Narodzenie z dziewicy
Autor tekstu: T. ÂŚwiÂątkowski i K. Sykta
4.5. Narodzenie z dziewicy nie jest pomys³em, na który trudno wpaœÌ.
I dlatego jest faktem bezspornym a nie literackÂą fikcjÂą.
Zdarzenie takie jest sprzeczne ze znanym kaÂżdemu porzÂądkiem natury, przypisanie go
bĂłstwu dodawaÂło mitowi cechy niezwykÂłoÂści.
Ale ewangelie to nie mit…
Dziewictwo matki daje gwarancje, Âże poczĂŞcie nastÂąpiÂło bez udziaÂłu ojca...
Nawet boga-ojca? No wÂłaÂśnie, ojcem Jezusa byÂła duch ÂświĂŞty (rodzaju ÂżeĂąskiego),
ÂżeĂąski aspekt boga.
PrzecieÂż sam twierdzisz dalej, Âże wcale tak byĂŚ nie musi bo bÂłona dziewicza jest
rozciÂągliwa… tak wiĂŞc chÂłopie zdecyduj siĂŞ
...i byÂło dowodem, Âże narodzone dziecko nosi w sobie pierwiastek boski.
A kto to sprawdziÂł ?
W przypadku Jezusa, ktĂłry byÂł wcielonym Bogiem, tak wÂłaÂśnie byÂło.
ByÂł, ale juÂż nie jest?
A moim zdaniem TAK W£AŒNIE BY£O wy³¹cznie w przypadku Heraklesa! On to by³
prawdziwym synem boÂżym zrodzonym z dziewicy i umĂŞczonym dla wyratowania
ludzkoÂści! Nie jakiÂś bajkowy Jezus czy Dionizos ale wÂłaÂśnie Herakles!!!
Ale na tym koĂączÂą siĂŞ analogie.
Opis zwiastowania (podany przez ÂŁukasza) nie ma nic wspĂłlnego z mitologicznymi
opisami pÂłodzenia innych boskich potomkĂłw.
Wcale a wcale.
Jest subtelny, Maria rozmawia jedynie z anioÂłem,...
To rzeczywiÂście postĂŞp, w genesis anioÂłowie gwaÂłcÂą niewiasty a te im rodzÂą UpadÂłych
[Nefilim, t³umaczone b³êdnie na olbrzymów].
Wiêcej szczegó³ów znajdziemy w etiopskiej ksiêdze Henocha. Mo¿emy siê tam
dowiedzieĂŚ, Âże mieli oni „wstydliwe czÂłonki niczym wstydliwe czÂłonki koni” [Het 88]
„kiedy ludzie rozmnoÂżyli siĂŞ urodziÂły siĂŞ im w owych dniach Âładne i piĂŞkne cĂłrki.
Ujrzeli je synowie nieba, anioÂłowie, i zapragnĂŞli ich. Jeden drugiemu powiedziaÂł:
chodÂźmy, wybierzmy sobie Âżony z cĂłrek ludzkich i sp³ódÂźmy sobie dzieci...” [HEt 6]
Synami bo¿ymi zwano anio³ów, w ksiêdze Hioba synem bo¿ym jest oskar¿yciel
(szatan), nic natomiast objawione pisma starego testamentu nie wspominajÂą o synu
boÂżym Jezusie, bogu wcielonym. Có¿ to za objawienie? Wszelkie zapowiedzi „trzeba
dopiero zgadywaĂŚ” tak jak i przy zmartwychwstaniu. Kluczem do sukcesu jest
odpowiedni wybĂłr cytatĂłw, wyrwaĂŚ z kontekstu i dopasowaĂŚ do postaci Jezusa w
nadziei, ¿e czytelnik nie zada sobie trudu by przeczytaÌ ca³oœÌ jakiejœ rzekomej
zapowiedzi mesjaĂąskiej.
