĂŞpujÂących czĂŞÂści Biblii: PowtĂłrzonego prawa 18: 20; PowtĂłrzonego prawa 13: 2; PowtĂłrzonego prawa 13: 13-17; Zachariasza 13: 3; PowtĂłrzonego prawa 13: 7-11; PowtĂłrzonego prawa 17: 2-5; Liczb 25: 5-7; 2 Kroniki 15: 13; 1 KrĂłlĂłw 18: 40; 2 KrĂłlĂłw 23: 2; 1 KrĂłlĂłw 13: 2; 1 KrĂłlĂłw 14: 9-16; KapÂłaĂąska 20: 2; WyjÂścia 22: 19; WyjÂścia 32: 26-29; Jeremiasza 48: 10; KapÂłaĂąska 20: 27; Jozuego 7: 15; KapÂłaĂąska 24: 13-23; WyjÂścia 31: 12-15; WyjÂścia 22: 12-13; KapÂłaĂąska 26: 14-19; 1Samuela 6; 1 KrĂłlewska 20: 35-36; 2 Samuela 6-7; Liczb 1: 51; PowtĂłrzonego prawa 22: 28; WyjÂścia 21: 7; WyjÂścia 21: 22; PowtĂłrzonego prawa 21: 10-11; SĂŞdziĂłw 5, Zachariasza 14: 2; SĂŞdziĂłw 21: 10-12; Liczb 31: 7-18; PowtĂłrzonego prawa 20: 10-16; PowtĂłrzonego prawa  22: 20-21; KapÂłaĂąska 21: 9; PowtĂłrzonego prawa 22: 23-24; KapÂłaĂąska 20: 10-21; KapÂłaĂąska 20: 13; WyjÂścia 21: 16; WyjÂścia 21: 12; WyjÂścia 21: 28-32; WyjÂścia 21: 15; WyjÂścia 21: 17; Przys³ów 20: 20; KapÂłaĂąska 20: 9; Izajasza 14: 21; 2 Samuela 12: 14; KapÂłaĂąska 5: 44-46; WyjÂścia 21: 2-6; WyjÂścia 21: 7-11; WyjÂścia 21: 20-21; 1 Tymoteusza 6: 1-2; ÂŁukasza 12: 47-48 NLT; 2 KrĂłlĂłw 2: 23-24; Ezechiela 21: 36-37; 2 Samuela 12: 11-12; Ezechiela 9: 5-7; Izajasza 13: 15-18; 1 Samuela 15: 3; Jozuego 19: 47; Ezechiela 35: 7-11; SĂŞdziĂłw 20: 48; 2 KrĂłlewska 19: 35; SĂŞdziĂłw 18: 27-28; Jozuego 6: 20-21; Jozuego 8:1-29.

Nie sÂą to jednak jedyne kontrowersyjne czĂŞÂści Biblii. Dodajmy do nich cytaty wyciĂŞte w trakcie skracania tego artykuÂłu, a dopeÂłnimy dzieÂła. Owe zdania dotyczÂą nastĂŞpujÂących spraw i pochodzÂą z nastĂŞpujÂących czĂŞÂści Biblii: 

1) Zalecanie skÂładania ofiar z ludzi, w tym z czÂłonkĂłw rodziny: (SĂŞdziĂłw 11: 29-40; MÂądroÂści 3; WyjÂścia 13: 2; PowtĂłrzonego prawa 27: 28-29; Rodzaju 22: 6-8) ale takÂże zniechĂŞcania do skÂładania takich ofiar (MÂądroÂści 14:21-23)

2) LudobĂłjstwa (WyjÂścia 23: 23; List do Rzymian 1: 24-32; Jeremiasza 51: 20-26; SĂŞdziĂłw 15: 14-15; Jeremiasza 15: 1-4; Jeremiasza 50: 21-22; WyjÂścia 12:29-30)

3) Kara Âśmierci za kradzieÂż oraz za przyznanie siĂŞ do kradzieÂży (Dzieje Apostolskie 5: 1-11; Jozuego 7:19-26)

4) Mordowanie wÂłasnego potomstwa: (Ozeasza 9:11-16)

http://interia360.pl/artykul/religia-pokoju-religia-milosci,39214
Zapisane

PozwĂłl sobie byĂŚ sobÂą, a innym byĂŚ innymi.
Inteluminatis
Gość
« Odpowiedz #2 : Styczeń 17, 2011, 19:45:45 »

Prawda o Bogu - Mi³oœÌ i NienawiœÌ

NienawiœÌ

NienawiœÌ bywa przeciwstawiana mi³oœci i opisywana jako mêcz¹ce uczucie, nastêpuj¹ce w wyniku bólu zwi¹zanego z uczuciem zranienia, zemsty, wrogoœci i oszukania. Czêsto powstaje z krzywdy zadanej przez innego cz³owieka, ale wiêksz¹ i ciê¿sz¹ nienawiœci¹ jest morderstwo. NienawiœÌ jest w chrzeœcijaùstwie grzechem ciê¿kim.

