PowrĂłt do MonadyOpublikowano WrzesieĂą 1, 2012 by nnka
Na Drzewie Dobra i Z³a pozostaj¹ tylko puste gniazda po Rajskich Ptakach, w których mog¹ byc sk³adane jaja ró¿nego rodzajuO monadach na blogu by³o sporo dyskusji tu tylko jeden z cytatów:

MONADA jest poza koÂłem karmy. ÂŻeby wejœÌ w koÂło karmy musisz oddzieliĂŚ czêœÌ monady (“urodziĂŚ duszĂŞ” – czÂąstkĂŞ WyÂższego JA o idealnej strukturze wzorcowej – “kwant ÂświadomoÂści” ) doÂłoÂżyĂŚ do tego nici aka i sznur ³¹czÂący … wtedy dusza obleka siĂŞ w MateriĂŞ – JaŸù z kodami, archetypami, symbolami danej czasoprzestrzeni. Ró¿nica miedzy poziomem torusowym a monadyczynym jest taka, Âże tam MANA I PRANA w pewnym momencie cyklu stanowiÂą rĂłwnowagĂŞ .. tu natomiast many jest “na wagĂŞ zÂłota”… krĂłluje prana.- co zresztÂą widac spoglÂądajÂąc ” w niebo”. ← Geometria euklidesowa i Teoria Grup ; ← comment-5301 Stosy z wiedÂźmami pÂłonĂŞÂły nadaremnie
comment-5290 W terminologii Leibniza termin “dusza” oznacza monadĂŞ, ktĂłra posiada nie tylko percepcje, ale teÂż pamiĂŞĂŚ. Do tej kategorii nale¿¹ nie tylko ludzie, ale teÂż zwierzĂŞta. SpoÂśrĂłd dusz wyodrĂŞbnia “duchy”, ktĂłre posiadajÂą nie tylko percepcje i pamiĂŞĂŚ, ale rĂłwnieÂż obraz BĂłstwa.
Natomiast H . BÂławatska w Tajemnej Doktrynie Cyt::” W kaÂżdej nowej manwatarze wystĂŞpuje ÂściÂśle okreÂślona, pewna liczba rozwojowych monad, ktĂłre rozwijajÂą siĂŞ i stajÂą coraz bardziej doskonaÂłe przez przystosowywanie siĂŞ w wielu, nastĂŞpujÂących po sobie osobowoÂściach. Jest to absolutnie konieczne, biorÂąc pod uwagĂŞ aktrynĂŞ ponownych narodzin (reinkarnacji), karmĂŞ istopniowe powracanie ludzkiej monady do jej oryginalnego ÂźrĂłdÂła – absolutnego bĂłstwa. Trzeba pamiĂŞtaĂŚ, Âże monady kr¹¿¹ce wokó³ w kaÂżdym siedmiorakim ÂłaĂącuchu sÂą podzielone na siedem klas (hierarchii), odpowiadajÂących im pod wzglĂŞdem stopnia ewolucji, ÂświadomoÂści oraz zasÂług.
Monady moÂżna z grubsza podzieliĂŚ na trzy grupy: 1. Najbardziej rozwiniĂŞte monady – ksiĂŞÂżycowi bogowie lub duchy, nazywane w Indiach pitrisami– przeznaczeniem ktĂłrych jest przejÂście w pierwszym krĂŞgu przez potrĂłjny cykl mineralnego, roÂślinnego i zwierzĂŞcego krĂłlestwa 2. Monady, ktĂłre pierwsze osiÂągnĂŞÂły ludzkie stadium w poÂłowie czwartego, stajÂą siĂŞ ludÂźmi– sformuÂłowanie czÂłowiek moÂże wprowadzaĂŚ w b³¹d 3. Ostatnie opóŸnione monady, ktĂłre nie dosiĂŞgÂły stanu ludzkiego z przyczyn karmicznych i z powodu przeszkĂłd w okresie tego cyklu lub krĂŞgu, zostajÂą wstrzymane. Jest jeden wyjÂątek, ale o tym powiem w innym miejscu.
Monada wyÂłania siĂŞ ze swojego duchowego stanu i umysÂłowej nieÂświadomoÂści; i, przeskakujÂąc pierwsze dwa poziomy – zbyt blisko absolutu, aby dopuÂściĂŚ po³¹czenie z czymkolwiek na niÂższym poziomie – dostaje siĂŞ bezpoÂśrednio na plan mentalny (umysÂłowy)….wznosi siĂŞ w rejon umysÂłowej (mentalnej) duchowoÂści, albo spada w g³êbiny materialnoÂści.
Monada jest zwiÂązkiem dwĂłch ostatnich zasad w czÂłowieku, szĂłstej i siĂłdmej; prawdĂŞ mĂłwiÂąc termin monada ludzka dotyczy tylko podwĂłjnej duszy (atma-buddhi), a nie jej wyÂższego, duchowego, oÂżywiajÂącego pryncypium atmy, wziĂŞtej oddzielnie. Ale skoro duchowa dusza, w razie oddzielenia siĂŞ od atmy nie moÂże istnieĂŚ, to zostaÂła tak nazwana… WiĂŞcej tu
Kathumi Studia nad AurÂą LudzkÂą – M.L. Prophet – SÂłownik TerminĂłw
Monada ludzka: CaÂłe pole siÂłowe ja, ktĂłre identyfikuje siebie jako ludzkie. Dolna postaĂŚ na obrazie twego boskiego Ja punkt samoÂświadomoÂści , z ktĂłrego caÂła ludzkoœÌ musi wyjœÌ , by urzeczywistnic siebie jako Chrystusa. Boska Monada skÂłada siĂŞ z ObecnoÂści Jam jest otoczonej sferami 9 kolorowymi pierscieniami ÂświatÂła) , ktĂłre tworzÂą CiaÂło Przyczynowe . To ciaÂło Pierwszej Przyczyny , ktore zawiera w sobie ludzki “skarb zgromadzony w niebie” -wÂłasciwe dziaÂłania , czyste mysli i uczucia , odpowiednie sÂłowa- energie , ktĂłre wzniosÂły siĂŞ z planu dziaÂłania w czasie i przestrzeni w rezultacie wÂłasciwego uzycia przez czÂłowieka wolnej woli i wÂłasciwego naznaczenia przez niego strumienia Âżycia, ktĂłry wypÂływajÂąc z serca ObecnoÂści zstĂŞpuje do poziomu Chrystusowaego Ja. Boska Monada to indywidualne ÂŹrĂłdÂło – poczÂątek duszy zogniskowany na planach Ducha , tuÂż ponad formÂą fizycznÂą , jednostkowa personifikacja Boskiego PÂłomenia
http://nnka.wordpress.com/2012/09/01/powrot-do-monady/