Syn mĂłj umiÂłowany... Syn po hebrajsku to to samo co sÂługa. SÂługa wybrany, czÂłowiek
namaszczony a nie BĂG WCIELONY bo to jawne bluÂźnierstwo wobec samego boga,
stÂąd teÂż ÂŻydzi ÂśmiejÂą siĂŞ w kuÂłak z chrzeÂścijan i, przykÂładowo, ich niepojĂŞtego
przeksztaÂłcenia ducha boÂżego w BOSKÂĄ OSOBĂ. To tak, jakby boÂże miÂłosierdzie
Racjonalista.pl Strona 1 z 5
spersonifikowaĂŚ jako OsobĂŞ w czwĂłrcy jedynÂą…
...nie ma mowy o jakimkolwiek p³ciowym wspó³¿yciu Marii z Bogiem, ...
SkÂąd wiesz? PrzecieÂż Sipora przysiĂŞga na srom Jahwe [patrz: dygresje ST cz.1]
...BĂłg w cudowny sposĂłb sprawiÂł, Âże Maria poczĂŞÂła.
To znaczy jak? Myk myk, hokus pokus i z nicoÂści wyÂłoniÂł siĂŞ boski plemnik, ktĂłry
zapÂłodniÂł biednÂą kobietĂŞ?
A tak w ogĂłle to co w tym takiego nadzwyczajnego??? PrzecieÂż w identyczny sposĂłb
spÂłodzony zostaje syn boÂży nazirejczyk Samuel, jego matka teÂż rozmawia najpierw z
anioÂłem i w dodatku wygÂłasza identycznÂą mowĂŞ pochwalnÂą, ale to pewnie tylko zbieg
okolicznoÂści. [patrz: synopsa, HN wg ÂŁukasza]
CzyÂż podobnie nie przyszli na Âświat Izaak, JĂłzef, Jakub, Samson?
A czyÂż Jan Chrzciciel nie pojawiÂł siĂŞ na ziemskim padole bez pomocy ojca???
1.11. Wtem ukazaÂł siĂŞ mu anioÂł PaĂąski, stojÂący po prawej stronie oÂłtarza
kadzidlanego.
1.12. I zatrwo¿y³ siê Zachariasz na jego widok, i lêk go ogarn¹³.
1.13. AnioÂł zaÂś rzekÂł do niego:
„Nie bĂłj siĂŞ, Zachariaszu, bo wysÂłuchana zostaÂła modlitwa twoja, i Âżona twoja,
ElÂżbieta, urodzi ci syna i nadasz mu imiĂŞ Jan.
Zachariasz stary juÂż byÂł do Âżony siĂŞ nie zbliÂżaÂł a tu anioÂł mu radosnÂą nowinĂŞ przynosi
– bez jego pomocy syn mu na Âświat przyjdzie! W dodatku duchem ÂświĂŞtym
nape³niony. Widzisz jak¹œ ró¿nicê miêdzy Jezusem a Janem??? Bo ja nie widzê. Skoro
Jan za sprawa bo¿¹ na œwiat przychodzi czemu twierdzisz, ¿e tylko Jezussynem bo¿ym
byÂł w sensie dosÂłownym?
A czy o Salomonie Jahwe nie powiada: synem bĂŞdzie moim a ja bĂŞdĂŞ jego ojcem?
(1krn 22,10)
MaÂło to bohaterĂłw biblijnych od boga pochodziÂło a ty tylko przy Jezusie siĂŞ upierasz,
tak jakby byÂł to jakiÂś ewenement.
Powiesz pewnie, Âże ÂŁukasz wcale nie pisze o tym by Jan przyszedÂł na Âświat bez
pomocy swego ojca, tylko Âże w ogĂłle przyjdzie na Âświat pomimo chwilowej impotencji
obojga ma³¿onków, przyjrzyjmy siê wiêc dok³adnie jak zareagowa³ Zachariasz na
sÂłowa posÂłaĂąca:
1.18. Wtedy rzekÂł Zachariasz do anioÂła: Po czym to poznam ? Jestem bowiem stary i
Âżona moja w podeszÂłym wieku.