Gniew

Reakcja emocjonalna na niepowodzenie lub wzburzenie emocjonalne, czasami z nastawieniem agresywnym (zob. z³oœÌ), bêd¹cy reakcj¹ na dzia³anie interpretowane jako skierowana negatywnie akcja zaczepna. Podobnie jak inne emocje, gniew specyficznie zabarwia obraz postrzeganej rzeczywistoœci. Dziêki zniekszta³ceniu rzeczywistoœci przygotowuje do dzia³ania w sposób korzystny dla osoby doznaj¹cej tego odczucia.

Uwarunkowania spoÂłeczne i religijne

W buddyzmie gniew uwaÂżany jest za jedno z najwaÂżniejszych splamieĂą,
przeszkadzajÂących w osiÂągniĂŞciu oÂświecenia. W chrzeÂścijaĂąstwie gniew
jest wymieniany jako jeden z siedmiu grzechów g³ównych, gdy¿ œwiadomie podsycany i budzony, jest sprzeciwieniem siê mi³oœci bliŸniego, która stanowi podstawow¹ zasadê moraln¹ Nowego Testamentu.


ÂźrĂłdÂło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Gniew_%28emocja%29

*************************************************************

MiÂłosierdzie

To aktywna forma wspó³czucia, wyra¿aj¹ca siê w konkretnym dzia³aniu,
polegaj¹cym na bezinteresownej pomocy. Samo wspó³czucie nie
przekÂładajÂące siĂŞ na dziaÂłanie miÂłosierdziem jeszcze nie jest. Termin
ten wywodzi siĂŞ z Biblii.

MiÂłosierdzie jest jednym z najwaÂżniejszych przymiotĂłw Boga, tak jak jest
on opisywany w Biblii. Jego aktem jest juÂż sama kreacja Âświata, opieka
BoÂża nad ludem Izrael i co najwaÂżniejsze dla chrzeÂścijan ÂśmierĂŚ Jezusa.
Krew i woda jakie mia³y wyp³yn¹Ì wówczas z boku Chrystusowego uwa¿a siê w katolicyzmie za zdroje Bo¿ego mi³osierdzia, które zmaza³y ludzkie
winy. Chrystus bardzo czĂŞsto mĂłwi w Nowym Testamencie o miÂłosierdziu: "BÂądÂźcie miÂłosierni, jak Ojciec wasz jest miÂłosierny". W opowieÂści o miÂłosiernym samarytaninie, daÂł przykÂład praktycznej realizacji miÂłosierdzia.

ÂźrĂłdÂło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Mi%C5%82osierdzie

*************************************************************

Cytuj
NienawiœÌ bywa przeciwstawiana mi³oœci i opisywana jako mêcz¹ce uczucie, nastêpuj¹ce w wyniku bólu zwi¹zanego z uczuciem zranienia, zemsty, wrogoœci i oszukania. Czêsto powstaje z krzywdy zadanej przez innego cz³owieka, ale wiêksz¹ i ciê¿sz¹ nienawiœci¹ jest morderstwo. NienawiœÌ jest w chrzeœcijaùstwie grzechem ciê¿kim.

(KsiĂŞga Liczb 31. 7)
"WedÂług rozkazu, jaki otrzymaÂł MojÂżesz od Pana, wyruszyli przeciw Madianitom i pozabijali wszystkich mĂŞÂżczyzn.

Wniosek: BĂłg jest mordercÂą

(1 KsiĂŞga Samuela 15.2)
"Tak mówi Pan Zastêpów: Ukarzê Amaleka za to, co uczyni³ Izraelitom, jak stan¹³ przeciw nim na drodze, gdy szli z Egiptu. 3 Dlatego teraz idŸ, pobijesz Amaleka i ob³o¿ysz kl¹tw¹ wszystko, co jest jego w³asnoœci¹; nie lituj siê nad nim, lecz zabijaj tak mê¿czyzn, jak i kobiety, m³odzie¿ i dzieci, wo³y i owce, wielb³¹dy i os³y."

