Regulamin forum
Regulamin Forum Projektu Cheops obowiązuje KAŻEGO zarejestrowanego użytkownika. Użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z jego treścią oraz przestrzegać zapisów regulaminu. Jeśli nie odpowiada ci treść regulaminu, usuń swoje konto.
Najwyższym i niepodważalnym prawem na forum jest głos administratora. Demokracja nie ma zastosowania.
Zasady obowiązujące na Forum
- Forum jest polskojęzyczne co oznacza, że tematy i posty zamieszczamy wyłącznie w języku Polskim.
Wszelkie odstępstwa od tej reguły będą usuwane, a forumowicze łamiący tę zasadę mogą otrzymać
ostrzeżenie (-1pf).
- Zakaz wysyłania łańcuszków szczęścia.
- Przed założeniem nowego tematu, należy sprawdzić czy wątek o takiej treści nie został już
wcześniej rozpoczęty. W tym celu należy użyć opcji „Szukaj” znajdującej się w prawym górnym rogu
strony.
- Temat nowego wątku powinien jasno określać poruszaną treść.
- Zakaz pisania nie na temat (OT – OffTopic). Notoryczne offtopowanie może zakończyć się dla
użytkownika przyznaniem ostrzeżenia (-1pf).
- Zakaz pisania postów WIELKIMI LITERAMI. Na forum dostępne są inne możliwości dla podkreślenia
ważności pisanego tekstu (pogrubienie, wielkość i kolor czcionki, kursywa). Jeżeli użytkownik pomimo
zwrócenia mu uwagi, nadal będzie nadużywał wielkich liter w swoich wypowiedziach, zostanie
ukarany ostrzeżeniem (-1pf).
- Zakaz wielokrotnych powtórzeń znaków interpunkcyjnych, liter, cyfr i emotoikonek. Jeżeli
użytkownik pomimo zwrócenia mu uwagi, nadal będzie nadużywał w/w znaków w swoich
wypowiedziach, zostanie ukarany ostrzeżeniem (-1pf).
- Zakaz dokonywania zmian w postach (tzw. edycja postów), polegających na zmianie treści
istniejącej wiadomości. Konieczność rozszerzenia lub sprostowania zapisanej wiadomości
należy dokonywać jako uzupełnienie z ewentualnym dopiskiem "EDYCJA:"
Zakaz ten dotyczy postów po których pojawiły się już odpowiedzi, kolejne posty.
Nie przestrzeganie tego wymogu będzie mogło skutkować ukaraniem forumowicza ostrzeżeniem
(-1pf)
- Zakaz usuwania z istniejących postów treści dopisanych przez moderatorów bądź
administratorów. Informacje te zamieszczane są zawsze w sposób wyróżniający się, widoczny i
czytelny.
Ne przestrzeganie tego wymogu będzie stanowczo punktowane ujemnie (-2pf)
- Zakaz floodowania (wysyłania postów o tej samej treści bądź wielu różnych w krótkim czasie). Za
złamanie tej zasady moderator winien przyznać użytkownikowi ostrzeżenie (-1pf). W wypadku
dalszej niesubordynacji, moderator powinien wnieść do administratora o ban dla użytkownika.
- Zakaz nagabywania (natrętnego nakłaniania do rozmowy osób, które sobie tego nie życzą).
- Zakaz crosspostowania (wysyłania wiadomości prywatnych do wielu użytkowników jednocześnie).
Nie dotyczy administratorów.
- Dopuszczalne jest pisanie bez użycia polskich liter, lecz zawsze należy pamiętać o poprawnych
ortograficznie wypowiedziach. Uwagi dotyczące poprawnej pisowni należy zgłaszać autorowi
używając Prywatnej Wiadomości.
- Zakaz autoreklamy (umieszczania odnośników tudzież banerów do własnych stron) bez uprzedniej
zgody administratora. Reklamy takie będą usuwane przez administrację forum.
- Użytkownik nie może posługiwać się takim samym awatarem jak administratorzy i moderatorzy.
- Wiadomości o treści nie nawiązującej do tematu bądź niezwiązanej z ogółem użytkowników należy
kierować na konta prywatne (PW).
- Zakaz umieszczania linków do stron pornograficznych, serwisów płatnych i innych stanowiących
zagrożenie dla użytkownika forum. Złamanie zakazu będzie równoznaczne z przyznaniem
użytkownikowi ostrzeżenia (-1pf).
W wypadku dalszego nie stosowania się do tej zasady, konto
użytkownika może zostać zbanowane na czas indywidualnie ustalony przez administrację forum, w
zależności od przewinienia.