1.19. A odpowiadajÂąc anioÂł rzekÂł do niego: Jam jest Gabriel, stojÂący przed
Bogiem, i zostaÂłem wysÂłany, by do ciebie przemĂłwiĂŚ i zwiastowaĂŚ ci tĂŞ dobrÂą
nowinĂŞ.
1.20. Otó¿ zaniemówisz i nie bêdziesz móg³ mówiÌ a¿ do dnia, kiedy siê to stanie,
bo nie uwierzyÂłeÂś sÂłowom moim, ktĂłre siĂŞ wypeÂłniÂą w swoim czasie.
AnioÂł nie mĂłwi wiĂŞc: Oto teraz nie bĂŞdziesz juÂż miaÂł wiadomych problemĂłw i syna
spÂłodzisz, lecz: za karĂŞ Âże nie uwierzyÂłeÂś w moc boga zamilkniesz niedowiarku jeden,
aÂż ci syn na Âświat przyjdzie.
Tak wiĂŞc Âśmiem twierdziĂŚ, Âże Jan w rĂłwnym stopniu jest SYNEM BOÂŻYM co Jezus,
¿adna tu ró¿nica, w sumie to nawet kuzynami byli, boscy bracia dioskurowie,
pozostaÂło wiec niejako w rodzinie, dwĂłch chÂłopcĂłw spÂłodzonych bez ojca ziemskiego.
Tylko czemu chrzeÂścijanie usilnie czczÂą tylko jednego z nich skoro obaj cudnie siĂŞ
narodzili? Obaj nawet te same hasÂła gÂłosili, przykÂładowo:
> Jan: Mt 3.2. Skruszcie siĂŞ! PrzybliÂżyÂło siĂŞ bowiem KrĂłlestwo Niebios!
> Jezus: Mt 4.17. Skruszcie siĂŞ! PrzybliÂżyÂło siĂŞ bowiem KrĂłlestwo Niebios!
(podobnie o siekierze, plemieniu Âżmijowym itp.)
Jeden po prostu zastÂąpiÂł drugiego po aresztowaniu i ÂściĂŞciu. Przekaz pozostaÂł ten sam.
Mimo to opis jednoznacznie wyklucza mo¿liwoœÌ partenogenezy lub czegoœ
podobnego.
ÂŁukasz byÂł pod wzglĂŞdem znawcÂą.
Ca³a scena ma wielk¹ g³êbiê duchow¹, ale te¿ i bardzo ludzki wymiar.
Tak jak i scena zwiastowania matki nazirejczyka Samsona, ten to moc cudownÂą
posiadaÂł, nie mĂłwiÂąc o takim Eljaszu co do nieba wstÂąpiÂł, lub Elizeuszu, co martwych
wskrzeszaÂł lub niedÂźwiedzie z boru zsyÂłaÂł.
Widzialna obecnoœÌ anio³a i niedostrzegalna obecnoœÌ Ducha Œwiêtego kontrastuje z
materialnÂą obecnoÂściÂą Marii i jej cielesnym sposobem myÂślenia.
Jeszcze piĂŞkniej jest to widoczne u Manoacha, gdzie kobieta proponuje anioÂłowi
posiÂłek. (Sdz)
Maria nie mo¿e poj¹Ì jak to siê stanie bez mê¿czyzny.
Tak jak i Zachariasz.
Stwierdzasz dalej, Âże bĂłg jest do czÂłowieka podobny, bo stworzyÂł on go na swoje
podobieĂąstwo, wiĂŞc moÂże i w kwestiach poczynania byÂło podobnie ?
Dodajmy, ze na wieki przed Jezusem wielu ÂŻydĂłw opierajÂąc siĂŞ na Genesis twierdziÂło,
Âże Kain zostaÂł poczĂŞty „przy pomocy Jhwh” (czytaj: bez pomocy Adama), lecz jakoÂś
nikt nie wpad³ na szalony pomys³ by Kaina nazwaÌ bogiem lub pó³bogiem. Do tego
zdolni byli wy³¹cznie pogaùscy Grecy, ze sw¹ postêpuj¹c¹ deifikacj¹.