Wniosek: BĂłg jest mordercÂą

(KsiĂŞga Ezechiela 9.5)
Do innych zaœ rzek³, tak i¿ s³ysza³em: IdŸcie za nim po mieœcie i zabijajcie! Niech oczy wasze nie znaj¹ wspó³czucia ni litoœci! 6 Starca, m³odzieùca, pannê, niemowlê i kobietê wybijajcie do szczêtu! Nie dotykajcie jednak ¿adnego mê¿a, na którym bêdzie ów znak. Zacznijcie od mojej œwi¹tyni! I tak zaczêli od owych starców, którzy stali przed œwi¹tyni¹. Nastêpnie rzek³ do nich: ZbezczeœÌcie równie¿ œwi¹tyniê, dziedziùce nape³nijcie trupami! Wyszli oni i zabijali w mieœcie.

Wniosek: BĂłg jest mordercÂą

Cytuj
Gniew

Reakcja emocjonalna na niepowodzenie lub wzburzenie emocjonalne, czasami z nastawieniem agresywnym (zob. z³oœÌ), bêd¹cy reakcj¹ na dzia³anie interpretowane jako skierowana negatywnie akcja zaczepna. Podobnie jak inne emocje, gniew specyficznie zabarwia obraz postrzeganej rzeczywistoœci. Dziêki zniekszta³ceniu rzeczywistoœci przygotowuje do dzia³ania w sposób korzystny dla osoby doznaj¹cej tego odczucia.

(Na 1,2-3)
"Zazdrosnym i niszczÂącym Bogiem jest Pan; mÂścicielem i wÂładcÂą gniewu;
Pan siê mœci nad swoimi wrogami i gniewa siê na swoich nieprzyjació³"

Wniosek: BĂłg jest zazdrosnym, niszczÂącym mÂścicielem i wÂładcÂą gniewu.

(KsiĂŞga Izajasza 63,3)
"Ja rozdepczĂŞ ich w swym gniewie i podepczĂŞ ich w mej zapalczywoÂści, ich krew zbryzga moje szaty i splamiĂŞ caÂłe swe odzienie".

Wniosek: BĂłg udowadnia to, Âże jest zazdrosnym, niszczÂącym mÂścicielem i wÂładcÂą gniewu.

(KsiĂŞga Ezechiela 8,18 )
"Dlatego i Ja postÂąpiĂŞ w gniewie: Ani nie oszczĂŞdzi ich moje oko ani nie zlitujĂŞ siĂŞ! A gdy bĂŞdÂą gÂłoÂśno woÂłaĂŚ do moich uszu, nie wysÂłucham ich".

Wniosek: BĂłg udowadnia to, Âże jest zazdrosnym, niszczÂącym mÂścicielem i wÂładcÂą gniewu.

Cytuj
W chrzeœcijaùstwie gniew jest wymieniany jako jeden z siedmiu grzechów g³ównych, gdy¿ œwiadomie podsycany i budzony, jest sprzeciwieniem siê mi³oœci bliŸniego, która stanowi podstawow¹ zasadê moraln¹ Nowego Testamentu.

(KsiĂŞga Ezechiela 9.5)
Do innych zaœ rzek³, tak i¿ s³ysza³em: IdŸcie za nim po mieœcie i zabijajcie! Niech oczy wasze nie znaj¹ wspó³czucia ni litoœci! 6 Starca, m³odzieùca, pannê, niemowlê i kobietê wybijajcie do szczêtu! Nie dotykajcie jednak ¿adnego mê¿a, na którym bêdzie ów znak. Zacznijcie od mojej œwi¹tyni! I tak zaczêli od owych starców, którzy stali przed œwi¹tyni¹. Nastêpnie rzek³ do nich: ZbezczeœÌcie równie¿ œwi¹tyniê, dziedziùce nape³nijcie trupami! Wyszli oni i zabijali w mieœcie.

Wniosek: Bóg œwiadome podsyci³ w ludziach nienawiœÌ, aby zabijali bliŸniego swego. W ten sposób z³ama³ podstawow¹ zasadê moraln¹ Nowego Testamentu w którym Bóg wedle niniejszego Ÿród³a:

http://www.uduchowieni.fora.pl/biblia,119/bog-w-starym-i-nowym-testamencie-tym-samym,588.html

wci¹¿ jest ten sam

(Izajasz 13, 9,15-16)
Oto dzieĂą PaĂąski nadchodzi okrutny, najwyÂższe wzburzenie i straszny gniew, Âżeby ziemiĂŞ uczyniĂŚ pustkowiem i wygÂładziĂŚ z niej grzesznikĂłw. (...)KaÂżdy odszukany bĂŞdzie przebity, kaÂżdy zÂłapany polegnie od miecza. Dzieci ich bĂŞdÂą roztrzaskane w ich oczach, ich domy bĂŞdÂą splÂądrowane, a Âżony - zgwaÂłcone