- Jeden użytkownik = jedno konto. W przypadku wykrycia posiadania przez jednego użytkownika
większej ilości kont, wszystkie oprócz pierwszego założonego zostaną skasowane, a na użytkownika
zostanie nałożony ban. Jeśli taka sytuacja się znowu powtórzy – użytkownik zostanie ukarany
całkowitym zakazem wstępu na forum.
- Konta użytkowników nie logujących się od minimum 3 miesięcy będą automatycznie kasowane.
- Zwalczane będą wszelkie przejawy chamstwa i obrażania użytkowników. Posty stanowiące
naruszenie czyjejś godności będą sukcesywnie usuwane przez moderację. W wypadku wypowiedzi z
użyciem słów powszechnie uznanych za obraźliwe, autor zostanie ukarany ostrzeżeniem (-1pf).
- Osoby działające w jakikolwiek sposób na niekorzyść forum zostaną ukarane ostrzeżeniem, a w
skrajnych przypadkach dopuszczalne jest zablokowanie ich kont.
- Zastrzeżenia dotyczące działań moderatorów użytkownik zobowiązany jest zgłosić bezpośrednio do
administratora (poprzez prywatną wiadomość). Wszelkie inne próby, tj. rozpoczynanie nowego
tematu będą usuwane i ignorowane.
- Moderatorzy nie mają prawa zmieniać decyzji innych moderatorów. Jeżeli się z nimi nie zgadzają,
zobowiązani są o tym poinformować administratora poprzez prywatną wiadomość.
- Wszelkie wiadomości łamiące którykolwiek z punktów regulaminu, użytkownik zobowiązany jest
zgłosić używając opcji „Zgłoś do moderatora”. Jest to szybki, anonimowy i skuteczny sposób.
- Zakaz pisania postów nic nie wnoszących do tematu (np. o treści „Zgadzam się z tobą”,
„Pozdrawiam”, „Nie mam nic więcej do powiedzenia”). Takie wypowiedzi zostaną potraktowane jako
nabijanie ilości postów oraz usunięte. Jeśli użytkownik nie powstrzyma się od dalszego nabijania
postów, może mu zostać przyznane ostrzeżenie (-1pf).
- Zakaz publikowania treści przekazywanych poprzez wiadomości prywatne bez uprzedniej zgody na
to ich autora bądź administratora forum. Wypowiedzi takie zostaną usunięte, a użytkownikowi może
zostać przyznane ostrzeżenie (-1pf).
- W razie jakichkolwiek pytań bądź wątpliwości, użytkownik winien skontaktować się w pierwszej
kolejności z moderatorem działu, których one dotyczą. W przypadku braku odpowiedzi, powinien
sprawę zgłosić administratorowi.
- Moderator zobowiązany jest poinformować użytkownika o przyznaniu mu ujemnych punktów forum
poprzez opcję Prywatnej Wiadomości oraz wpis do tematu „Pręgierz - czyli bany, ostrzeżenia, kary",
Należy przy tym uwzględnić treść ukaranej wypowiedzi, ilość przyznanych ujemnych punktów oraz
zapis regulaminu, jaki został złamany przez użytkownika.
- Administrator podobnie jak moderator, zobowiązany jest w ten sam sposób poinformować
użytkownika o przyznaniu dodatnich bądź ujemnych punktów forum.
- Moderator zobowiązany jest podać powód oraz podpisać się pod treścią usuwanego posta.
Bezwzględnie należy pamiętać, by nie publikować treści stanowiących naruszenie prawa, tj.: - namawiających do popełnienia przestępstwa bądź samookaleczenia (art. 151 Kodeksu karnego).
Moderator winien zareagować przyznając użytkownikowi -10pf (równoznaczne z zablokowaniem
dostępu do forum na 7 dni)
- będących pogróżkami wobec innych osób (art. 190 Kodeksu karnego). Moderator winien
zareagować przyznając użytkownikowi -10pf (równoznaczne z zablokowaniem dostępu do forum na
7 dni)
- nawołujących do popełnienia przestępstwa (art. 255 Kodeksu karnego). Moderator winien
zareagować przyznając użytkownikowi -10pf (równoznaczne z zablokowaniem dostępu do forum na
7 dni)
- obrażających inne narodowości, rasy i religie (art. 194-196 i art. 257 Kodeksu karnego oraz art. 23
Kodeksu cywilnego). Moderator winien zareagować przyznając użytkownikowi -1pf.