AnioÂł cierpliwie wyjaÂśnia zdezorientowanej Marii co i jak.
„Zamknij oczka i nie oddychaj."…
JeÂśli byÂła dziewicÂą to nawet jakby jÂą anioÂł dziewictwa pozbawiÂł (biblijni anioÂłowie wiele
razy tak robili) to i tak by nie wiedziaÂła co siĂŞ staÂło i dalej by sÂądziÂła, Âże jest dziewicÂą.
Aby pomĂłc jej niedowiarstwu przypomina cudowne uleczenie bezpÂłodnej ElÂżbiety,...
JakieÂż tam znowu uleczenie… Zachariasz do tego rĂŞki, lub innego czÂłonka, nie
przyÂłoÂżyÂł…
...przyszÂłej matki Jana Chrzciciela. To przekonuje MariĂŞ ktĂłra pojmuje, Âże dla Boga
nie ma nic niemoÂżliwego, nawet w Âłonie kobiety!...
ÂŁono kobiety to ulubiony temat chrzeÂścijan.
NAWET W ÂŁONIE – czy uwaÂżasz, Âże w zwiÂązku z Âłonem bĂłg mĂłgÂłby mieĂŚ jakieÂś
problemy ? CoÂś w Âłonie jest dla boga wstydliwego?
Nie lepiej by³o od razu spuœciÌ z nieba gotowego Jezusa do ³ó¿eczka w domu Mariam?
A czemu to od razu nie zszedÂł jako dorosÂły mĂŞÂżczyzna? PrzecieÂż i tak przez lat
dwadzieÂścia nic nie robiÂł tylko drwa strugaÂł u ojca w warsztacie. Takie marnotrawstwo
boskiego potencja³u! Bóg stolarz! Wiêcej sto³ów wytworzy³ ni¿ chorych uzdrowi³. Tyle
zapaÂłu, tyle setek lat oczekiwaĂą a tu przychodzi na niespeÂłna 3 paschy , wygÂłasza
parĂŞ mĂłw i w niebo ucieka. I teraz ani widu ani sÂłychu. GdzieÂż masz tego Jezusa
szanowny chrzeÂścijaninie? Czemu w niebie siedzi ukryty przed widokiem pospĂłlstwa?
WstÂąpiÂł by ducha swego zesÂłaĂŚ? Jakby nie wstÂąpiÂł to by nie zesÂłaÂł? Niezbyt
wszechmocny byÂł? Pewnie ty go widzisz w swym koÂściele, ale zaiste wzrok masz tĂŞgi,
bo ja go jakoÂś nie widzĂŞ. Jeno tych pasterzy co o nim nauczajÂą od koÂłyski, tak jak i o
Racjonalista.pl Strona 3 z 5
ÂświĂŞtym MikoÂłaju.
...(jeszcze inny przykÂład uleczenia kobiecej dolegliwoÂści podaje ÂŁukasz 8:40-48).
Niesamowite, ten ÂŁukasz to miaÂł chyba pecha do kobiet. Piszesz o tym jak to
Jezus/bĂłg uzdrowiÂł kobietĂŞ cierpiÂącÂą na krwotok. Dla kobiet to chyba normalne. StÂąd
teÂż uznaje siĂŞ je zwierzĂŞta nieczyste w krĂŞgach zbliÂżonych do tych, w ktĂłrych siĂŞ
obracasz. KapÂłankami zostaĂŚ nie mogÂą. Pytanie: dlaczego ta jedna kobieta zostaÂła
uzdrowiona a miliony innych cierpi na choroby wszelakie (Jezus by rzekÂł: diabelstwo
jakoweÂś w nich siedzi [patrz: ...]).
Dlaczego ten akurat cud uznajesz za realny a nie za alegoriĂŞ – „wiara twoja ciĂŞ
uzdrowiÂła”.