Wniosek: BĂłg Âłamie 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 przykazanie z dekalogu i udowadnia tym samym jakim jest kÂłamcÂą. (kim jest naprawdĂŞ)

Cytuj
To aktywna forma wspó³czucia, wyra¿aj¹ca siê w konkretnym dzia³aniu, polegaj¹cym na bezinteresownej pomocy. Samo wspó³czucie nie przek³adaj¹ce siê na dzia³anie mi³osierdziem jeszcze nie jest. Termin
ten wywodzi siĂŞ z Biblii.

Gdzie BĂłg udowadnia, Âże nie jest miÂłosierny, a co za tym stoi - udowadnia, Âże kÂłamie i nienawidzi.

Cytuj
MiÂłosierdzie jest jednym z najwaÂżniejszych przymiotĂłw Boga, tak jak jest on opisywany w Biblii. Jego aktem jest juÂż sama kreacja Âświata, opieka BoÂża nad ludem Izrael i co najwaÂżniejsze dla chrzeÂścijan ÂśmierĂŚ Jezusa.

I jednym z najwaÂżniejszych jego kÂłamstw, ktĂłre oparte sÂą na dowodach. Dla chrzeÂścijan niech bĂŞdzie waÂżny rĂłwnieÂż fakt, Âże Jezus Chrystus to BĂłg.

Cytuj
Chrystus bardzo czĂŞsto mĂłwi w Nowym Testamencie o miÂłosierdziu: "BÂądÂźcie miÂłosierni, jak Ojciec wasz jest miÂłosierny".

tym samym okÂłamujÂąc ludzi tak samo jak on.

*************************************************************

OtrzymaliÂście jawny dowĂłd na faÂłszywe miÂłosierdzie Boga.

============================

widzisz Darek?

I oto wÂłaÂśnie chodzi.

Ludzie czytajÂą takie bzdury, wierzÂą w to (bo tak nakazuje BĂłg) i stajÂą siĂŞ podobni jemu. Te wersety to tysiÂące widocznych dowodĂłw, ktĂłre wyraÂźnie odzwierciedlajÂą kim jest bĂłg - a mianowicie: MordercÂą.

Socjologia i psychologia to nauki, ktĂłre mogÂą potwierdziĂŚ negatywny wpÂływ Biblii czy Koranu na "chÂłonne umysÂły" czytelnikĂłw.

To naprawdĂŞ da siĂŞ udowodniĂŚ, a jeÂśli tak - moÂżna sprawiĂŚ, Âże wszystkie takie religie po prostu - zamknÂą siĂŞ.

Tylko Âślepy czÂłowiek czyta takie ksiĂŞgi i nawet nie stawia sobie pytania: jakie w tym miÂłosierdzie, skoro jasno i wyraÂźnie pisze: czyĂą i idÂź zabijaj. (a nie przebaczaj czy kochaj bliÂźniego swego). Jawne kÂłamstwa - dowody.

A co do Koranu - Nawet ksiĂŞÂża potwierdzÂą, Âże mowa tam o tym samym Bogu. SÂą to dowody 100% wiarygodne.

Wystarczy tylko ogÂłosiĂŚ to Âświatu i przekonaĂŚ ich o tym - udowodniĂŚ to.

I z tego wÂłaÂśnie wzglĂŞdu udajĂŞ siĂŞ niedÂługo do KoÂścioÂła z dyktafonem "gdzie zamierzam zastrzeliĂŚ ich takimi pytaniami" na ktĂłre bĂŞdÂą musieli odpowiedzieĂŚ poprawnie, bo przedstawiĂŞ im widoczne na to dowody. Jestem 100% przekonany, Âże wszystko wyjdzie po mojej myÂśli. Te pytania wywoÂłajÂą burzĂŞ emocji - poczekam cierpliwie, aÂż ujawniÂą faÂłsz. Kiedy to zrobiÂą - nagranie trafi do internetu i odpowiednich wÂładz.

Dalej juÂż wszystko samo za siebie - zrobi czas.

ScaliÂłem posty
Darek
« Ostatnia zmiana: Styczeń 17, 2011, 22:42:38 wysłane przez Dariusz » Zapisane
Dariusz


Maszyna do pisania...