W wypadku dalszego nie stosowania się do tej zasady, konto
użytkownika może zostać zbanowane na czas indywidualnie ustalony przez administrację forum, w
zależności od przewinienia
- propagujących totalitarny ustrój państwa lub nawołujących do nienawiści na tle różnic
narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość
(art. 256 Kodeksu karnego). Moderator winien zareagować przyznając użytkownikowi -1pf.
W wypadku dalszego nie stosowania się do tej zasady, konto
użytkownika może zostać zbanowane na czas indywidualnie ustalony przez administrację forum, w
zależności od przewinienia
- lżących osoby publiczne (art. 23 Kodeksu cywilnego). Takie wypowiedzi będą sukcesywnie usuwane
przez moderację. Moderator zważywszy na okoliczności oraz użyte słownictwo, może w takim
przypadku przyznać użytkownikowi ostrzeżenie (-1pf)
- zawierających pomówienia – informacje obarczające niepotwierdzonymi zarzutami inne osoby (art.
23 Kodeksu cywilnego). Wiadomość zostanie usunięta, a moderator zważywszy na okoliczności oraz
ujawnione informacje, może przyznać użytkownikowi ostrzeżenie (-1pf)
- przyczyniających się do łamania praw autorskich lub naruszających prawa autorskie i licencje
podmiotów trzecich. (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r.).
Moderator winien zareagować usuwając wypowiedź
- promujących środki odurzające, narkotyki (art.1 Ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii z dnia 24
kwietnia 1997 r.). Moderator winien zareagować usuwając wypowiedź
- ujawniających bez czyjejś wyraźnej zgody dane osobowe, identyfikatory komunikatorów
internetowych, fotografie, adres poczty elektronicznej, miejsce zamieszkania, pracy, przebywania,
numery telefonów, tablic rejestracyjnych i inne poufne dane (Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o
ochronie danych osobowych). Wiadomość zostanie usunięta, a moderator zważywszy na
okoliczności oraz ujawnione informacje, może przyznać użytkownikowi ostrzeżenie (-1pf)
- zawierających słowa powszechnie uznane za niecenzuralne (art. 3 Ustawy o języku polskim z dnia 7
października 1999 r.). Wiadomość zostanie usunięta, a moderator zważywszy na okoliczności i
użyte słownictwo może przyznać użytkownikowi ostrzeżenie (-1pf).
Dodatnie Punkty Forum (nadaje je wyłącznie administrator) mogą zostać przyznane za:- założenie popularnego na forum tematu (min. 50 odpowiedzi). Użytkownik o tym fakcie powinien
poinformować administratora poprzez Prywatną Wiadomość. W jej treści uwzględnić tytuł wątku
oraz ilość udzielonych w nim odpowiedzi. Jeden temat pow. 50 postów jest równoważny z
przyznaniem +3pf
- pomoc innemu użytkownikowi. O tym fakcie użytkownik powinien poinformować administratora
poprzez Prywatną Wiadomość. W jej treści powinien uwzględnić od kogo i jaką pomoc uzyskał.
Administrator winien rozważyć wkład „pomocnego” użytkownika oraz jeśli uzna to za stosowne –
przyznać mu +1pf
- rzetelne wykonywanie obowiązków moderatora przez okres min. 3 miesięcy. Administrator sam
decyduje czy i komu przyznać za to dodatnie punkty (max. +15pf). Punkty takie mogą zostać
przyznane jednorazowo.
Moderatorzy zobowiązani są poinformować administrację forum, jeśli ilość ujemnych punktów danego użytkownika jest równoważna z zablokowaniem mu dostępu do forum na określony czas. Taką informację należy wysłać administratorowi poprzez Prywatną Wiadomość.
Bany (mogą zostać nałożone przez Administratorów) - gdy stan pf użytkownika wynosi:[/i]
-10 <- ban na 7 dni
-20 <- ban na 14 dni
-30 <- ban na 30 dni
-50 <- bezterminowe usunięcie użytkownika z Forum
Ponadto administrator, w skrajnych przypadkach, może zbanować (zablokować konto) użytkownika przed osiągnięciem przez niego w/w limitów ujemnych punktów.
Regulamin Forum może ulegać zmianom. Zalecane jest okresowe sprawdzanie zamieszczonych w nim treści. Każda wprowadzona zmiana zostanie wyszczególniona odpowiednim zapisem w tym wątku:
http://www.cheops.darmowefora.pl/index.php?topic=4944.0O wszelkich zmianach w regulaminie czytaj na bierząco w wątku: Regulamin - zmiany >>