Cud to zaiste powstaÂły bez wiedzy samego Jezusa:
8.45. I rzek³ Jezus: Kto mnie dotkn¹³?
A gdy wszyscy siĂŞ zapierali, rzekÂł Piotr: Mistrzu, tÂłumy cisnÂą siĂŞ do ciebie i tÂłoczÂą.
8.46. Jezus zaœ rzek³: Dotkn¹³ mnie ktoœ; poczu³em bowiem, ¿e moc wysz³a ze
mnie.
Moc z Jezusa wyszÂła ? Mana go opuÂściÂła?
Nie trzeba byĂŚ specjalnie spostrzegawczym, Âżeby dostrzec w tym opisie dalekie
podobieĂąstwa do niektĂłrych mitĂłw.
O Samuelu ani mru mru! Bo to przecieÂż nie mit.
Ale trzeba byÌ œlepym, ¿eby nie zauwa¿yÌ zasadniczych ró¿nic!
Opis poczêcia Jezusa jest typowym przyk³adem na to, jak bardzo cuda biblijne ró¿ni¹
siĂŞ od innych mitĂłw, czarĂłw i magicznych sztuczek, ktĂłrych opisy znajdujemy poza
BibliÂą (patrz p.7.3.).

)) Zaiste, ró¿niÂą siĂŞ bardzo…
I jeszcze jedna marginalna uwaga: twierdzisz, Âże narodzenie z dziewicy jest
fizycznie niemoÂżliwe. No to spytaj jakiegoÂś ginekologa. Sztuczne zapÂłodnienie jest
moÂżliwe, bez przerywania bÂłony dziewiczej, nie sÂą teÂż niczym niespotykanym
przypadki zajœcia w ci¹¿ê przez dziewice, które oddawa³y siê pewnym, nazwijmy to,
„erotycznym igraszkom”, podczas ktĂłrych dochodziÂło do zapÂłodnienia bez utraty
dziewictwa (bez normalnego stosunku).
Bardzo przekonywujÂące! Jezus narodziÂł siĂŞ z dziewicy bo to nic nadzwyczajnego. MoÂże
jeszcze zasugerujesz, Âże anioÂłowie byli biegli w nieprzerywaniu bÂłony albo, Âże jÂą bĂłg
zapÂłodniÂł metodÂą in vitro? Co to ma ze sobÂą wspĂłlnego?
Dziewica, ktĂłra oddaje siĂŞ erotycznym igraszkom dziewicÂą byĂŚ przestaje, niezaleÂżnie
co do stanu jej bÂłony [bÂłona – kolejny po Âłonie ulubiony temat chrzeÂścijan].
W sumie to kaÂżda ‘pierwsza noc’ jest wspó³¿yciem z dziewicÂą.
Powiadasz: bĂłg gustuje w mÂłodych dziewicach, bo mĂŞÂżatki byÂłyby niepewnymi
dowodami na jego boskÂą moc. Czujesz to, jakim to wielkim cudem by byÂło gdyby to
zbawiciel narodziÂł siĂŞ z mĂŞÂżczyzny, albo z drzewa? Wtedy nikt juÂż nie mĂłgÂłby
posÂądzaĂŚ biednÂą MariĂŞ o wspó³¿ycie z rzymskimi okupantami – sztuczka siĂŞ nie udaÂła,
wredni „synowie diabÂła” (jan) nie przestali mieĂŚ wÂątpliwoÂści – „narodziÂł siĂŞ z nierzÂądu”
krzyczeli, jak pisze jan ewangelista.
Dziewictwo nie stanowi te¿ ¿adnej przeszkody dla prawid³owego przebiegu ci¹¿y i
porodu, podczas ktĂłrego dopiero nastĂŞpuje ostateczne przerwanie bÂłony dziewiczej, ...
