Reklama jest dźwignią handlu, to fakt, ale uczciwa reklama.
Tymczasem jesteśmy zalewani reklamami w których wykorzystuje się najróżniejsze sztuczki, nie do końca etyczne, by zwiększyć popyt na jakiś towar.
Piszcie tu wszystko o mechanizmach (przekazy podprogowe itp.) stosowanych w tej dziedzinie.
McDonald's pod ostrzałem. Koniec Happy Meal?PAP, PKo/24.06.2010 00:49
Amerykańska organizacja konsumencka zamierza pozwać sieć restauracji McDonald's w związku z dołączaniem do zestawów Happy Meal zabawek, które wabią dzieci - informuje Reuters. "Kuszenie zabawkami jest nieuczciwe i podstępne zarówno w stosunku do dzieci, które nie rozumieją reguł reklamy, jak i do ich rodziców, którzy muszą znosić natarczywe zachowania swoich pociech" - mówi Michael Jacobson, dyrektor wykonawczy Center for Science in the Public Interest (CSPI).
Organizacja utrzymuje, że tego rodzaju praktyki naruszają prawa konsumenta w stanach Kalifornia, Teksas, New Jersey i Massachusetts. Jeśli sieć nie przestanie dodawać zabawek do zestawów dla dzieci w ciągu 30 dni, sprawa trafi do sądu. Wcześniej organizacja pozwała już sieć fast foodów KFC za wysoką zawartość niezdrowych tłuszczów trans w serwowanych przez nią posiłkach.
...
http://wiadomosci.onet.pl/2188738,69,mcdonald_s_pod_ostrzalem_koniec_happy_meal,item.html