Punkty Forum (pf): 3
Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 6024



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #3 : Styczeń 17, 2011, 22:45:59 »

WidzĂŞ >Intel< widzĂŞ.  DuÂży uÂśmiech
PamiĂŞtaj jednak, "kto mieciem wojuje od miecia ginie". MrugniĂŞcie
MyÂślĂŞ, ze mietek nie obrazi siĂŞ.
Bardzo mocno trÂącasz struny wydajÂące z siebie niskie wibracje, a te sÂą zabĂłjcze dla czÂłowieka. UwaÂżaj wiĂŞc bo i Ciebie dopadnÂą te wibracje.
Nie ÂżyczĂŞ Ci tego, ale ostroÂżnoÂści nigdy za wiele.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 17, 2011, 22:46:21 wysłane przez Dariusz » Zapisane

PozwĂłl sobie byĂŚ sobÂą, a innym byĂŚ innymi.
Inteluminatis
Gość
« Odpowiedz #4 : Styczeń 17, 2011, 22:58:29 »

WidzĂŞ >Intel< widzĂŞ.  DuÂży uÂśmiech
PamiĂŞtaj jednak, "kto mieciem wojuje od miecia ginie". MrugniĂŞcie
MyÂślĂŞ, ze mietek nie obrazi siĂŞ.
Bardzo mocno trÂącasz struny wydajÂące z siebie niskie wibracje, a te sÂą zabĂłjcze dla czÂłowieka. UwaÂżaj wiĂŞc bo i Ciebie dopadnÂą te wibracje.
Nie ÂżyczĂŞ Ci tego, ale ostroÂżnoÂści nigdy za wiele.

Wiem o co Ci chodzi - (moÂżesz byĂŚ oto spokojny - taka nasza rola - spokĂłj ducha)

Cytuj
"kto mieciem wojuje od miecia ginie".

PamiĂŞtam o tym - nawet w Biblii pisze o Mieciu. (i nie tylko tam).

==============================

Cytuj
Bardzo mocno trÂącasz struny wydajÂące z siebie niskie wibracje, a te sÂą zabĂłjcze dla czÂłowieka. UwaÂżaj wiĂŞc bo i Ciebie dopadnÂą te wibracje.
Nie ÂżyczĂŞ Ci tego, ale ostroÂżnoÂści nigdy za wiele.

wiem o tym.

ScaliÂłem posty
Darek
« Ostatnia zmiana: Styczeń 18, 2011, 14:49:33 wysłane przez Dariusz » Zapisane
acentaur

Wielki gaduÂła ;)


Punkty Forum (pf): 12
Offline

Wiadomości: 1464



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #5 : Luty 09, 2011, 19:13:24 »

Witam wszystkich,
jeli Swiete KsiĂŞgi potraktowaĂŚ historycznie lub co gorzej literalnie, to kaÂżdy natrafi szybko na rozliczne sprzecznoÂści oraz niepasujÂące do kontekstu opisy przemocy czy co gorzej nawoÂływanie do przemocy.
Ale Swiête Ksiêgi to œwiat Ducha, wobec czego przejawy duchowe s¹ tu opisywane. A to nic innego jak nasza SWIADOMOSC (podzielona na Wy¿sz¹ JaŸù, Ego, prawdziwe Ja i PodswiadomoœÌ) i jej rozwoj.
PostaĂŚ Ewy, Niewiasty ... to nic innego jak Ego, zawsze natury ÂżeĂąskiej.
Izraelici, Zydzi to kolektywna dusza, podswiadomoœÌ.
Abraham, Jakub, Mojzesz .....to wszystko archetypy z naszej podÂświadomoÂści.
JeÂśli jest mowa o wojnach z innymi ludami, to zawsze chodzi o odrzucenie obcych wzorĂłw i bogĂłw.
JeÂśli jest mowa o przemocy w rodzinie, to chodzi o odrzucenie wszelakich dogmatĂłw i gotowych rozwiazaĂą.
W sumie ksiĂŞgi nawoÂłujÂą do samodzielnego budowania ÂświadomoÂści, czyli przebudowania Ega z jego dogmatami. KaÂżdy taki dogmat jest tezÂą, do ktĂłrej istnieje zawsze antyteza w podÂświadomosci.
Po³¹czenie obu to synteza, czyli zrozumienie istoty rzeczy a to oznacza nowe postrzeganie.
pozdrawiam

Zapisane
Strony: [1] |   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC | Sitemap

Strona wygenerowana w 0.058 sekund z 20 zapytaniami.

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

wypadynaszejbrygady zipcraft opatowek phacaiste-ar-mac-tire granitowa3