Nie wpadÂłeÂś na pomysÂł, Âże moÂżna zrobiĂŚ cesarkĂŞ i dziewica dziewicÂą pozostanie nawet
po narodzeniu dziecka! (taki jest katolicki dogmat oparty na ktĂłrymÂś z apokryfĂłw)
...czêœciowo zachowanej nawet u kobiet, które wspó³¿y³y wczeœniej. Proponujê
powtĂłrkĂŞ z anatomii.
Z tego co piszesz, wynika Âże ÂŁukasz byÂł ginekologiem:) tak bardzo znaÂł siĂŞ na
dziewictwie i na kobiecych Âłonach.
Krzysztof Sykta
Zajmuje siê g³ównie biblistyk¹ i religioznawstwem. Skoùczy³ ekonomiê, jest dyrektorem w
izbie gospodarczej i redaktorem w Magazynie PrzedsiĂŞbiorczoÂści i Integracji Lokalnej
IMPULS. Redaktor naczelny ezinu Playback.pl
PokaÂż inne teksty autora
(Publikacja: 19-05-2002 Ostatnia zmiana: 07-09-2003)
OryginaÂł.. (
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,273)
Contents Copyright © 2000-2008 by Mariusz Agnosiewicz
Programming Copyright © 2001-2008 MichaÂł Przech
Autorem tej witryny jest MichaÂł Przech, zwany niÂżej Autorem.
WÂłaÂścicielem witryny sÂą Mariusz Agnosiewicz oraz Autor.
¯adna czêœÌ niniejszych opracowaù nie mo¿e byÌ wykorzystywana w celach
komercyjnych, bez uprzedniej pisemnej zgody WÂłaÂściciela, ktĂłry zastrzega sobie
niniejszym wszelkie prawa, przewidziane
w przepisach szczegĂłlnych, oraz zgodnie z prawem cywilnym i handlowym,
w szczegĂłlnoÂści z tytuÂłu praw autorskich, wynalazczych, znakĂłw towarowych
do tej witryny i jakiejkolwiek ich czĂŞÂści.
Wszystkie strony tego serwisu, wliczajÂąc w to strukturĂŞ podkatalogĂłw, skrypty
JavaScript oraz inne programy komputerowe, zostaÂły wytworzone i sÂą administrowane
przez Autora. Stanowi¹ one wy³¹czn¹ w³asnoœÌ W³aœciciela. W³aœciciel zastrzega sobie
prawo do okresowych modyfikacji zawartoÂści tej witryny oraz opisu niniejszych Praw
Autorskich bez uprzedniego powiadomienia. JeÂżeli nie akceptujesz tej polityki moÂżesz
nie odwiedzaĂŚ tej witryny i nie korzystaĂŚ z jej zasobĂłw.
Informacje zawarte na tej witrynie przeznaczone sÂą do uÂżytku prywatnego osĂłb
odwiedzajÂących te strony. MoÂżna je pobieraĂŚ, drukowaĂŚ i przeglÂądaĂŚ jedynie w celach
informacyjnych, bez czerpania z tego tytuÂłu korzyÂści finansowych lub pobierania
wynagrodzenia w dowolnej formie. Modyfikacja zawartoÂści stron oraz skryptĂłw jest
zabroniona. Niniejszym udziela siĂŞ zgody na swobodne kopiowanie dokumentĂłw
serwisu Racjonalista.pl tak w formie elektronicznej, jak i drukowanej, w celach innych
niÂż handlowe, z zachowaniem tej informacji.
Plik PDF, ktĂłry czytasz, moÂże byĂŚ rozpowszechniany jedynie w formie oryginalnej,
w jakiej wystĂŞpuje na witrynie. Plik ten nie moÂże byĂŚ traktowany jako oficjalna
lub oryginalna wersja tekstu, jaki zawiera.
TreœÌ tego zapisu stosuje siê do wersji zarówno polsko jak i angielskojêzycznych
serwisu pod domenami Racjonalista.pl, TheRationalist.eu.org oraz Neutrum.eu.org.
Wszelkie pytania prosimy kierowaĂŚ do
redakcja@racjonalista.plRacjonalista.pl Strona 5 z 5